Navigace

Obsah

ZNEVÝHODNĚNÍ ŽÁCI

 
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
  • Vyšetření v PPP.
  • Individuální přístup
  • Individuální plán
  • Výuka v malých skupinách – TIP
  • Posilování sebevědomí
  • Konkrétní způsoby reedukace ( pomůcky, které se budou užívat pro snadnější pochopení učiva)
  • Při klasifikaci přihlížíme ke stupni a druhu poruchy
  • Úzká spolupráce se zákonnými zástupci
  • Vzájemná spolupráce učitelů
  • Tolerujeme vlastní tempo

 

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci s mentálním postižením)

 

žáci se zdravotním postižením žáci se sociálním znevýhodněním
  • Integrace žáka
  • Vytvoření individuálního vzdělávacího plánu
  • Použití učebnic pro zdr. postiž.
  • Názorné a specifické pomůcky
  • Rozvrh přizpůsobený výuce žáků ( řečová výchova v českém jazyce, TIP, aj.)
  • Časté změny činností
  • Nabídka slovního hodnocení
  • Spolupráce s PPP Příbram
  • Menší počet žáků ve třídě
  • Individuální péče – výuka českého jazyka v přípravných hodinách
  • Individuální vzdělávací plán,vyhovující potřebám těchto žáků
  • Odpovídající metody práce
  • Specifické učebnice
  • Přizpůsobení tempa, podpora úspěšnosti těchto žáků
  • Seznámení se
  • Úzká spolupráce všech pedagogů
  • Úzká spolupráce s rodinou
  • Spolupráce s odbornými pracovišti
  • Neustálá motivace k udržení zájmu žáka, častá pochvala (i za malé dílčí úspěchy)
  • DVVP
  • pedagogického sboru s jinou národností,jejich kulturou aj.
  • Spolupráce v pedagogickém týmu, se sociálním pracovníkem a kolegy s jiných škol
  • DVPP 
  • Specifická péče, spolupráce s rodinou
žáci se zdravotním  znevýhodněním
  • individuální docházka,
  • individuální plán
  • osobní konzultace v bydlišti
  • prodloužení klasif. období

 

Vzdělání žáků nadaných
  • Budeme  reagovat na specifické vzdělávací potřeby, budeme vycházet z míry nadání a orientace žáků.
  • Individuální přístup během vyučování.
  • Účast v soutěžích a olympiádách (např. Klokánek, Olympiáda – vědomostní a jazykové).
  • Práce s odbornou literaturou, encyklopediemi.
  • Řešení problémových úloh – hledat různé způsoby zpracování.
  • Spolupracovat na projektech školy.
  • Usměrňovat role těchto žáků ve skupině ( na škodu je přílišná aktivita i pasivita).
  • Možnost prezentace žákovských prací v médiích ( školní časopis, internetové stránky, regionální tisk).
  • Spolupráce s rodiči a jejich získání pro podporu talentu v daných domácích podmínkách.