Obsah
ZNEVÝHODNĚNÍ ŽÁCI
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
- Vyšetření v PPP.
- Individuální přístup
- Individuální plán
- Výuka v malých skupinách – TIP
- Posilování sebevědomí
- Konkrétní způsoby reedukace ( pomůcky, které se budou užívat pro snadnější pochopení učiva)
- Při klasifikaci přihlížíme ke stupni a druhu poruchy
- Úzká spolupráce se zákonnými zástupci
- Vzájemná spolupráce učitelů
- Tolerujeme vlastní tempo
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (žáci s mentálním postižením)
žáci se zdravotním postižením | žáci se sociálním znevýhodněním |
|
|
|
|
žáci se zdravotním znevýhodněním | |
|
|
Vzdělání žáků nadaných
- Budeme reagovat na specifické vzdělávací potřeby, budeme vycházet z míry nadání a orientace žáků.
- Individuální přístup během vyučování.
- Účast v soutěžích a olympiádách (např. Klokánek, Olympiáda – vědomostní a jazykové).
- Práce s odbornou literaturou, encyklopediemi.
- Řešení problémových úloh – hledat různé způsoby zpracování.
- Spolupracovat na projektech školy.
- Usměrňovat role těchto žáků ve skupině ( na škodu je přílišná aktivita i pasivita).
- Možnost prezentace žákovských prací v médiích ( školní časopis, internetové stránky, regionální tisk).
- Spolupráce s rodiči a jejich získání pro podporu talentu v daných domácích podmínkách.