Obsah
9. ročník
Třídní učitel: Andrea Boženiková
Přístup k výukovým materiálům DIDAKTA - ZDARMA ke spouštění výukových materiálů důrazně doporučujeme využít aplikaci DidaktaCZ projektor. Aplikaci DidaktaCZ projektor je možné stahovat z tohoto linku http://www.didakta.cz/DidaktaCZ-Setup-1.0.0.zip zasíláme vám jednotný přístupový kód pro žáky vaší školy:
Akce platí do odvolání - předpokládáme, že do doby nástupu žáků zpět do škol. |
15. 6. - 19. 6. 2020
Závěrečné opakování - webové stránky- https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-9-trida
- procvičuj si podle svého tempa
Dějepis
V Google classroom najdete další materiály a videa, na které se podívejte, nemusíte se na ně podívat hned, jsou to celé filmy.
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslech. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci od tohoto týdne vždy ve čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
FYZIKA
Dobrý den deváťáci, tento týden máte za úkol vysvětlit níže uvedené pojmy:
transformátor –
generátor –
dvojhvězda -
kometa –
polovodičová dioda –
Prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
CHEMIE
Tento týden máme vyřešit „obrácenou křížovku“ .
(Tajenku znáš, tak začni řešit. Těším se na vaše práce.)
1/ M
2/ E
3/ T
4/ H
5/ A
6/ N
7/ O
8/ L
a)Doplň slova z učiva chemie, aby obsahovala zadané písmeno
b)Vymysli otázku s jednoznačnou odpovědí
1/.........................................................
2/.........................................................
3/.........................................................
4/.........................................................
5/.........................................................
6/.........................................................
7/.........................................................
8/.........................................................
Prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
NĚMECKÝ JAZYK
Hudební výchova
V minulém týdnu jsem vám dala již práci na dva týdny. Ve třídě na Googlu najdete opět karaoke, tentokrát jednu anglickou a jednu českou písničku a tři kvízy. Na zazpívání a luštění máte čas až do 21.6.2020. Odkazy najdete v google classroom i s vysvětlením.
Domácnosti
Od minulého týdne vám posílám nápady, jak využít použitý textil nebo jak "zamaskovat" jeho stáří, tedy dát mu nový kabát. Tento týden najdete kapsař či malování/savování textilu. Pokud se pustíte do některých z nápadů a vydaří se vám, posílejte fotku na email aboz@seznam.cz.
Pracovní výchova
Od minulého týdne vám posílám nápady, které si můžete vyzkoušet. Nechte se inspirovat a vyzkoušejte si některý z námětů. Pokud se vám dílo povede a budete s jim chtít pochlubit, posílejte fotku na email aboz@seznam.cz.
8. 6. - 12. 6. 2020
Sloh- napiš závěrečnou kontrolní slohovou práci /nebude stažena z internetu!!!/, vyber si jedno jakékoliv téma i jakýkoliv slohový útvar (úvaha, líčení, umělecké vyprávění, charakteristika, dopis, popis předmětu, popis pr. postupu) , piš do Wordu nebo rovnou do emailu /ne do sešitu/, zkus zhruba 200 slov, napiš Závěrečná kontrolní práce, nadpis, slohový útvar, odstavce – pošli do 12.6.
NĚMČINA
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslech. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci od tohoto týdne vždy ve čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkazy na videa, na které se podívejte. Případné otázky k událostem pak posílejte na email aboz@seznam.cz.
Hudební výchova (do 21.6.2020)
Od tohoto týdne budete více zpívat a luštit. Ve třídě na Googlu najdete opět karaoke, tentokrát jednu anglickou a jednu českou písničku a tři kvízy. Na zazpívání a luštění máte čas až do 21.6.2020. Odkazy najdete v google classroom i s vysvětlením.
Domácnosti
Od tohoto týdne vám též budu posílat nápady, jak využít použitý textil nebo jak "zamaskovat" jeho stáří, tedy dát mu nový kabát. Tento týden to budou kecky. Pokud se pustíte do některých z nápadů a vydaří se vám, posílejte fotku na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA 9. ročník 8.6. -12.6.2020
Dobrý den deváťáci, tento týden mi zodpovězte otázku:
Co si pamatuji z fyziky ze základní školy. (Neberu odpověď NIC)
Prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
CHEMIE 9. ročník 8.6. -12.6.2020
Tento týden se máme zamyslet na téma:
Životní prostředí a chemie
Do ŠS si zapiš:
Za jak dlouho se rozloží odhozený odpad v přírodě
ALOBAL - 100 let
Al plech - 400 let
SKLO - 1000 – 4000 let
BATERIE - 200 – 500 let
FILTR OD CIGARETY - 15 let
DĚTSKÉ PLENY - 250 let
IGELITOVÝ SÁČEK - 25 let
PAPÍROVÝ KAPESNÍK - 2 – 5 měsiců
PET lahev - 100 – 500 let
POLYSTYRÉN - 10 000 let
Shrnutí učiva:
Plakát formát papíru A4
Prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
1. 6. - 5. 6. 2020
Mluvnice - webové stránky- https://www.umimecesky.cz/rozbory-9-trida
- procvičuj si mluvnici – každý den alespoň dvě cvičení
Literatura- všichni kromě Barči, Elišky a Terky- Čítanka – čti si str. 165 - 169
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslech. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci tento týden v úterý a ve čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkaz na videa a otázky. Odpovězte na otázky. Vypracované otázky pak posílejte na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA
Dobrý den deváťáci, už jsme probrali všechno učivo co jsme měli v učebním plánu pro 9.ročník, proto se budeme nyní věnovat procvičování.
Zodpovězte otázku 1,2 z minulého textu
- Kde docházík rozkladu bílého světla……….
- Popiš v jaké situaci můžeme pozorovat duhu……..
CHEMIE
Dobrý den, deváťáci, tento týden budeme zpracovávat
Plakát „Výživou ke zdraví“ formát papíru A3
NĚMECKÝ JAZYK
Hudební výchova
Tento týden se budeme zabývat hudbou 90. let. Po zhlédnutí několika ukázek mi posílejte vždy dvě ukázky ze světové hudby a dvě ukázky z české hudby 90. let. Odkazy najdete v google classroom. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
Domácnost
Dostaneme se pomalu zase k tématu textilu. V následujících týdnech se dozvíte o piktogramech, u různých tkaninách, ale i o možnosti, jak si něco vyrobit sám(a). Tento týden se zamyslíme nad tím, jak bychom mohli recyklovat vysloužilý oděv (například boty, tričky, kalhoty). Textil vyhazovat nemusíme, klidně jej ještě můžeme využít jinak. Zkuste najít nějaký nápad na internetu a posílejte jej na email aboz@seznam.cz.
Pracovní výchova
Zvířata nám mohou nejen být mazlíčkem, ale dovedou nám i pomoci. Zkuste se zamyslet nad možnostmi, kdy nám zvířata pomáhají. Vyberte jedno zvířátko a napište příklad. Můžete jej poslat vypracovaný ve Wordu, v prezentaci nebo vytvořit projekt na papír s ilustrací.Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.
25. 5. - 29. 5. 2020
Mluvnice- do sešitu si nalep cvičení a vypracuj otázky
1. Doplň i/y
2. Nadepiš si 3 sloupce- měkká, tvrdá, přivlastňovací, vypiš z textu všechna přídavná jména a přiřaď je do sloupců
3. U těchto slov urči slovní druh- najednou, něm, nad
4. Urči větné členy – nádherná, nad propastí, zobáčky
5. K první větě připoj vedlejší větu přívlastkovou /vymysli ji/.
6. U slova propastí urči mluvnické kategorie- p.,č. r. vz.
Na skále bylo orl__ hnízdo. V něm se krčila dvě malá holá mláďata. Jeníkov__ oči se rozzářil__. Myslivcov__ ruce se najednou chopil__ lovecké pušky. Byl to jen okamžik. Zv__tězila však dychtivá zvědavost a obdivná láska k přírodě. Nádherná křídla kroužila nad hlubokou propastí a orel se nesl__šně snesl do pískajícího hnízda. Hladová mláďata otvírala nenas__tné zobáčky. Krásná jarní příroda se opět ponořila do ticha běžných dnů.
Sloh- do sešitu doplň přísloví, krátce je vysvětli, pošli s mluvnicí ke kontrole do 30.5.
- Oko za oko,…………
- Oheň je dobrý sluha, ale ………
- Nevstoupíš dvakrát do ……….
- Nesuď knihu podle ………….
- Neházej flintu do …………..
- Mluviti stříbro, mlčeti ………
- Kovářova kobyla …….
- Koně můžeš přivést k vodě, ale …………….
Literatura- čti si svou vlastní knihu
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslech. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci tento týden v úterý a ve čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkaz na videa a otázky. Odpovězte na otázky. Vypracované otázky pak posílejte na email aboz@seznam.cz.
NĚMČINA
PŘP ZEMĚPIS PŘÍRODOPIS
CHEMIE 9. ročník 25.5. – 29.5.2020
Dobrý den, deváťáci, tento týden se dozvíme co se skrývá pod
Názvy: pesticidy, detergenty, drogy a otravné látky
Prosím, přečtěte si v uč. str.75-77, zapište si stručný zápis
Odpovězte na otázky: 75/5
77/1
FYZIKA 9. ročník 25.5. – 29.5.2020
Tento týden se dozvíme kdy a jak se světlo rozkládá
Hudební výchova
Dostaneme se k rockové hudbě. Poslechněte si ukázky rockové hudby a přiřaďte k nim správý název rockového stylu - vždy napiště název ukázky a rockový styl. Odkazy najdete v google classroom. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
Domácnosti
Dostaneme se pomalu zase k tématu textilu. V následujících týdnech se dozvíte o piktogramech, u různých tkaninách, ale i o možnosti, jak si něco vyrobit sám(a). Tento týden se zamyslíme nad tím, jak bychom mohli vylepšit vysloužilý kus oděvu. Jak bychom mu mohli dát nový dech a ozdobit ho? Svůj nápad na zdobní textilu (může to být, taška, tričko, kabát, kecky apod.) posílejte na email aboz@seznam.cz.
18. 5. - 22. 5. 2020
Mediální výchova- do 22. 5. pošlou všichni kromě Anetky, Barči a Roxy fotografii předmětu z detailu, slogan a krátký text, jak jsi fotku vyráběl (důležitá pololetní práce)
Mluvnice- do sešitu napiš cvičení z učebnice str.86/cv.2 (převeď do množného čísla, pozor na pravopis), dále str.105/cv.3 (doplň větu a urči, zda je podmětná či předmětná)- pošli do 24.5.
Literatura - přečíst str. 179 –184 v Čítance
NĚMČINA
Tento týden se zaměříme na slovní zásobu. V aplikaci wocabee jsou 2 nové balíky – Feste und Bräuche, přídavná jména. Je to částečně opakování, takže splnění bude určitě rychlé. Hravě je zvládnete do pondělí 25. 5. Jiný úkol na tento týden neposílám.
PŘÍRODOPIS A ZEMĚPIS
Tento týden budeme pokračovat v tématu živelné pohromy. Posílám odkaz na video o vybraných živelných pohromách. Úkol můžeme brát jako společný se zeměpisem, témata se nám překrývají 😊
Podívejte se na video. Poté si jen ústně odpovězte na následující otázky.
https://edu.ceskatelevize.cz/prirodni-katastrofy-zpusobene-pocasim-5e441a1df2ae77328d0a68be
- Co je příčinou všech pohrom ve videu?
- V jakých oblastech vznikají tropické cyklóny?
- Čím se tyto cyklóny vyznačují (typický projev)?
- Jaký je rozdíl mezi tajfunem a hurikánem?
- Mohou tornáda zasáhnout i Evropu, popřípadě ČR?
- Co je to povodeň?
- Týkají se povodně i ČR?
- Co znamená značka ČHMÚ?
Anglický jazyk pro 9. ročník
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslech. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci tento týden ve čtvrtek a v pátek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkaz na video a otázky. Odpovězte na otázky. Vypracované otázky pak posílejte na email aboz@seznam.cz. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
Hudební výchova
Už jste si dlouho nezazpívali. Proto jsem vám připravila opět tři písničky, které si můžete zazpívat formou karaoke. Odkazy najdete v google classroom.
Domácnosti
Bylinky lze používat i v kuchyní při přípravě pokrmu. Posílejte mi recept, ve kterém jsou bylinky součásti pokrmu (např. bylinková omáčka, salát s bylinkovou zálivkou, marinované maso na gril s bylinkami apod.). Kdo bude chtít, může pokrm samozřejmě i doma uvařit pro svou rodinu.
CHEMIE
Dobrý den, deváťáci tento týden se budeme věnovat Chemizaci
- pojem pro nás ze života velmi známý, vždyť se s chem. látkami setkáváme
nejen v potravinách, ale i ve zboží denní spotřeby. Prosím, přečtěte si
v uč. str.72-74, opište žlutý rámeček, 3fáze chemické výroby, LÉČIVA
FYZIKA
Tento týden se dozvíme, jak se vytváří obraz v čočkách, také o využití
čoček při očních vadách
Zápis do ŠS:
Obraz předmětu
Spojka – vlastnosti obrazu se mění se vzdáleností předmětu od čočky:
a)daleko-převrácený,zmenšený
b)blízko-přímý,zvětšený, zdánlivý
Rozptylka – obraz je vždy přímý a
zmenšený,zdánlivý
Čemu se říká dioptrie D?
Dioptrie =jednotka pro označení optické mohutnosti čoček u brýlí
Optická mohutnost =lámavost čočky
Spojka (+)
Rozptylka (-)
Oční vady: krátkozrakost dobře na blízko,
protáhlý tvar oka (brýle rozptylky)
dalekozrakost dobře na dálku,
sploštělý tvar oka (brýle spojky)
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Kdo neodevzdal úkoly, tak je dodělá a pošle ke kontrole na email: strnadova.pavlina@centrum.cz
do 20. 6. 2020. Zde je přehled všech úkolů. Každému pošlu na email informace o tom, co od něj mám a co mu chybí.
Ostatní mají čas se věnovat ostatním předmětům až do konce roku.
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 50 od 2. textu a 51, procvičovat na internetu https://cesky-jazyk.okhelp.cz/psani-na-stroji/index.php do 40. lekce, https://www.psani-deseti.cz/cviceni do 17. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Kdo neodevzdal úkoly, tak je dodělá a pošle ke kontrole na email: strnadova.pavlina@centrum.cz
do 20. 6. 2020. Zde je přehled všech úkolů. Každému pošlu na email informace o tom, co od něj mám a co mu chybí.
Ostatní mají čas se věnovat ostatním předmětům až do konce roku.
11. 5. - 15. 5. 2020
Mluvnice - přepiš do sešitu cvičení str. 26 /cv.1 v učebnici, doplň i/y, pošli ke kontrole do 17.5.
Sloh- všichni kromě Elišky, Terky, Barči (ty se učí na přijímačky) – učebnice str. 172, přečti si článek - Většinou si ubližují děti, které se znají, vypracuj krátký referát na téma Kyberšikana (max. 1 str. na PC, pokud budeš pracovat s internetem, uveď zdroje, ne stažené články s nesrozumitelnými názvy, nadpis, autor, zarovnané do bloku, odstavce, písmo Times New Roman, 1,5 řádkování, v závěru Tvůj názor, obrázek)- pošli do 17.5.
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v úterý a čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkaz videa a pracovní listy, ale i otázky. Odpovězte na přiložené otázky. Vypracované otázky pak posílejte na email aboz@seznam.cz. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
NĚMČINA
Na měsíc květen máme nové téma. Nadepište si do školního sešitu: das Thema: Feste und Bräuche in Deutschland (slavnosti/ svátky a zvyky/tradice v Německu).
Posílám Vám odkaz na první video, první tradici. K videu jsou jednoduché úkoly (otázky). Jejich řešení mi zašlete ke kontrole do 17. 5.
Úkoly k videu:
- Wie heiβ das Fest?
- Wo ist das Fest? (die Stadt, die Bundesrepublik)
- Was trinkt man hier?
- Was sind die Trachten?
Dále Vám posílám cvičení na rozkazovací způsob. Cvičení napište do školního sešitu. Doplňte do vět slova z nabídky a celé cvičení mi zašlete ke kontrole na můj email fejtovakatka@seznam.cz do 17. 5.
Opakování gramatiky:
- Angebot (nabídka): fahr, gib, schreibt, schwimm, setzt, iss, schlaf, kommt, geh, sprich
- …………………………………… langsam und deutlich!
- ……………………………………. euch!
- …………………………………. schon nach Hause!
- ………………………………….. schnell!
- …………………………………. sofort zu uns!
- ………………………………… den Test!
- ………………………………….., es ist schon 22 Uhr!
- …………………………………. langsam, die Straβ ist nass!
- …………………………………, die Suppe ist schon bestimmt kalt!
- ……………………………… mir das Buch, es ist mein!
PŘÍRODOPIS
Deváťáci, tento měsíc máme v přírodopise velmi podobné téma tomu v zeměpise – živelné pohromy. Máme se zaměřit na přírodní katastrofy, jejich příčiny, dopady na krajinu a možná řešení a preventivní opatření. Víceméně to samé zpracováváte ve svých referát na zeměpis (úkol z minulého týdne a tento týden). Nebudu vám tedy posílat žádný úkol na přírodopis a referát ze zeměpisu si zhodnotím do obou předmětů. Ten, kdo ho ještě neposlal, má tento týden stále čas.
Hudební výchova
V google classroom najdete úkol s pokyny. Téma tohoto týdne je "Technika v hudbě". Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
Domácnost
K čemu lze použít následující bylinky: pampeliška, máta, tymián, chrpa, jitrocel. Napiště jejích účinky do sešitu. Udělejte fotku a posílejte jí na email aboz@seznam.cz nebo messenger.
Pracovní výchova
Tentokrát je naše téma nákup a skladování potravin. Vyberte si jeden pokrm a napište si, co k němu potřebujete. Kolik vás stojí nákup? Kde zvolené potraviny skladujete? Napište název pokrmu s nákupním seznamem, cenami a místem uskladňování potravin na čtvrtku (s ilustrací) nebo vytvořte prezentaci. Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.
CHEMIE 9. ročník 11.5. – 15.5.2020
Téma: Katalyzátory životních dějů
Uč. str.68-69 , přečti si a zapiš do ŠS
Biokatalyzátory
( opiš žlutý rámeček str.68)
Enzymy - co to je, a k čemu se využívají
Výroba piva – suroviny, postup výroby
Vitamíny – rozpustné v tucích(A,D,E,K)
- rozpustné ve vodě (B,C)
(co to je, a k čemu se využívají)
Hormony- co to je, a k čemu se využívají
FYZIKA
Tento týden si zopakujeme učivo o čočkách
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3933
Výchova k občanství, Technické kreslení , Základy administrativy- zadání zde
4. 5. - 8. 5. 2020
Mluvnice- nadále procvičuj na str. www.alfbook.cz, do přihlašovacího okénka zadej tento kód- ucimesedoma, neregistruj se, 9. tř. , český jazyk
Literatura- Čítanka- přečti si str.212-214, do sešitu napiš autorku, název ukázky a krátce napiš, o čem ukázka byla (max.5 řádek), pošli do 7.5.
Sloh- napiš mi na email dopis (oslovení, text – alespoň 12 řádek, podpis, datum a místo napsání, pěkně slohově složený), téma- co děláš ve svém volném čase, jak prožíváš toto období, jakým způsobem se připravuješ do školy, co je pro tebe těžké, co naopak zvládáš velmi dobře,… - do 10.5.
MATEMATIKA
POKRAČUJEME NA PORTÁLU ŠKOLA V PYŽAMU -
online hodiny pondělí 4. 5. 2020 od 11:00 a 11. 5. 2020 od 10:00
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v úterý a čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
V Google classroom najdete odkaz videa a pracovní listy, ale i otázky. Podle pokynů prosím vypracujte PL a odpovězte na otázky. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
CHEMIE
Téma: BÍLKOVINY
Uč. str.64-67 , přečti si a zapiš do ŠS
+ obrázek str.67/1.38
Shrnutí učiva – otázky 67/1,2 zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
ZEMĚPIS
- Nové téma měsíce května jsou živelné pohromy
- K tomuto tématu bude jeden úkol – vytvořit referát o vybrané živelné pohromě (povodně, výbuch sopky, zemětřesení, laviny, požáry, …)
- Požadavky na referát:
- Každý si vybere jednu libovolnou živelnou pohromu – příklady výše nebo vyhledejte na internetu
- Forma – dokument word nebo prezentace – stále platí, že informace stačí v bodech, jednoduše, bez zbytečných cizích pojmů, kterým sami nerozumíte
- Obsah
- vysvětlit, v čem vámi vybraná pohroma „spočívá“ – co to je, jak se projevuje
- dále uveďte příčinu, proč vznikají (důvod)
- jak ničí krajinu a škodí lidem
- informace o možnostech ochrany před touto živelnou pohromou – co se dá dělat předem (dlouhodobá opatření) a co udělat při průběhu pohromy
- místo výskytu – vyberte si jednu oblast (město, stát), kde daná živelná pohroma někdy proběhla – uveďte rok, kdy se stala, jak ničivá byla, oběti na životech, můžete přiložit i fotky
- Celou práci mi zašlete na můj email fejtovakatka@seznam.cz do 17. 5. (tento úkol je na tento i následující týden, příští týden tedy nic posílat nebudu)
PŘÍRODOPIS
NĚMČINA
- Deváťáci, doufám, že se všem podařilo otevřít fotky přehledu nové gramatiky a hlavně, že vše bylo srozumitelné. Stále platí, že pokud něčemu nerozumíte, neváhejte mi napsat email, společně to vyřešíme.
- Tento týden posílám dva úkoly:
- Přikládám vzorový text na téma Mein Dorf. Vaším úkolem je, si tento text přečíst a poté se pokusit vytvořit vlastní text o obci, kde žijete. V textu by se mělo objevit alespoň 7 vět. Můžete se inspirovat v mém textu, ale přidejte i něco vlastního. Texty si napište do školního sešitu a pošlete mi váš výtvor do 10. 5. na můj email fejtovakatka@sezam.cz (stačí foto ze sešitu)
- Druhý úkol se týká nové gramatiky. Posílám odkaz na vám už známou stránku, kde si rozkazovací způsob můžete procvičovat.
Ve cvičení jsou věty se slovesem sollen (mít povinnost) - vaším úkolem je, předělat je na rozkaz, tzn. Vynechat sloveso sollen a použít pouze významové sloveso – to stojí v té původní větě na konci. Z něj uděláte rozkaz podle osoby ve větě. Kdo si bude chtít ověřit správnost svého cvičení, dole je tlačítko Kontrolle.
https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/xg/xg06_12.htm
VZOROVÝ TEXT:
Ich wohne in Káciň. Káciň ist ein Dorf in der Tschechischen Republik, in der Nähe von der Stadt Příbram. Die Hauptstadt Prag liegt zirka 60 Km von Káciň. In Káciň wohnt etwa 100 Einwohner. Ich wohne im Familienhaus mit dem groβen Garten.
In unserem Dorf ist kein Geschäft. Ich muss in Příbram einkaufen. Wir haben auch keine Kirche, keine Post und kein Restaurant. Aber wir haben den Spielplatz und die schöne Natur. Unser Dorf ist sehr ruhig.
FYZIKA
Podívejte se You Tube Optické čočky
Zápis do ŠS
Čočky
= tělesa vybroušená z čirého skla (lupa)
kontaktní čočky vyrobeny v roce
1961 Otto Wichterle (ze silonu), český patent, používají se dodnes
výhody – doplnit
nevýhody – doplnit
v čočkách se mění směr chodu paprsků lomem světla
a) spojka – rovnoběžný svazek paprsků se
mění ve sbíhavý svazek
(nákres chodu paprsků spojkou)
b)rozptylka – mění rovnoběžný svazek paprsků na rozbíhavý
(nákres chodu paprsků rozptylkou)
Spojky –světelné paprsky spojují
- zapálí papír
- uprostřed jsou nejtlustší
Rozptylky – svět.paprsky rozptylují
- papír nezapálí
- uprostřed jsou nejtenčí
Hudební výchova
V google classroom najdete úkol s pokyny. Téma pro tento týden je hudba 70. a 80. let. Úkol posílejte na email aboz@seznam.cz.
Domácnost
V minulém týdnu jste se zabývali bylinkami. Do sešitu napiště nadpis Klady a zápory bylin. Pod nadpis si udělejte tabulku, kdy jedná strana představuje klady a druhá zápory. Najděte tyto klady a zápory u bylin které běžně najdeme a napište je do tabulky i s nýzvem bylinky. Udělejte fotku a posílejte jí na email aboz@seznam.cz nebo messenger.
Pracovní výchova
Dostáváme se ke krásnému tematu chovatelství. Určitě máte doma nějaké zvířátko, nebo byste nějaké to zvířátko chtěli. Váš úkol je nyní ten, byste mi vypracovali buď formou projektu na větší čtvrtku nebo formou prezentace, jak se o vaše či vaše vytoužené zvířatko pečuje (uveďte v jakých podmínkách žije, např. akvárko, klec, stáj a jak velký prostor by mělo mít, jak se o něj dobře starat a
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Čas věnujte k doplnění a zaslání úkolů z předchozích týdnů.
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 46, procvičovat na internetu https://cesky-jazyk.okhelp.cz/psani-na-stroji/index.php do 39. lekce, https://www.psani-deseti.cz/cviceni do 17. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Přečtěte si pravidla kótování, příště bude procvičování.
Zbývající čas věnujte k doplnění a zaslání úkolů z předchozích týdnů.
27. 4. - 1. 5. 2020
mluvnice- Eliška, Barunka, Terka – procvičují český jazyk na přijímací zkoušky na těchto stránkách
https://prijimacky.cermat.cz/menu/testova-zadani-k-procvicovani
ostatní- na internetu si zadej www.alfbook.cz, do přihlašovacího okénka zadej tento kód- ucimesedoma, neregistruj se. Najeď na 9. třídu, český jazyk, opakování. Opakuj si učivo.
Literatura- pošli mi referát z přečtené knihy (Barča už měla, posílat nemusí, pouze dobrovolně), napiš název knihy, autora, podrobný obsah min. na 15 řádek, hodnocení knihy, nakladatelství, rok a místo vydání do 3. 5.
MATEMATIKA
Přihlašte se, prosím,do portálu Škola v pyžamu odkaz zde.
V pondělí . 4. 5. v 11:00 nás čeká na tomto portálu online hodina, kde si budeme vysvětlovat otázky spojené s podobností trojúhelníků. Je potřeba mít reproduktory a mikrofon a připojení k internetu.
Máte tam připravené další úkoly k odevzdání.
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Zjisti a zapiš si do sešitu:
Kolik hvězdiček je na vlajce Evropské unie? A co znamenají?
Kdy naposledy (ve kterém roce) přijala Evropská unie nové členy?
Kolikrát se již Evropská unie rozšířila (přijala nové členy)?
Opustily nějaké státy EU (kolik)? Kdy a které (rok a stát)?
Vypracovaný úkol mi pošlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
FYZIKA 9. ročník 27.4. – 1.5.2020 OPTIKA II /přečíst text/
Navazujeme na učivo z Optiky z osmého ročníku. Opakování máte nalepené
v sešitě z března 2020. Nakresli si tmavě vyobrazené obrázky a připiš, kdy nastává lom ke kolmici či od kolmice.
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v úterý a čtvrtek od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4.
DĚJEPIS
V Google classroom najdete odkaz na text a video. V pokynech jsou otázky k textu i videu. Otázky vypracujte dle pokynů.
PŘÍRODOPIS
- v učebnici si přečtěte kapitolu voda na str. 71-72
- poté si nadepište do sešitu VODA
- pod nadpis si opište následující otázku a zkuste na ní sepsat co nejvíc odpovědí (stačí v bodech) – čerpat můžete z textu v učebnici nebo svých vlastních znalostí
Co ohrožuje v současnosti vodu a tím i život organismů?
NĚMČINA 9. ROČNÍK
Deváťáci, máme si něco říci o rozkazovacím způsobu v němčině. Vytvořila jsem zjednodušený přehled, jak se rozkaz tvoří. Nejde mi bohužel vložit přímo sem do přípravy, proto ho každému z vás zašlu na email.
- první úkol je tedy jasný, přepsat si nebo vytisknout a nalepit do sešitu na gramatiku novou látku – rozkazovací způsob
- procvičte si ho ve cvičení u přehledu (Übung)
- dále posílám odkaz na pracovní list, kde si ústně doplňte cvičení, kde je na výběr z možností (vlevo dole) – pracovní list se dá přiblížit, zvětšit (Vollbild), je to hezky čitelné – výsledky (např.: 1c) mi zašlete na email fejtovakatka@seznam.cz do 3.5.
https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/grammatik/imperativ/imperativ/23592
- v aplikaci wocabee jsou dva nové balíky – slovíčka na „B“ a na „G“ - je to opakování – kdo je splní, do konce jejich platnosti (10. 5.) dostane 1
PŘÍRODOVĚDNÁ PRAKTIKA
- nadále zůstává tvorba herbáře – termín odevzdání do konce měsíce května
- nový úkol:
• každý vytvoří prezentaci nebo dokument o jedné léčivé rostlině (seznam jmen a rostlin níže)
• v práci bude fotka rostliny, český název, latinský název, zařazení (čeleď)
• dále uveďte, která část rostliny je léčivá – co léčí, proti čemu pomáhá
• jak rostlinu zpracovat na léčivý produkt – odvar, tinktura, čaj, mast, ….
• pište v bodech, stručně, jasně, žádné zdlouhavé texty s pojmy, kterým sami nerozumíte
• hotovou práci mi zašlete na email do 17. 5. na email fejtovakatka@seznam.cz
- seznam jmen a léčivek (vaše jména jsou jen iniciály, snad se každý najde :-) )
KOPŘIVA DVOUDOMÁ – T. B.
LÍPA SRDČITÁ – B. D.
KOSTIVAL LÉKAŘSKÝ – E. H.
KŘEN SELSKÝ – T. K.
MEDUŇKA LÉKAŘSKÁ – O. L.
HEŘMÁNEK PRAVÝ – A. L.
PODBĚL LÉKAŘSKÝ – R. S.
PAMPELIŠKA (SMETANKA) LÉKAŘSKÁ – T. V.
HV 8+9:
V google classroom najdete úkol s pokyny posílejte na email aboz@seznam.cz.
Dom 8+9:
Minulý týden jste měli za úkol v Pv přesadit nebo zasadit rostliny. Podívejme se nyní blíže na to, jak nám v životě mohou pomoci bylinky, jaké mají účinky a využití. Vytvořte prezentaci s alespoň 5 bylinkami, které běžně najdeme a napište jejích účinek. Prezentaci posílejte na email aboz@seznam.cz nebo messenger.
CHEMIE 9. ročník 27.4. – 1.5.2020
Téma: TUKY
Uč. str.64-65 Zápis: 1/ žlutý rámeček(str.64),
2/podle původu: a) živočišné- sádlo, máslo, lůj
b)rostlinné(oleje)- slunečnicový,řepkový…
3/význam tuků- zdroj energie, zásobní látka
4/ ztužování tuků
5/ výroba mýdla
Pro zopakování učiva str.64/1(přiřaď)
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 45, procvičovat na internetu do 39. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Pracujte podle zadání v obrázku. Můžete použít program malování a úkol vypracovat v PC, nemusíte tisknout.
N-nárys, pohled zpředu
B-bokorys, pohled z boku
P-půdorys, pohled shora
Vypracovaný úkol pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Procvičovat můžete na:
https://www.umimematiku.cz/pexeso-kostky-projekce-2-uroven/468
https://www.umimematiku.cz/pexeso-narys-pudorys-2-uroven/1147
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-kostky-projekce-2-uroven/7077
20. 4. - 24. 4. 2020
Mediální výchova- nezapomeň na fotku, slogan a krátký text, jak jsi fotku vyráběl /odevzdaly Anetka, Barča, Roxy/
Literatura- čti si svou knihu na referát
Sloh- napiš si poznámky do slohového sešitu- nový slohový útvar
Fejeton
- publicistický žánr
- vtipně zpracovaná úvaha na zajímavé téma, trefně komentuje události ve společnosti i v každodenním životě (může obsahovat popisné i vyprávěcí části)
- vycházíme ze svých osobních zážitků
- ironie, humor
- vede čtenáře k zamyšlení
- důležitý je nadpis- měl by zaujmout
- čeští autoři- Jan Neruda, Rudolf Křesťan, Karel Poláček
Mluvnice – do sešitu zpracuj odpovědi na otázky, přepiš si větu, pod ni piš jen odpovědi
- pod tento rozbor přepiš nebo nalep doplňovačku a doplň pravopis
- mluvnici zašli ke kontrole do 24. 4.
Náš soused včera odjel ke své tetě do Jihlavy, protože je nemocná.
1. Urči počet vět v souvětí.
2. Urči druh vedlejší věty.
3. Napiš synonymum ke slovu protože.
4. Nad větu urči slovní druhy všech slov.
5. Z 2. věty vypiš podmět a přísudek, urči jejich druh.
6. Urči větné členy u slov: náš- včera-
7. Vypiš: 1 vlastní podstatné jméno- 1 obecné podstatné jméno-
8. Urči druhy zájmen:
prav- včel- med, holub- p- rko, listopadov- l- ják, nedob- tný hrad, hus- té v- hrál- b-tvu, s- rový chleb- ček, dívky – píval- ve – boru, ryz- zlato, jedovatá zm- je, sl- bený pol- bek, v- l- čil příběh o ml- náři, uml- t ob- l- , l- skový keř, nedosl- chav- stařec, slab- dech, mal- s-rotek, brz- čko ráno, děti hlas- tě v- skal- pod okny škol- , mezi kol-, s dívkam- , sousedov- děti odjel-, ledov- čaj
MATEMATIKA
Přihlašte, prosím,do portálu Škola v pyžamu odkaz zde.
První úkoly jsou tréninkové. V pondělí 27. 4. v 10:00 si uděláme na tomto portálu online hodinu, kde si budeme vysvětlovat otázky spojené s podobností. Je potřeba mít reproduktory a mikrofon a připojení k internetu.
Dále si dle návodu nainstalujte Didaktu. V Matematice, Matematice 2 a Konstrukčních úlohách si vybírejte libovolné úlohy a zkoušejte příklady. Když se Vám něco povede, můžete mi printscreenem poslat výsledek.
Hodně zdaru, budu se na Vás těšit.
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.
DĚJEPIS
V Google classroom najdete odkaz na text, ze kterého si udělejte stručné výpisky, odkazy na videa a pracovní list. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: inivc5y. Je nutné splnit úkoly!
NĚMČINA, ZEMĚPIS, PŘÍRODOPIS
ZADÁNÍ ZDE
HUDEBNÍ VÝCHOVA
V google classroom najdete úkol s pokyny k poznávacím kvízům, které si udělejte a výsledky mi posílejte na email aboz@seznam.cz. Kdo ještě nejste přihlášený, učiňte tak! Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: awhdi47 (9. ročník).
DOMÁCNOST
Tento týden se zamyslíte nad osobní hygienou a kosmetickými pomůckami. Proč musíme dbát na sebe? Proč je osobní hygiena tak důležitá? Jaké kosmetické pomůcky a prostředky nám pomohou při osobní hygieně? Téma, které nyní máme, je velmi aktuální i za vzniklé situaci. Vytvořte prezentaci na toto téma, kde odpovíte na předchozí otázky. Prezentace by měla mít alespoň 7 slidů. Posílejte své prezentace na email aboz@seznam.cz.
PRACOVNÍ VÝCHOVA
Je jaro, počasí je kráné a kolem domu či bytu je pořád co dělat. Protože máme téma, které se zabývá rostlinami a bylinkami, dám vám za úkol zasadit nějakou rostlinu (nebo rozsadit odnože) a udělejte si fotku rostlin(y), kterou mi posílejte na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA
Téma: Infrazvuk , Ultrazvuk
Přečíst v učebnici na 72-73 , udělat zápis a pak napsat odpověď na ot.73/4,5,6
přeposlat na e mail bozena.pelcnerova@seznam.cz
CHEMIE
1/ Opakování
a) Napiš 6 vlastností syntet. vláken
b) Doplň větu: Syntetická vlákna nahrazují ………
c) Znám syntetická vlákna a vyrábí se z nich:
přeposlat na e mail bozena.pelcnerova@seznam.cz
2/ Nová látka
Téma: Významné látky v organismech SACHARIDY
UČ. STR.62 -63, přečíst a zapsat zápis
Rozdělení sacharidů podle složitosti molekul (černé puntíky)
Ke každé skupině připiš zástupce, jeho vzorec a využití,
Písemně odpovězte na otázky str63/1,4- pokus si udělejte např. s pudinkem nebo solamylem (bramborový škrob).
Až se vrátíme do školy uděláme si více pokusů se sacharidy.
Už se na vás moc těším!!!
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Do sešitu si zapište nadpis: Evropská unie (EU) a doplňte, vyhledávejte na internetu:
Vznik EU – (rok)
Počet členských států v roce 2020 –
Orgány EU – (vypiš)
Shengenský prostor – (co to je)
Eurozóna – (co to je)
Vstup ČR do EU – (měsíc a rok)
Vypracovaný úkol mi pošlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Podívejte se na video:
https://edu.ceskatelevize.cz/co-je-to-evropska-unie-5e441a9cf2ae77328d0a6ea0
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 43, procvičovat na internetu do 39. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Pracujte podle zadání v obrázku. Můžete použít program malování a úkol vypracovat v PC, nemusíte tisknout.
N-nárys, pohled zpředu
B-bokorys, pohled z boku
P-půdorys, pohled shora
Vypracovaný úkol pošlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
......................................................................
14. 4. - 17. 4. 2020
Mluvnice-urči druhy vedlejších vět, pošli mi ke kontrole do 17.4.
- Stál před naším domem, jako kdyby zkameněl.
- Viděla jsem veverku, jak lezla po stromech.
- V okolí je několik cest, které jsou označeny značkami.
- V centru města se sešli místní lidé, aby odhalili sochu.
- Je pro mě nepochopitelné, jak se chová.
- Martin křičel tak moc, až mu přeskakoval hlas.
- Chceme jít na hřiště, abychom si zahráli volejbal.
- Jelikož jsem ztratil lístek, do kina mě nepustili.
- Neřeknu ti nic, dokud se ke mně budeš chovat ošklivě.
- Je mi jasné, že jsi to udělal.
- Neviděl jsem, že by někam odešel.
- Když jsem byla loni u moře, seznámila jsem se s Tomášem.
- Dětem nepatří sirky do ruky, poněvadž by mohly něco zapálit.
- Petra byla, jako by jí někdo ublížil.
- Ačkoliv mi bylo špatně, do školy jsem šel.
- procvičuj pravopis na internetu – www.pravopisne.cz+ děvčata na přijímací zkoušky
Literatura- přečti si báseň Za trochu lásky v Čítance str. 152-153 a odpověz do sešitu na první 4 otázky za básní, zkontroluji ve škole
MATEMATIKA
Do sešitu nový nadpis - Podobnost.
Projděte si text na http://planimetrie.kvalitne.cz/stejnolehlost_podobnost.html
Prostudujte prezentaci zde
Pracovní sešit - str. 72, 73. Vypracované strany pošlete na email: reditelskoly.zsdolnihbity@seznam.cz do pátku 19. 4. 2020
BET poté obdrží instrukce k dalšímu procvičování.
NĚMČINA
- nadále si procvičujte slovíčka v novém balíku das Dorf na wocabee – ve čtvrtek proběhne online písemka v této aplikaci
- alespoň na polovinu slovíček z tohoto balíku vymyslete a napište do školního sešitu věty – jedno nové slovíčko = 1 věta
- pro pobavení a poslech NJ posílám odkaz na velikonoční písničku :-)
PŘÍRODOPIS
- přečtěte si v učebnici – str 69-70 kapitolu VZDUCH
- do sešitu si udělejte nadpis OVZDUŠÍ
- pod něj si překreslete schéma vzniku skleníkového efektu – str. 69 – zkuste svými slovy a pomocí informací z přečtené kapitole napsat krátký popis (vysvětlení), jak skleníkový efekt vzniká, proč vzniká
- dále zkuste vysvětlit, jaký je rozdíl mezi emisemi a imisemi
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Nezapomeňte poslat vypracované úkoly z minulého týdne do pátku 17. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Nezapomeňte poslat vypracované úlohy z minulého týdne do pátku 17. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
........................................................................
6. 4. - 8. 4. 2020
Sloh- napiš kontrolní slohovou práci /nestahuj z internetu!!/, úvaha, vyber si téma, ve Wordu nebo rovnou do emailu napiš - Kontrolní slohová práce, nadpis, pod to úvaha a nezapomeň na odstavce – do 12.4.na email
1. Film/Seriál, který ovlivnil můj život
2. Co bych chtěla světu sdělit, ale nemám k tomu možnost
3. Homosexualita jako hřích
Literatura- Ondra pošle referát K. Kryl
- přečti si v Čítance str.140-141- básně K. Kryla, do sešitu literatury si vypiš o autorovi poznámky, vyhledej na internetu (kdy žil, 3 zajímavosti z jeho života a 1 dílo), zkontroluji ve škole
Mluvnice- napiš si poznámky do sešitu nebo vytiskni a nalep - umíme z loňska, zopakuj si to, nauč se to (hlavně děvčata k přijímačkám)
Druhy vedlejších vět
Podmětná- Je jasné, že přijde. (ve větě hlavní není podmět, kdo?co?)
Přísudková- Byla, jako by zkameněla. ( ve VH chybí část přísudku)
Předmětná- Vidím, že již odcházíš. (Koho?co?,ve větě hlavní je podmět)
Přívlastková- Je to dům, ve kterém bydlím.( který, jenž- závisí na podstatném jméně VH,že,aby)
Doplňková- Viděl srnku, jak utíká z lesa.(viděl, jak utíká, srnku, jak utíká)
Příslovečné
- místní- Šel tam, kam ho nohy nesly. (kam, odkud, kudy)
- časová- Až mi zavoláš, přijdu. ( kdy, odkdy,..)
- způsobová- Tvářil se, jako kdyby byl hodně naštvaný.(jak?)
- měrová- Šel tak rychle, až zakopnul. (jak moc)
- přípustková- Přestože nezpívám, na besídku půjdu. ( i přes co?, přestože, ačkoli, třebaže, i když)
- příčinná- Nepůjdu do školy, protože jsem nemocný. (proč? protože, poněvadž, jelikož)
- účelová- Šel do města, aby nakoupil. (za jakým účelem?)
- podmínková- Když mi pomůžeš, pomůžu ti já. ( za jakých podmínek, pomůžu ti jen tehdy)
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami. Tentokrát je úkol až do 19.4.2020, proto je tam toho trochu více. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.
DĚJEPIS
V Google classroom najdete nové zápisky, odkaz na video a pracovní list. Tentokrát je úkol až do 19.4.2020, proto je tam toho trochu více. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: inivc5y. Je nutné splnit úkoly!
Německý jazyk
- do školního sešitu si udělejte nadpis: Das Thema: das Dorf - v aplikaci wocabee je nový balík „das Dorf“ - ten splňte do pátku 10. 4. (na známku) -
ve čtvrtek 16. 4. od 9:00 do 9:45 bude v aplikaci wocabee spuštěna písemka z tohoto balíku – ta je pro všechny povinná – nesplnění je hodnoceno známkou 5
Zeměpis - posílám odkaz na webovou stránku, kde si můžete procvičovat slepé mapy - zkuste zatím kapitoly Svět – města a Svět – státy, začněte si lehkou úrovní a postupně můžete zkusit i složitější úrovně - https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy
Přírodovědná praktika - stále zůstává herbář – termín odevzdání – do konce května - nový praktický úkol – klíčení semen - nechte doma naklíčit semena jakékoli rostliny, výsledky vyfoťte a fotografii i s popisem (pokyny níže) mi zašlete na email fejtovakatka@seznam.cz do 19. 4. - postup pro klíčení: nejjednodušší je semínka rozmístit do mističky na vlhkou vatu, vatu je třeba udržovat neustále vlhkou, semínka potřebují teplo a světlo - rostliny vhodné ke klíčení: řeřicha (roste velmi rychle), čočka, hrách, ředkvičky, fazole - popis u fotky: název rostliny (česky), zařazení do systému (čeleď), doba klíčení (kdy se prvně objevily klíčky od vysetí), význam rostliny (využití) - úkol můžete zpracovat jako dokument ve Wordu nebo i v PowerPointu - druhá možnost je fotku a popis rovnou vložit a zapsat do zprávy v emailu
Přírodopis - opište si do sešitu následující otázky a písemně na ně odpovězte: 1. Jaký je rozdíl mezi podnebím a počasím? 2. Co je to meteorologie? 3. Co všechno patří mezi tzv. meteorologické prvky? Vypiš je. 4. Jak působí počasí na krajinu? 5. Ovlivňuje i podnebí vzhled krajiny? Odůvodni svou odpověď. 6. Jaké výkyvy počasí ohrožují organismy (krajinu) v tomto období (březen/ duben)? 7. Jak mohou výkyvy počasí (z otázky 6.) konkrétně organismy (krajinu) ovlivnit?
- přečtěte si v učebnici – str. 65-66 kapitolu ekologie
NJ+Z+PP+PŘÍ -celé zadání v pdf ZDE
FYZIKA 9. ročník 6.4. – 17.4.2020
Dobrý den deváťáci, posílám vám úkoly na dva týdny, protože máme Velikonoce – prázdniny.
Poznali jsme jak zvuk vzniká, jak se přenáší, jak se pohlcuje atd., proto si vše zopakujeme - napiš nebo nalep do sešitu.
Pracovní list - Zvuk
1/Doplň větu: Akustika je ………
2/ Jak vzniká zvuk ?
3/ Které tóny slyšíme ?
4/ Co znamená, že kmitavý pohyb má frekvenci 5 Hz ?
5/ Jak pracuje mikrofon ?
6/ Jak pracuje reproduktor ?
7/ Kdo a jak využívá odraz zvuku?
8/ Jakým způsobem se šíří zvuk
- v kapalinách
- v plynech
- v pevných látkách
9/ Rychlost zvuku ve vzduchu je ………
10/ Které látky silně pohlcují zvuk ?
Prosím ofotit a zaslat e mailem na bozena.pelcnerova@seznam.cz
CHEMIE 9. ročník 6.4. – 17.4.2020
Syntetická vlákna- uč.str. 57 PAD a PES
(přečti a zapiš poznámky-proč byly vytvořeny, jaké vlastnosti mají ve srovnání s přírodními vlákny a k čemu se využívají).
Dále si zopakuj pojmy:str.59 od kyselina octová ……polyesterová vlákna (celkem 10pojmů). Písemně. Můžeš využít slovníček str.86
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Do školního sešitu napište správné dvojice (text opište) a odpovědi:
Na obecních úřadech se můžeš setkat s následujícími odbory. Urči, čím se zabývají:
- odbor stavební úřad A) vyřizuje žádosti živnostníků a kontroluje jejich činnost
- matrika B) schvaluje a kontroluje nové stavby v obci
- odbor školství a kultury C) pečuje o kulturní památky a školy v obci
- živnostenský úřad D) zapisuje narození nových občanů
- odbor rozvoje E) zajištuje získávání podpor z fondů EU
Na stránkách www.statnisprava.cz zjisti následující údaje:
- Kolik okresů má Středočeský kraj? Vypiš jejich názvy.
- Kde v Příbrami sídlí finanční úřad?
- Co znamená zkratka ČSÚ?
Vyfoťte a pošlete mi vypracovaný úkol do pátku 17. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
HUDEBNÍ VÝCHOVA
V google classroom najdete úkol s pokyny, příkladem a ukázkami: Kdo ještě nejste přihlášený, učiňte tak! Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: zazuyde (8. ročník) a awhdi47 (9. ročník). Úkol je na známky.
DOMÁCNOST
Otevřete si stránku: http://www.prvni-pomoc.com/ a vyberte si 2 příklady první pomoci, které si napíšete do sešitu s ilustrací, práci mi prosím posílejte na email: aboz@seznam.cz, dále se podívejte na video: https://www.youtube.com/watch?v=qt2cwiWe5B4 (Obvazová technika), pokuste si uvázat trojcípí šátek (nebo jakýkoli jiný větší šátek) tak, jako na obrázku:
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 42, procvičovat na internetu do 39. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Úlohy narýsujte do sešitu. Každá úloha bude na nové stránce. Stránka bude upravena jako vždy, tj. rámeček na stránce 1cm. Tabulka dole na stránce, vyplněno Jméno a příjmení, Datum, Název práce. Vše sestrojíte v pravoúhlém promítání.
- Sestrojte válec o rozměrech: r = 4 cm, v = 8 cm. Název práce: válec.
- Sestrojte kužel o rozměrech: r = 3 cm, v = 9 cm. Název práce: kužel.
Úlohy vyfoťte a pošlete mi je do pátku 17. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
...............................................................................
30. 3. - 3. 4. 2020
ČESKÝ JAZYK
Literatura
- čtěte doma svoji vlastní knihu na referát, máte na to čas do konce dubna
- vymysli báseň – 2 sloky, střídavý rým, název si zvol sám, k básni ve Wordu stylizuj celou stranu (obrázky, barvy,…) - pošli do 3. dubna (jana.vrsecka@seznam.cz)
Mediální výchova
- nezapomeň na domácí úkol- fotografie, slogan, krátký text- posílej na můj email
Mluvnice
- Eliška, Terka, Barča se připravují na přijímací zkoušky na webových stránkách- zkoušejte si i zkoušky na víceletá gymnázia, jsou tu i výsledky - https://www.statniprijimacky.cz/cestina
- ostatní žáci- procvičují pravopis na stránkách https://www.umimecesky.cz/doplnovacka
MATEMATIKA
Tento týden bude korespondenční. Úkoly Vám přijdou emailem.
Podmínkou ale je, aby mi od Vás přišel úkol z minulého týdne. !!!(T)!!!
Všechny instrukce budete mít v emailu.
Krásný týden.
ANGLIČTINA
Vyplňte interaktivní pracovní list v Google classroom. Vypracujte poslech - píseň s úkoly a odpovězte na otázky k videu. Podrobné pokyny jsou u každého úkolu uvedené.
NÁVOD PRO PŘIHLÁŠENÍ NA ÚČET GOOGLE
NĚMČINA
Posílám odkazy na webovou stránku, kde budou následující úkoly.
1. Poslechněte si jednotlivé krátké poslechy k tématu die Gesundheit. Zkuste poté doplnit slova z nabídky do vět. Na konci stránky je možnost kontroly a ukáže se vám vaše úspěšnost.
Jeden odstavec (text) z 1- 5 si vyberte a přeložte do školního sešitu do češtiny.
https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap8_hoeren1.htm
2. Procvičte si minulý čas slovesa haben a sein. I zde si můžete na závěr zjistit správnost doplňovačky – tlačítko Kontrolle.
https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/xg/xg04_07.htm
3. Napište do školního sešitu krátký text – popis (7 – 10 vět v NJ) jednoho dne, kdy jste doma z důvodu koronaviru. Použijte v tomto popisu věty s minulým časem sloves sein, haben. Pokud byste nechtěli popisovat jeden konkrétní den, můžete popis zaměřit na dobu, kdy už jsme doma a nechodíme do školy. Tento popis mi zašlete na email do pátku 3. 4. Buď jako foto ze sešitu nebo jej přepište do zprávy v emailu nebo vložte dokument ve Wordu.
Můj email: fejtovakatka@seznam.cz
CHEMIE
Téma: Recyklace plastů
Najdi na internetu symboly pro recyklaci jednotlivých plastů a překresli je
do ŠS.
Shrnutí učiva o plastech :
PRACOVNÍ LIST
1/ Vysvětli pojem polymerace
2/ Napiš 4 názvy plastů-
3/ Vlastnosti plastů jsou ………….., ……………..
……………………… , ……………………….
4/ Které pasty se používají na: (pouze název plastu)
obaly na učebnice-
tepelná izolace domů –
lahve na nealkoholické nápoje -
podlahová krytina/lino/-
5/ Zapiš polymeraci polyethylenu
Po vypracování zašli prac. list ke kontrole bozena.pelcnerova@seznam.cz
FYZIKA 9. ročník
Připomínám odeslání úkolu z minulého týdne (Eliška, Tomáš, Tomáš ,Ondra)
Úkol na tento týden:Jak se zvuk ohýbá okolo překážek uč.str.60
Hlasitost, Pohlcování zvuku, Hluk uč.str.62-67
Přečtěte si text a zapište modré rámečky.
DĚJEPIS
- Udělejte si výpisky do sešitu - text zde
- V Google classroom se podívejte na videa a vypracujte pracovní list, který si můžete vytisknout a doplnit. Poté jej vyfocený nebo naskenovaný posílejte na emai: aboz@seznam.cz, nahrajte do Google třídy nebo posílejte přes messenger. Ti, kteří se ještě nepřihlásili do třídy google classroom, tak to prosím udělejte. Jsou tam veškeré úkoly, které je nutné splnit!!! Tento úkol je trochu náročnější, proto máte na něj čas až do 9.4.2020.
ZEMĚPIS
Z internetu si stáhněte mapu světa (posílám odkaz nebo klidně můžete najít jiný obrázek) a upravte jí podle následujících pokynů:
http://www.mapa-sveta.com/img/slepa-mapa.jpg
a) označte pomocí čísel (udělejte je jednou barvou) 10 států světa s nejvyšším počtem obyvatel – 1 bude mít stát s úplně nejvyšším počtem obyvatel (seřadit je podle počtu)
b) označte pomocí čísel (jiná barva než u úkolu a) 10 státu s nejvtěší rozlohou – 1 má stát s největší rozlohou (seřadit)
c) všechna čísla sepište pod mapu a dopište k nim název státu a jeho hlavní město
Celý úkol mi zašlete na email fejtovakatka@seznam.cz do pátku 10. 4. Zašlete jako přílohu ve Wordu nebo si klidně mapu vytiskněte a pošlete mi fotku úkolu.
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Do sešitu si zapište nadpis: Obecní samospráva a text:
OBECNÍ SAMOSPRÁVA = obec sama sebe spravuje (zvolení zástupci samostatně rozhodují o důležitých záležitostech týkajících se zájmů obyvatel obce)
OBECNÍ ÚŘAD
- v čele stojí starosta, dále jej tvoří místostarostové, tajemník a další zaměstnanci
- obvykle se skládá z odborů a oddělení (např. odbor sociálních věcí, odbor životního prostředí, matrika, …)
Obecní zastupitelstvo
- základní orgán obce
- voleno občany ve volbách (na 4 roky)
- odpovídá za dodržování plánu rozvoje obce a za hospodaření s obecním majetkem
- zasedání svolává starosta, jsou přístupná veřejnosti
Obecní rada
- výkonný orgán obce, vykonává úkoly stanovené zákonem nebo rozhodnutím obecního zastupitelstva
- volena z řad obecního zastupitelstva obecními zastupiteli
- zabezpečuje hospodaření obce, schvalování rozpočtu, zřizování komisí a odborů
Vyfoťte a pošlete mi vypracovaný úkol z týdne 16. - 20. 3. 2020 do pondělí 6. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 41, procvičovat na internetu https://cesky-jazyk.okhelp.cz/psani-na-stroji/index.php do 39. lekce, https://www.psani-deseti.cz/cviceni do 16. lekce.
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Úlohy narýsujte do sešitu. Každá úloha bude na nové stránce. Stránka bude upravena jako vždy, tj. rámeček na stránce 1cm. Tabulka dole na stránce, vyplněno Jméno a příjmení, Datum, Název práce. Vše sestrojíte v pravoúhlém promítání.
- Sestrojte kvádr o rozměrech: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm. Název práce: kvádr ABCDEFGH. Viz obr.
- Sestrojte jehlan o rozměrech: a = 6 cm, b = 5 cm, v = 7 cm. Název práce: jehlan ABCDE. Viz obr.
Veškeré úlohy jste měli narýsovat do sešitu, vyfoťte je a pošlete mi je do pondělí 6. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Přihlašte se opět do Google classroom, kód pro kurz Hv je: awhdi47. Tento týden jsme si měli zazpívat, máte tam odkazy na 5 písní s textem, abyste si mohli alespoň doma zazpívat.
DOMÁCNOST
- Udělejte prezentaci nebo vypracujte ve Wordu, jak vypadá péče o starší členy domácnosti. Zrovná máme období, kdy je toto téma velmi aktuální. Zamyslete se tedy prosím nad tím, co děláte běžně a co je nyní jiné. Své práce posílejte na email: aboz@seznam.cz.
TĚLESNÁ VÝCHOVA - KLUCI
Vypracuj referát na jakoukoliv sportovní hru do 5.4. a zašli mi jí na mail. Zacvič si doma (posilování) a natoč se u toho. Video mi zašli na mail, facebook nebo instagram do 5.4. Vše je na známky.
...................................................................................
23. 3. - 27. 3. 2020
Prosíme o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká obyvatel Dolních Hbit:
https://www.survio.com/survey/d/N5D2U8Y2C5A2W2E7M
Literatura- v Čítance si přečti str. 57-60 O rodičích a dětech, do sešitu napiš nadpis ukázky a odpověz na otázky na str. 61 nahoře, zkontroluji
- referáty mi pošlou na email jana.vrsecka@seznam.cz- Aneta (K.H.Mácha), Tomáš K. (Jar. Vrchlický)
Mluvnice- do sešitu zepředu si napiš nadpis Vztahy mezi větnými členy a poznámky
Vztahy mezi větnými členy
1. shoda (S)- podmět a přísudek, přívlastek shodný
2. řízenost (Ř)- předmět, přívlastek neshodný
3. přimykání (P)- příslovečné určení
Ukázka (také opiš do sešitu): Urči vztahy mezi VČ: (nejdříve si urči VČ a poté urči vztahy)
Pks Pt Puč Pt
Malému bratrovi dal dnes doktor antibiotika.
doktor dal- shoda
dal antibiotika- řízenost
dal dnes- přimykání
dal bratrovi- řízenost
malému bratrovi- shoda
Ve Wordu takto zpracuj 2 věty a pošli mi je ke kontrole na email jana.vrsecka@seznam.cz - do 26.3.
Na břehu potoka zářily v létě žluté blatouchy.
V osmé třídě jsme se učili letos o rovnostranném trojúhelníku.
Sloh- do slohového sešitu si napiš poznámky
Úvaha
- uvažujeme nad určitým problémem
- je nutné zaujmout své stanovisko, svůj názor
- používáme výrazy- domnívám se, podle mého názoru, přemýšlím o…
- klademe si otázky
- vyváženost
- napiš ve Wordu úvahu – vyber si 1 téma ( Čeho chci v životě dosáhnout? Co dává člověku kniha? Jsem dobrou dcerou?/Jsem dobrým synem?) pošli na jana.vrsecka@seznam.cz do 29.3.
MATEMATIKA
Do sešitu udělat zápisky z učebnice 3
Rozvrhněte si stránku tak, aby se vešlo následující: název, nákres s popisky, vzorec pro obsah a vzorec pro povrch.
V učebnici si naleznete vše potřebné - uděláte přehled pro tělesa: jehlan, kužel, koule, válec
přehled vyfotíte a pošlete na email: reditelskoly.zsdolnihbity@seznam.cz
V následujícím odkazu trénujte lin. fce: https://www.umimematiku.cz/grafar-linearni-funkce-2-uroven/72
Pro BET (Barča, Eliška, Terka) - úkoly pro trénink na přijímací zk.
1) https://www.purposegames.com/game/rychle-opakovani-vzorecku
Kdo to zvládne bez chyby pod půl minuty, vyfotí, popř. printscreen a pošle mi na mail. :)
2) https://www.purposegames.com/game/test-matematika
Kdo to zvládne na sto procent zase pošle fotku nebo printscreenem.
Jestli máte nějaké příklady, které jste počítaly a chcete je zkontrolovat, probrat řešení, nebo s něčím nemůžete hnout, klidně je pošlete mailem, můžeme se domluvit na nějaké online konzultaci.(skype nebo telefonát)
CHEMIE + FYZIKA
ANGLIČTINA
Prosím vytiskněte si do desek a vypracujte nebo přepište se správním řešením pracovní listy v třídě na Google classroom a vypracujte interaktivní pracovní listy. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: qtm543z. Dále si procvičte nepravidelná slovesa na WocaBee, přidala jsem nové balíčky.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Je celá řada zemí, kde se používají hudební nástroje, které neznáme. Jindy jsou lidé vynalézaví, a vymýšleji, jak vytvořit nové hudební nástroje z toho, co mají k dispozici. Podívejte se na videa a ve Wordu, Powerpointu či do sešitu napište o některém z etnických hudebních nástrojů (méně známý hudební nástroj některé země) a vytvořte plánek vlastního netradičního hudebního nástroje.
Videa: https://www.youtube.com/watch?v=KctjFfAEFhA , https://www.youtube.com/watch?v=ZWyXaVanMCk, https://www.youtube.com/watch?v=or_Wp0tVHqU , https://www.youtube.com/watch?v=uOIHHMnI_Ig&list=PLfibseqM14wQmHShbVTIH6Mswh0N09fqO , https://www.youtube.com/watch?v=B1-3G-O4pik, https://www.youtube.com/watch?v=NSFieUSfxGU
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Vše budu kontrolovat – dopsání sešitu i z předešlých týdnů.
Opište si do sešitu nadpis a text:Státní správa a samospráva
OBEC - základní (nejmenší) samosprávní jednotka
STÁT – ohraničené území, státní moc, občané
Všechny obce v naší republice spadají pod okresy a kraje (vyšší územní samosprávné celky).
SAMOSPRÁVA
obce - základní územní samosprávné celky
- obce (vesnice) - obecní úřad - starosta
- města - městský úřad - starosta
- statutární města - magistrát - primátor
- hl. město Praha - Magistrát hlavního města Prahy - primátor
kraje - vyšší územní samosprávné celky (krajský úřad)
STÁTNÍ SPRÁVA
- Úřad vlády České republiky
- Národní bezpečnostní úřad
- Český telekomunikační úřad
- Český statistický úřad
- Energetický regulační úřad
- Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
- Státní úřad pro jadernou bezpečnost
NĚMČINA 9. ROČNÍK
- věty, které jsem posílala na překlad do NJ minulý týden, mi zašlete přeložené na můj email (níže)
- procvičujte gramatiku na stránce: https://www.umimenemecky.cz/gramatika – kapitola STAVBA VĚT – POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ – POŘÁDEK SLOV VE VĚTÁCH TÁZACÍCH A OZNAMOVACÍCH
- Z cvičení si vyberete 8 vět, které si napíšete do školního sešitu a přeložíte do ČJ. Věty si zapisujte před tím, než kliknete na odpověď, protože potom hned zmizí.
- na této webové stránce si můžete procvičovat i další gramatiku, kterou si sami zvolíte
PŘÍRODOPIS 9. ROČNÍK
- odpověz na následující otázky pomocí zápisu v sešitě nebo pomocí učebnice – kapitola PŮDY
- odpovědi mi zašlete na můj email: fejtovakatka@seznam.cz
1. Co patří mezi půdotvorné činitele? Uveď alespoň 6.
2. Co znamená devastace půdy? Vysvětli a uveď příklady.
3. Co znamená slovo rekultivace?
4. Jaký má půda význam pro lidskou společnost?
5. Jaký má půda význam pro organismy?
6. Který půdní druh nejhůře zadržuje vodu?
7. Čím mohou být vyplněné půdní póry?
8. Který půdní typ převládá v ČR?
9. Jak (čím) mohou lidé přispět k rekultivaci půdy? Uveď alespoň 5 příkladů.
ZEMĚPIS 9. ROČNÍK
- zašlete mi na můj email hotovou prezentaci na téma globální problémy
PŘÍRODOVĚDNÁ PRAKTIKA
- zůstávají úkoly z předchozích týdnů (herbář, poznávačka na webu)
ZÁKLADY ADMINISTRATIVY
Opsat cvičení 40 - opakování, procvičovat na internetu do 39. lekce
TECHNICKÉ KRESLENÍ
Vše budu kontrolovat – dopsání sešitu i z předešlých týdnů.
Opište si nebo vytiskněte soubor o pravoúhlém promítání a prostudujte.
Technické kreslení 9. ročník Pravoúhlé promítání.pdf
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Minulý týden jsem zadávala na Vv 8+9. ročníku nakreslit výkres na téma: Jaro přichází. Tak hotový výkres mi mohou nafotit a poslat na mail nebo na instagram i facebook do 31.3.
Domácnost 8+9
Výchova dítěte není lehký úkol. Dítě se musí naučit, co je správné nebo naopak špatné. Jak byste to řešili vy? Ve Wordu, Powerpointu nebo do sešitu vypracujte vlastní myšlenku - napište co je podle vás dobře a co naopak špatně ve výchově. Jak motivovat dítě k učení, jak jej pochválit, když udělá něco dobře či potrestat, když udělá něco špatného.
Pv 8+9
Vyplňte pracovní listy a vyfocené je posílejte na email: aboz@seznam.cz.
....................................................................................
16. 3. - 20. 3. 2020
ČESKÝ JAZYK
Sloh
- na můj email - jana.vrsecka@seznam.cz - pošli proslov k ukončení školní docházky do 19. března (na známku)
Literatura
- do sešitu si napiš poznámky
Jaroslav Vrchlický
(1853-1912)
- narodil se v Lounech
-básník, dramatik
- vl. jménem Emil Frída (pseudonym podle řeky Vrchlice)
-profesor literatury na UK
-opakovaně nominován na Nobelovu cenu- neudělena
- napsal přes 200 knih
dílo: poezie „Dojmy a rozmary“
„Okna v bouři“
drama „ Noc na Karlštejně“ – císař Karel IV. zakázal na hradě Karlštejně přítomnost žen, dílo bylo zfilmováno
- v Čítance si přečti básně Vrchlického na str. 121 a báseň Za trochu lásky… přepiš krasopisně do sešitu, udělej ilustraci podle Tvé fantazie k této básni - ilustrace bude na celou novou stránku- vše zkontroluji – na známku
Mluvnice
- urči větné členy zepředu do sešitu, opiš věty, nad slova (přívlastek, předmět,..) - zkontroluji
V Krušných horách jsme viděli o prázdninách Italy.
Nad posekanými loukami létali neznámí dravci.
Na stěně našeho divadla visí malovaný obrázek.
Pavel se musí ve škole učit cizí jazyky.
V dnešní době se lidé často věnují svým zálibám.
MATEMATIKA
PS Opakovani PS 41, 42
https://www.purposegames.com/game/rychle-opakovani-vzorecku
CHEMIE
Učebnice str. 54 Opakování Estery – písemně do sešitu otázka19(reaguje kyselina mravenčí + ethanol) –produkt zapiš podle vzoru nad žlutým rámečkem
písemně do sešitu otázka20 – namaluj modely (kouličky), zapiš str. vzorec a uveď skupinu derivátů.
FYZIKA
Učebnice str. 54 - 57 Jak se šíří zvuk - přečíst a výpisky do sešitu (modré rámečky)
Výchova k občanství
Do sešitu napsat nadpis: Politika a opiš text:
- v demokratických státech je založena na svobodném vzniku a volné soutěži politických stran
politické strany
- sdružení občanů; jejich cílem je podílet se na státní moci (uspět ve volbách)
- politické spektrum: levice----střed----pravice
levicové strany
- silná pozice státu, stát ochraňuje ekonomiku a usměrňuje trh, snaha o maximální snížení nezaměstnanosti, …
pravicové strany
- úloha státu je omezená, stát do hospodářství téměř nezasahuje (tržní ekonomika), snaha o snížení růstu cen, …
- vyhledejte a doplňte příklady levicových a pravicových stran a stran, které jsou uprostřed v české politice.
Do sešitu opiš zadání a správnou odpověď.
a/ hlasování Poslanecké sněmovny ČR b/ referendum c/ účast na školním parlamentu d/ koalice dvou politických stran |
a/ Všechny volební hlasy mají stejnou váhu. b/ Mohu se rozhodnout, zda a koho budu volit. c/ Nikdo nemá právo vědět, koho volím. d/ Nemohu volit své příbuzné. |
a/ občan ČR mladší 40 let b/ občan ČR ve věku 40 a více let c/ cizinec d/ osoba zbavená svéprávnosti |
a/ senátoři b/ prezident c/ poslanci d/ obecní zastupitelé |
PŘÍRODOVĚDNÁ PRAKTIKA
- Pracovat na herbáři – odevzdání do konce května
- Trénovat poznávačku rostlin pomocí webové stránky – konkrétně SLOŽKU Jarní byliny březen https://testy.zsvsechovice.cz/?q=pozn/seznam
DĚJEPIS
Výpisky do sešitu z následujícího textu: zde
Podívejte se na video: https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-atentatu-na-heydricha-27-kveten-150937
ZEMĚPIS
- Zůstává prezentace z minulého týdne
NĚMČINA
- Přepsat do školního sešitu následující věty a přeložit je do NJ
- Petr byl včera v kině.
- Minulý rok mi bylo 20.
- Mamka měla minulý týden chřipku.
- Měl jsi včera horečku?
- Minulý rok v srpnu jsme byli v Rakousku.
- Měla jsi psa nebo kočku?
- Minulý měsíc jsem byla v divadle.
- Měly jste včera přírodopis?
- Byla jsi nakupovat v Lidlu?
- Byl jsi minulý týden nemocný?
- Sepiš alespoň 4 věty, co by měl člověk dělat, když je nachlazený.
Vzor: Du musst Tee trinken.
- Učit se slovíčka – nemoci. Po návratu bude test na slovíčka. Během tohoto týdne se objeví v aplikaci wocabee balík die Krankheiten. Zde také procvičuj tato slovíčka.
PŘÍRODOPIS
- Pokračujeme v tématu PŮDA
- Vypiš z učebnice do sešitu – str. 49 – 3 půdní druhy – ke každému uveď jeho stručnou charakteristiku.
- Dále si vypiš všechny půdní typy z učebnice – str. 49-50. U každého půdního typu uveď jeho popis (úrodnost, složení, obsah humusu).
- Na závěr si překresli obrázek ze str. 50 – typy půd.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Udělejte si výpisky z následujícího textu do sešitu:
Romantismus v hudbě
Hudební romantismus je označení hudebního slohu, který vznikl na přelomu 18. a 19. století z hudebního klasicismu v duchu impulsů uměleckého romantismu a v evropské hudbě dominoval až do prvních desetiletí století dvacátého.
Romantická hudba je charakteristická zdůrazněnou emocionalitou, rozšířením a postupně i překročením tradiční harmonie, silnějším přijímáním impulsů z evropské lidové hudby a častým spojováním hudby s mimohudebními, obvykle literárními myšlenkami (programní hudba).
Orchestr byl během 19. století neustále rozšiřován, aby umožnil vyjádřit stále jemnější citové odstíny, tak i vyvolat mohutný dojem při plném nasazení všech nástrojů.
Mezi české skladatele hudebního romantismu patří především Bedřich Smetana, autor mj. cyklu symfonických básní Má vlast, a dále Antonín Dvořák, který složil symfonické básně Polednice, Vodník, Zlatý kolovrat a Holoubek na motivy Erbenových balad.
Ze světových skladatelů romantické hudby můžeme zmínit Franze Schuberta, Johanna Strausse, Roberta Schumanna, Richarda Wagnera, Fryderyka Chopina, Ference Liszta nebo Petra Iljiče Čajkovského a Nikolaje Rimského-Korsakova. Některá díla Ludwiga van Beethovena se již také řadí mezi díla romantická, zejména od jeho 3. symfonie Eroica.
Pusťte si poslech:
Poslech: Liszt - La Campanella https://www.youtube.com/watch?v=H1Dvg2MxQn8
Chopin - Nocturne https://www.youtube.com/watch?v=9mtgtvnNKY4
Beethoven - Moonlight Sonata https://www.youtube.com/watch?v=XUzwdBQDzxw
Smetana - Vltava https://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU
Základy administrativy
Přepsat cvičení 39 - ý. Procvičovat na internetu: https://cesky-jazyk.okhelp.cz/psani-na-stroji/index.php do lekce 39
Technické kreslení
Úlohy narýsujte do sešitu. Každá úloha bude na nové stránce. Stránka bude upravena jako vždy, tj. rámeček na stránce 1cm. Tabulka dole na stránce, vyplněno Jméno a příjmení, Datum, Název práce. Vše sestrojíte ve volném rovnoběžném promítání.
- Sestrojte kužel o rozměrech: r = 5 cm, v = 12 cm, Název práce: kužel.
- Sestrojte válec o rozměrech: r = 6 cm, v = 15 cm. Název práce: válec.
VÝTVARNÁ VÝCHOVA - nakreslit jakýkoliv obrázek na A4 na téma: Jaro přichází, přinést hned první den do školy.
DOMÁCNOST
Vytvořte jídelníček na jeden den pro batole, dítě a dospívající mládež, do sešitu - první hodinu si sešity vyberu a oznámkuji
........................................................................................
11. 3. - 13. 3. 2020
ČESKÝ JAZYK
- do sešitu mluvnice si napište nadpis Větné členy a opište si poznámky, naučte se je
- podmět- Kdo? co?
- vyjádřený (Petr přišel.), nevyjádřený (Nepřišel.)
přísudek- Co dělá podmět?
- jednoduchý slovesný (Martin zpívá.)
- složený slovesný ( Petr nemůže přijít.)
- jmenný se sponou (Honza je učitel.)
způsobová slovesa- mít, moci, muset, smět, chtít
fázová slovesa- začít, přestat, zůstat
sponová slovesa- být, stát se
přívlastek- závisí na podstatném jméně- shodný a neshodný
- PKS hezký kluk (bez hezkého kluka- mění se)
- PKN roh ulice (bez rohu ulice- nemění se)
předmět- závisí na slovese nebo přídavném jméně, ptáme se všemi pádovými otázkami kromě 1., 5. pádu, Pt
- Pošli babičce dopis.
příslovečné určení
místa- Pum- kde? kam?
způsobu- Puz- jak?
času- Puč- kdy?
míry- Pumíry- Jak moc?
doplněk- D
- závisí na slovese a zároveň na jméně
- Vrátil jsem se unavený.
MATEMATIKA
Pracovní sešit str. 41, 42 (celá) 65/1, 2, 3 68/4, 5
ANGLICKÝ JAZYK
- V učebnici na str. 66 přečíst znovu článek a přeložit ho písemně do cvičného sešitu
- Pokračovat s cvičením v aplikaci Wocabee (denně je třeba procvičovat, práci zkontroluji v aplikaci)
CHEMIE
Učebnice str. 54 Estery - přečíst a výpisky do sešitu
Učebnice str. 55 - 56 Plasty - přečíst a výpisky do sešitu
FYZIKA
Učebnice str. 44 - 50 Jak vzniká zvuk - přečíst a výpisky do sešitu
DĚJEPIS
- Přečíst si strany 79 - 80 a odpovědět na 2., 4. a 5. otázku na str. 80 nahoře a 1.-3. otázku na str. 80 dole písemně do sešitu zezadu
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Volby
- Vymyslete název strany, logo strany (graficky zpracovat na formát A4 – možné i na PC).
- Vytvořit plakát, případně leták (jakoby „reklamu“ na naši stranu) – opět zpracovat graficky na formát A4 – A3, možné i na PC.
- Sepsat volební kandidátku (jakýsi seznam kandidátů strany, doplněný o stručnou charakteristiku jednotlivých členů, včetně jejich funkce ve straně – co má kdo na starosti), zvolit si předsedu strany a mluvčího strany.
- Sepsat program strany (neboli co uděláme pro svoji třídu, co nabízíme svým voličům apod.).
- Můžete zpracovat prezentaci vaší strany na PC.
- Ve škole poté proběhne mítink, kde bude svou stranu prezentovat.
NĚMECKÝ JAZYK
- Splň balíky minulý čas – sein a haben v aplikaci wocabee do pondělí 16.3. Na známku.
- Přepiš si následující slovíčka do slovníčku a vyhledej si na internetu nebo ve slovníku jejich německý překlad.
ANGÍNA, CHŘIPKA, HOREČKA, RÝMA, KAŠEL, ZLOMENÁ RUKA, ZLOMENÁ NOHA, NACHLAZENÍ, VYRÁŽKA, ASTMA
- Dodělej celý pracovní list na minulý čas – rozdávali jsme si v pondělí.
ZEMĚPIS 9
- Dodělej prezentaci na globální problémy lidstva.
PŘÍRODOPIS 9
- Do sešitu si udělej nový nadpis PŮDA
- Přepiš si otázky a odpověz na ně pomocí učebnice – str. 48-50
- Co je to pedosféra?
- Jaké vlastnosti má půda?
- Jak se nazývá věda, která zkoumá půdy?
- Které 3 složky obsahuje půda?
- Které plyny se nachází v půdě?
- Co je to půdní roztok?
- Jak se dále dělí pevná složka půdy?
- Co obsahuje anorganická složka půdy?
- Co obsahuje organická složka půdy?
- Přepiš si následující zápis a schéma vzniku půd:
Technické kreslení
Úlohy narýsujte do sešitu. Každá úloha bude na nové stránce. Stránka bude upravena jako vždy, tj. rámeček na stránce 1cm. Tabulka dole na stránce, vyplněno Jméno a příjmení, Datum, Název práce. Vše sestrojíte ve volném rovnoběžném promítání.
- Sestrojte kvádr ABCDEFGH o rozměrech: a = 7 cm, b = 5 cm, c = 4 cm. Název práce: kvádr ABCDEFGH.
- Sestrojte jehlan ABCDE o rozměrech: a = 6 cm, b = 5 cm, v = 7 cm. Název práce: jehlan ABCDE.
PRACOVNÍ VÝCHOVA
- Udělat prezentaci na téma "Mé povolání" - obsah: Obecné informace o povolání (čím se zabývá, kde se vykonává, jaké pracovní pomůcky vyžaduje), vzdělávání, platové podmínky, kariérní možnosti, na konci odůvodnění, proč toto povolání chcete dělat