Obsah
6. ročník
Třídní učitel: Mgr. Petra Svobodová
Přístup k výukovým materiálům DIDAKTA - ZDARMA ke spouštění výukových materiálů důrazně doporučujeme využít aplikaci DidaktaCZ projektor. Aplikaci DidaktaCZ projektor je možné stahovat z tohoto linku http://www.didakta.cz/DidaktaCZ-Setup-1.0.0.zip zasíláme vám jednotný přístupový kód pro žáky vaší školy:
Akce platí do odvolání - předpokládáme, že do doby nástupu žáků zpět do škol. |
15. 6. - 19. 6. 2020
Závěrečné opakování- webové stránky- https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-6-trida
- procvičuj si podle svého tempa
MATEMATIKA
Poslední úkoly v tomto školním roce.
Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:
Téma: Geometrie (rovinné útvary, o, S, tělesa, úhel, trojúhelník)
Všichni vypracují úkoly (do neděle, potom už to nepůjde) na www.onlinecviceni.cz–které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY, když jste přihlášeni a přidáni ve skupině, tak na úvodní stránce vidíte „tlačítko“ ÚKOLY červeně. Když na něj kliknete, tak tam máte úkoly.
Didakta - nastavte si tam geometrii - rovinné útvary, o, S, tělesa, úhel, trojúhelník
nebo
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3359
https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-53
Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
PRACOVNÍ SEŠIT i školní sešit si schovejte na příští školní rok, budeme v nich pokračovat.
Anglický jazyk pro 6. ročník
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).
DĚJEPIS
Vypsat výpisky z prezentací na téma: Dominát a Zánik římské říše. Na konci prezentace je shrnutí, tak stačí si vypsat do sešitu jen toto. A na posledy vypracuj PL, který mi zašli zpět do mailu do neděle 21.6.
FYZIKA
Dobrý den šesťáci, stále ještě nemám úkol od 7 žáků, prosím o jeho zaslání.
Tento týden bude úloha na vaší volbě:
Vytvoř myšlenkovou mapu – téma si zvolí každý žák sám(např. síla)
Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
PŘÍRODOPIS
Tento týden si zopakujeme, zda jsme si zapamatovali názvy motýlů:
1/ Které babočky znáš?
2/ Které dva otakárky si pamatuješ?
3/ Jak se jmenuje náš největší motýl ?
4/ Který motýl způsobuje červivost jablek?
Nové učivo najdeš na str.97
Zápis do ŠS:
OSTNOKOŽCI
- žijí na naší Zemi od prvohor, paprsčitě souměrné tělo
- žijí na mořském dně
- na povrchu těla mají vápenaté destičky nebo ostny
- pohyb pomocí panožek nebo ramen
ježovky, hvězdnice, sumýši a hadice
Namaluj si obrázek jednoho zástupce, který se ti nejvíc líbí
ZEMĚPIS
8. 6. - 12. 6. 2020
Mluvnice- vypiš z textu podstatná jména, vypiš je do tabulky a urči u nich mluvnické kategorie – pošli ke kontrole do 12.6.
V zoologické zahradě jsem zahlédl krásné šimpanze. Usmívali se na mě z klece a mávali mi. Od svého ošetřovatele zrovna dostávali mrkev. Jeden z nich si stavěl na stromě hnízdo. Spatřil však ve mně nepřítele a začal křičet.
podst. jméno | pád | číslo | rod | vzor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Literatura- čti si svou vlastní knihu
MATEMATIKA
Možnost konzultací přes Skype ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa
Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:
Téma: Desetinná čísla, převody jednotek
V PS strany 50-51.
Všichni vypracují úkoly (do neděle, potom už to nepůjde) na www.onlinecviceni.cz–které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY, když jste přihlášeni a přidáni ve skupině, tak na úvodní stránce vidíte „tlačítko“ ÚKOLY červeně. Když na něj kliknete, tak tam máte úkoly.
dále si procvičujte na:
Didakta - nastavte si tam desetinná čísla, převody jednotek
https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1608-desetinna-cisla
https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-40
Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Dějepis - vypiš si výpisky z prezentací nebo knížky na téma: Principát, Adoptivní císaři a Krize Říma za principátu. Učebnice str. 117-122. Vypracuj PL Císařský Řím a zašli mi ho na mail do neděle 14.6. Konec školního roku se nám blíží, ale zkuste ještě vydržet a nepolevovat :)
ZEMĚPIS
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).
Pracovní výchova pro 6.+7.ročník
Od tohto týdne vám budu posílat nápady a recepty, které si můžete vyzkoušet. Nechte se inspirovat a vyzkoušejte si některý z námětů zde. Pokud se vám dílo povede a budete s jim chtít pochlubit, posílejte fotku na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA
Dobrý den šesťáci, i tento týden se budeme věnovat procvičování.
Úkol bude na vaší volbě:
Najdi doma: a) těleso (nádobu) o objemu 1,5 dm3
b) těleso o délce 2 m
c) těleso o hmotnosti 1 kg
d) vypočítej jak dlouho trvá tvůj spánek v minutách
e) vypočítej jakou Fg je přitahováno tvoje tělo k Zemi
Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
PŘÍRODOPIS
Tento týden poznáme nejkrásnější hmyz Motýly.
Čím se nám líbí? Odpověď získáš, když si prohlédneš uč. str.87-97
Zápis do ŠS:
Motýli
znaky: 2 páry křídel-kryté šupinami,
larvy=housenky,oddělené pohlaví
ústní ústrojí – sací
DENNÍ – kyjovitá tykadla,pestré zbarvení
bělásci - bělásek zelný, řepkový, řepový, řeřichový
babočky - babočka paví oko, kopřivová, admirál,
osiková, bílé C
otakárci-otakárek fenyklový, ovocný
perleťovci - perleťovec stříbropásek, perl. malý
okáči - okáč luční, bojínkový
modrásci - modrásek jetelový
NOČNÍ – vějířovitá tykadla, šedé zbarvení
na spodu křídel,( „můry“)
lišajové - lišaj smrtihlav, paví oko, borový, svlačcový
martináč hruškový – náš největší motýl
můry (zavalité chlupaté tělo)
stužkonoska modrá, přástevník medvědí,
bourec morušový- hedvábí, bekyně mniška, mol šatní,
obaleč jablečný - červivost jablek
1. 6. - 5. 6. 2020
Sloh- napiš závěrečnou kontrolní slohovou práci /nebude stažena z internetu!!!/, vyber si jedno téma, piš do Wordu nebo rovnou do emailu /ne do sešitu/, zkus 160 – 180 slov, napiš Závěrečná kontrolní práce, nadpis, slohový útvar, odstavce, bez osnovy, oslovení, pozdrav…
Dopis kouzelnému dědečkovi
Dopis známé osobnosti
Mluvnice - webové stránky- https://www.umimecesky.cz/rozbory-6-trida
- procvičuj si mluvnici – každý den alespoň dvě cvičení
Literatura- čti si v Čítance str. 120-123
- ke kontrole pošli jen kontrolní slohovou práci do 5.6.
MATEMATIKA
Možnost konzultací přes Skype ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa
Kdo neodevzdal úkoly, tak je dodělá a pošle ke kontrole na email: strnadova.pavlina@centrum.cz
do 20. 6. 2020. Zde je přehled všech úkolů. Každému pošlu na email informace o tom, co od něj mám a co mu chybí.
Procvičujte si a opakujte si látku dle zadání.
Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:
Téma: Přirozená a desetinná čísla, zlomky
V PS strany 27-28.
Všichni vypracují úkoly na www.onlinecviceni.cz – které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY
dále si procvičujte na:
Didakta – nastavte si tam přirozená čísl, desetinná čísla, zlomky
https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1608-desetinna-cisla
https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-40
Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
ANGLICKÝ JAZYK
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).
DĚJEPIS - z prezentací si vypiš výpisky na téma: První a druhý triumvirát. Stačí jen to nejdůležitější. Pomůže ti knížka str. 112-115. Poté vypracuj PL, který mi zašli do neděle 7.6.
FYZIKA
Dobrý den šesťáci, chválím vás, za vypracování a odeslání úkolů.
Musím ještě vyzvat 4 žáky, k odeslání úkolu. Tento týden se budeme
věnovat procvičování.
1) 16 min = s
2) 2 h = min = s
3) 21 dm = cm = mm
4) 200cm = dm = m = km
5) 0,2 dm = m = cm = mm = km
6) 5 m3 = dm3= cm3= mm3
7) 15 dm3 = l = cm3= m3
8) 26 cm3 = dm3= m3
9) 25 kg = dkg
10) 400 kg = q = t
11) 0,5 t = kg
12) Vyjádři v hodinách a minutách: 147 min=
Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
PŘÍRODOPIS
Tento týden poznáme dvoukřídlí hmyz – přečti si v uč. str.85-87.
Prohlédni si v učebnici obrázky a připiš zajímavosti do zápisu
Zápis: Dvoukřídlí
znaky:jeden pár blanitých křídel
druhý pár - kyvadélka
ústní ústrojí - lízavě sací, bodavě sací
beznohé larvy, proměna dokonalá
moucha domácí
bodalka stájová
masařka obecná
bzučivka
ovád bzučivý
střeček hovězí
komár
pakomár kouřový
pestřenka pruhovaná
vrtule třešňová
ZEMĚPIS
25. 5. - 29. 5. 2020
Mluvnice- učebnice str. 131/cv. 6a), doplň čárky do vět, do sešitu písemně
- ústně procvičuj pravopis na str. 45- 48
Sloh- obě následující cvičení vypracuj do slohového sešitu, vše i s mluvnicí pošli ke kontrole do 29.5.
a) Uspořádej věty tak, aby vzniklo souvislé vypravování. Vymysli vhodný nadpis.
1. Pes se obrátil a běžel proti směru, kterým jsme přicházeli.
2. Za chvíli zavolal Broka, uhodil několikrát na kapsu a rozhlížel se po zemi.
3. V tlamě přinesl strýčkův kapesník.
4. Při jedné cestě z lesa upustil strýček nepozorovaně na zem kapesník.
5. Strýčkův pes je vycvičený a leccos dovede.
6. O prázdninách bývám u svého strýce, který je lesníkem.
7. Dával tím psovi na srozuměnou, že něco ztratil.
8. Za chvilku se vrátil.
b) Doplň chybějící znaménka v přímé řeči.
Pracujte pomalu a přesně vybízel žáky učitel
Maminka vždycky říkala Nech toho psa, kousne tě
Co vám mohu doporučit k obědu zeptala se servírka
Přijď domů volal na Jirku otec dříve než se setmí
Literatura- čti si svou vlastní knihu
MATEMATIKA
Možnost konzultací přes Skype v pondělí a ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa
Kdo ještě není, tak se zaregistruje na online cvičení (návod minulý týden), přihlásí na příslušných stránkách a přidá se do skupiny 6. ročník-dříve mnou zadané úkoly neuvidí. Budete tam mít další týdny úkoly k vyplnění - budeme opakovat učivo 6. ročníku. Ve skupině jsou: Nikol V., Bára, Patrik, Marian, Nelča, Pepa, Nikola12, Martin.
Procvičování PS 123-124 (návod), pošlete ke kontrole.
Opakování a procvičování:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3343
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3348
https://www.skolasnadhledem.cz/game/5239
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3361
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3345
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3347
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3346
https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-objem-povrch-2-uroven/1167
https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-objem-povrch-3-uroven/961
Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Dějepis
vypsat výpisky z prezentací - Krize římské republiky a Punské války (opravené). Stačí jen to důležité. Na konci prezentací je shrnutí, tak stačí to. O kapitolách si pročtěte v knížce a poté vypracujte PL zde a zde, které mi zpět zašlete do 31.5. Jeden PL je i na opakování látky z minulého týdne.
ZEMĚPIS 6. ROČNÍK
Do sešitu si udělejte nový nadpis PODNEBÍ V AUSTRÁLII.
Přečtěte si v učebnici str. 149-150. Dozvíte se zde informace k podnebí.
Poté si do sešitu opište nebo vytiskněte a vlepte následující otázky. Písemně na ně odpovězte na základě přečteného textu z učebnice.
Otázky:
- Ve kterém podnebném pásu leží většina Austrálie?
- Jaká je průměrná teplota během roku?
- Prší zde (na celém území Austrálie) pravidelně?
- Ve kterých oblastech Austrálie je dostatek srážek během roku?
- Které oblasti patří mezi ty nejsušší (neprší téměř vůbec)?
- Co mají za následky období sucha?
- Ohrožují Austrálii i povodně?
- Čím jsou povodně v Austrálii způsobené?
- Co v posledních letech hodně ohrožuje obyvatelé Austrálie?
- Co je to creek?
Až budete mít hotové otázky k podnebí, vyfoťte je a pošlete mi vypracované otázky na email fejtovakatka@seznam.cz do 1. 6.
Do sešitu si udělejte ještě jeden nový nadpis AUSTRALSKÁ PŘÍRODA.
Pod něj si opište nebo vytiskněte a vlepte následující zápis. Ilustrace k zápisu je dobrovolná.
- Přírodní krajiny v Austrálii:
- Tropický deštný les – S a SV Austrálie
- Dostatek srážek, vysoké teploty
- Tropický suchý les – S Austrálie a část vnitrozemí (středu)
- Málo srážek
- Savany – vnitrozemí, V pobřeží
- Subtropické lesy a křoviny – na V straně
- Rostou zde blahovičníky – typické australské stromy, potrava koaly
- Pouště a polopouště – celé vnitrozemí (střed) Austrálie
- Téměř beze srážek, vysoké teploty, sucho
- Listnaté a smíšené lesy – na ostrově Tasmánie
- Tropický deštný les – S a SV Austrálie
- Fauna a flóra (zvířata a rostliny):
- Typický strom – blahovičník (eukalyptus) – tvoří rozsáhlé porosty – říká se jim buš
- Zvířata
- Žije zde hodně endemitů = zvířata, která žijí pouze v Austrálii
- Klokani, koaly, ptakopysk a ježura (mláďata se líhnout z vajec a poté sají mateřské mléko)
- Žije zde hodně endemitů = zvířata, která žijí pouze v Austrálii
- Hodně druhů ptáků – pštros, papoušci
- Velký výskyt plazů
FYZIKA 6. ročník 25.5. – 29.5.2020
Dobrý den šesťáci, už jsme probrali všechno učivo co jsme měli v učebním plánu pro 6. ročník, proto se budeme nyní věnovat procvičování.
1/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahováno jízdní kolo
o hmotnosti 18 kg? ( Zápis, řešení, výpočet a odpověď)
2/ Opakování – fyzikální veličiny
Veličina | Jednotka | Název měřidla | ||
Název | Značka | Název | Značka | (čím měřím) |
délka |
| metr |
|
|
| V |
| m3 |
|
|
|
| kg |
|
| t |
|
|
|
3/ Převeď jednotky:
5 km = m
16 dm3 = m3
4 t = kg
640 cm3 = dm3
10 dm3 = l
Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
PŘÍRODOPIS 6. ročník 25.5. – 29.5.2020
Tento týden poznáme další zástupce brouků.
Prohlédni si v učebnici obrázky a přečti si zajímavosti str.82-85
Zápis: zapiš čeleď – zástupce (a zajímavost o něm)
pak namaluj jednoho brouka, který se Ti líbí
(Naučíme se poznávat naše brouky – napiš kolik brouků bezpečně poznáš?)
Pracovní výchova
Kromě užitkových rostlin můžeme pěstovat i okrasné rostliny. Máte nějakou doma nebo na zahradě? Udělejte fotku a napište mi do emailu, jak se rostlina jmenuje a jak jí správně pěstovat (např. ve stínu nebo na slunci, kolik potřebuje vody apod.). V minulosti jsem poslala 8. a 9. ročníku dvakrát za sebou úkol, proto teď posílám vám také druhý úkol, aby se to srovnalo.Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.
18. 5. - 22. 5. 2020
Literatura- v Čítance si přečti ukázku na str. 185- 188, do sešitu napiš název ukázky, autora a převyprávěj obsah, o čem ukázka byla (minimálně 6 řádek), pošli ke kontrole do 21.5.
Mluvnice- do sešitu si napiš poznámky, snaž se je pochopit
Věta jednoduchá a souvětí
Věta jednoduchá- obsahuje pouze 1 přísudek (Petr nepřišel.)
Souvětí- obsahuje 2 a více přísudků (Pes štěká a běhá po zahradě.)
- věty mohou být spojeny: spojkou (ale, a, protože, když…)
příslovcem ( kde, kam, jak,…)
vztažným zájmenem ( kdo, co, jaký, který, čí, jenž)
žádným spojovacím výrazem, pouze čárkou
- věty v souvětí se oddělují čárkou (čárka se nepíše před a, i , ani, nebo)
- do sešitu napiš cvičení 3/str. 130 v učebnici (spojuj věty v souvětí), pošli ke kontrole do 22.5.
Sloh- do sešitu si napiš tři slova pod sebe- babička, les, prstýnek, vymysli ke každému 12 přídavných jmen (příklad- holka- vysoká, milá…), procvičuješ tím slovní zásobu, pošli ke kontrole společně s mluvnicí do 22.5.
MATEMATIKA
Možnost konzultací přes Skype tento týden ve středu od 11:00 a v pátek od 9:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa
Kdo ještě není, tak se podle pokynů k přihlášení na online cvičení zaregistruje na příslušných stránkách a přidá se do skupiny 6. ročník-dříve mnou zadané úkoly neuvidí. Budete tam mít další týdny úkoly k vyplnění - budeme opakovat učivo 6. ročníku. Ve skupině jsou: Nikol V., Bára, Patrik, Marian, Nelča, Pepa, Nikola12, Martin.
Procvičování převodů jednotek objemu v PS 120-122, (návod), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Opakování a procvičování:
Didakta – Matematika 1, Geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte to, co probíráme
nebo
https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid – povrch a objem krychle a kvádru
https://programalf.com/alfbook/index.html?lng=cz – zadejte do přihlášení ucimesedoma a pokračujte bez přihlášení, vyberte 6.ročník-matematika-Krychle a kvádr, Jednotky.
Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
Pracovní výchova
Tentokrát využijeme rostliny a plody v praxi. Z ovoce, zeleniny a bylinek si můžeme vyrobit báječné pokrmy. Vytvořte recept na některý pokrm z plodů či bylinek, recept můžete psát ve Wordu a vložit obrázek, napsat na čtvrtku s ilustrací nebo vytvořit formou prezentace.Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA
Dobrý den šesťáci, už víme, co je to síla, umíme ji změřit pružinovým siloměrem, jako fyzikální veličina má označení F a jednotka je 1N
Tento týden se seznámíme s výpočtem gravitační síly
Výpočet gravitační síly
Fg = m . g m = hmotnost tělesa
g = gravitační konstanta
(g =10N/kg)
Příklad 1/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahována aktovka o
hmotnosti 12 kg?
Zápis: m = 12 kg
g =10N/kg
Fg = ?
Výpočet: Fg = m . g
Fg = 12 . 10 =120 N
Odpověď: Aktovka je přitahována gravitační silou 120 N.
Podle vzoru vypočítej zadaný příklad:
Příklad 2/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahován cestovní kufr o
hmotnosti 21 kg?
Zápis, řešení, výpočet a odpověď, prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz
PŘÍRODOPIS
Tento týden se dozvíme zase něco nového.
Téma: Brouci
Prohlédni si v učebnici obrázky a přečti si zajímavosti str.79-81
Zápis:Brouci – u nás žije asi 7000 druhů brouků
Znaky:kousací ústní ústrojí, na prvním článku hrudi mají štít,
1.pár křídel přeměněn v krovky
2. pár je blanitý
při letu jsou krovky roztaženy a blanitá křídla vysunuta
býložraví i masožraví, proměna dokonalá(vajíčko,larva, kukla, dospělec)
dále si zapiš čeleď – zástupce( a zajímavost o něm)
je to celkem 5 čeledí, pak namaluj do ŠS jednoho brouka,který se Ti líbí
Přeji hodně trpělivosti při práci.
Dějepis - přečíst prezentaci na téma: Římská republika. Opsat do sešitu poslední snímek - shrnutí Řím v době republiky. V učebnici přečíst str. 105-106.
ZEMĚPIS 6. ROČNÍK
Pokračujeme v učivu o Austrálii. Do sešitu si udělejte malý podnadpis POVRCH A VODSTVO AUSTRÁLIE.
Opište si do sešitu zápis:
- Povrch:
- Plochá, placatá krajina – povrch tvoří plošiny
- Jih a východ – vysoká pohoří
- Pobřeží málo členité
- Vodstvo:
- Velmi málo řek – suchý kontinent
- V období sucha řeky vysychají – říká se jim creek (krík)
Pod nadpis a zápis si obkreslete obrys Austrálie – str. 148 (nebo vytiskněte a nalepte). Pod něj si opište následující zeměpisné údaje a pak je pomocí čísel zapište do mapy. Pomůže Vám učebnice (str. 148) a atlas (str. 12). Všechny tyto údaje si zkoušejte ukazovat na mapě.
1 VELKÝ AUSTRALSKÝ ZÁLIV
2 CARPENTARSKÝ ZÁLIV
3 TASMÁNIE (ostrov)
4 AUSTRALSKÉ ALPY
5 VELKÉ PŘEDĚLOVÉ POHOŘÍ
6 YORSKÝ POLOOSTROV
7 MURRAY (řeka)
8 DARLING (řeka)
11. 5. - 15. 5. 2020
Sloh- učebnice str. 164/cv. 4, Laos, udělej do sešitu výpisky z textu, nadpis, přehledně a krasopisně vypiš důležité informace, barevné vyznačení, odrážky, v bodech, pošli ke kontrole do 14.5.
Mluvnice- přepiš do sešitu doplňovačku, pošli do 15. 5.
lékařov__ předpis__, Jendov__ spolužáci, tatínkov__ bratři, sousedov__ králíci, pro tatínkov__ bratry, Karlov__ sestry, pro Milanov__ přátele, školákov__ znalosti, včelařov__ úl__, Ferdov__ kamarádi, Žižkov__ vojáci, krtkov__ zásob__,s čerstv__m__ květinam__, žab__ kuňkání, v minul__ dnech, filmov__ fanoušci, bíl__ tulipán, vesel__ klauni
- pravopis si průběžně opakuj (každý den 2 cvičení) - www.diktáty.cz
MATEMATIKA
Možnost konzultací přes Skype v úterý a ve čtvrtek od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa
Zopakujte si:
Povrch krychle -
Povrch kvádru - https://www.youtube.com/watch?v=efQ13WKPgE0
Na odvození objemu krychle a kvádru se podívejte na: https://www.youtube.com/watch?v=PFU7xL0qY8M
https://www.youtube.com/watch?v=gR12GCOIp8s
https://www.youtube.com/watch?v=1GsdPSvDS30
najdete také v učebnici na str. 66.
Do sešitu si udělej nadpis: Objem krychle a kvádru a napište si tam:
Objem se značí: V
Krychle: V = a . a . a
Kvádr: V = a . b . c
Dále nás budou zajímat převody jednotek objemu nebo v učebnici je najdete na str. 69. Do sešitu si opište nebo nalepte obrázek viz soubor.
Vše si procvičte v pracovním sešitě na str. 116-119 (návod), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Opakování a procvičování:
Didakta-geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte to, co probíráme
nebo
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-objemu-2-uroven/4694
https://www.umimematiku.cz/pocitani-prevody-jednotky-objem-2-uroven/5265
https://www.skolasnadhledem.cz/game/5239
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3361
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3345
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3347
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3346
DĚJEPIS
vypsat výpisky z prezentace - Etruskové a římští králové. Poté vypracovat otázky (viz. příloha) a zpět mi je zaslat na mail do 17. 5. Prosím o dodržení termínu.
FYZIKA
Tento týden se budeme učit o měření síly
Uč. str. 31 - 36 – prohlédni si obrázky a opiš si zápis
Měření síly
Síla je fyzikální veličina, dá se změřit
označení F jednotka 1 N (newton, čti ňútn)
Jeden newton je roven síle, kterou Země přitahuje těleso o hmotnosti100gramů (tabulka čokolády)
Sílu měříme pružinovým siloměrem
(prodloužení pružiny siloměru je přímo úměrné působící síle)
Nákres siloměru s popisem str.35
PŘÍRODOPIS
Zopakujeme si co víme o Blanokřídlých (znaky, zástupci +zajímavost z jejich života)
https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/881-prirodopis/10-6-rocnik?scroll=408
(Otevři www.skolasnadhledem.cz, procvičování přírodopisu 2.stupeň, 6.ročník,
Blanokřídlí charakteristika– doplňte text, až budeš mít vše bez chyby, tak máš velkou pochvalu).
Anglický jazyk
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
4. 5. - 8. 5. 2020
Literatura- pošli mi referát z přečtené knihy, napiš název knihy, autora, podrobný obsah min. na 15 řádek, hodnocení knihy, nakladatelství, rok a místo vydání – všichni kromě Saši, ta už poslala, do 8. 5.
Nelča- pošle referát - K. Poláček
Mluvnice-- na internetu si zadej www.alfbook.cz, do přihlašovacího okénka zadej tento kód- ucimesedoma, neregistruj se. Najeď na 6. třídu, český jazyk, tvarosloví, mluvnice opakování a další… Projeď si testy. Opakuj si učivo, které jsme si vysvětlili.
MATEMATIKA
Do sešitu si udělejte nadpis: Povrch krychle a kvádru a napište si tam:
Krychle: S=6.a.a = 6.a2
Kvádr. S = 2.a.b+2.b.c+2.a.c = 2.(a.b+b.c+a.c)
Jistě si na oba vzorce vzpomínáte.
Vysvětlení a odvození najdete v učebnici na str. 59-61.
Dále si připomeňte převody jednotek obsahu https://www.youtube.com/watch?v=lOmGUQcfNIY&list=PLSqKJP6W-MUYN2wIbomc6gmvCPPBRVqAK&index=12&t=0s nebo v učebnici je najdete na str. 62-63. Do sešitu si opište nebo nalepte obrázek s převodem jednotek obsahu.
Vše si procvičte v pracovním sešitě na str. 113-115, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Opakování a procvičování:
Didakta-geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte.
https://www.umimematiku.cz/presouvani-jednotky-obsahu-2-uroven/236
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-obsahu-2-uroven/4672
https://www.umimematiku.cz/pexeso-jednotky-obsahu-2-uroven/1130
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-obsah-zivot-2-uroven/8118
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3343
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3348
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-pojmy-trojuhelnik-1-uroven/6341
Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).
FYZIKA
Dobrý den, šesťáci, tento týden se budeme učit o gravitační síle.
Najdi na internetu kdo to byl Isaac Newton, zapiš do ŠS.
Přečti si str. 26-29
Zápis do ŠS
Gravitační síla Fg
= síla, která přitahuje tělesa k Zemi
má svislý směr (pokus s olovnicí)
Okolo Země je gravitační pole.
(Na každé těleso v něm působí gravitační síla)
Čím je hmotnost tělesa větší, tím větší
gravitační sílou na něj Země působí.
Gravitační síla se zmenšuje se vzdáleností od Země.
Nakresli ze str.27 obrázek 1.19
ZEMĚPIS
PŘÍRODOPIS
V tomto týdnu se dozvíme, kdo jsou Blanokřídlí
Uč.str.76-78 , přečti si a prohlédni obrázky
Zápis do ŠS si udělejte sami
Blanokřídlí (znaky, zástupci +zajímavost z jejich života)
Zopakování učiva podle otázek str. 79/1-6
Odpovědi ofoťte a pošlete na e mail bozena.pelcnerova@seznam.cz
27. 4. - 1. 5. 2020
sloh- do slohového sešitu si napiš poznámky k novému slohovému útvar
Dopis
- osobní, úřední
- osobní- píšeme ho nějaké známé osobě (kamarádovi, babičce,…)
- oslovení (Ahoj Adame, Milá babi…)
- text dopisu rozdělený na odstavce
- rozloučení
- podpis
- místo a datum
- adresa
- úkol- napiš mi na email dopis- jak prožíváš doma karanténu, co děláš, jak stíháš psát úkoly, zda bys šel raději do školy…nechám to na Tobě- nezapomeň- oslovení, odstavce, rozloučení, podpis, místo a datum (minimálně 15 řádek)- do 1.5.
mluvnice-napiš si poznámky do sešitu, zkus to pochopit
Rozvíjející větné členy
Předmět-Pt
- závisí na slovese a příd.jméně
- ptáme se na něj všemi pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu
Pt Pt
Petra poslala babičce dopis.
Příslovečné určení
- závisí na slovese nebo příd. jméně
a) místa- Pum- Kde, kam?
b) času – Puč- Kdy? Jak často? V kolik?
c) způsobu- Puz- Jak?
d) míry- Pumíry- Jak moc?
Včera se na mě Martin ve škole hezky usmál.
Martin ------------------ se usmál
Pt Pum Puz Puč
na mě ve škole hezky včera
Pokus se do sešitu udělat rozbor vět jednoduchých podle mé věty a pošli mi je ke kontrole, opravím Ti chyby, popř. vysvětlím, do 1.5.
1. Babička mi zítra objedná knihu.
2. Eva šla večer s Mirkem do divadla.
3. Hezky se na mě usmál.
4. Auto jelo rychle na parkoviště.
MATEMATIKA
Vypracuj v pracovním sešitě stranu 110 a 111.
Potom si do sešitu udělej nadpis Krychle a kvádr a narýsuj si tam krychli podle strany 55 v učebnici a kvádr, ten je na straně 56. A podle strany 57 si do narýsovaných obrázků zakresli stěnovou a tělesovou úhlopříčku a popiš si je.
Procvič si tuto látku v pracovním sešitě na straně 112.
Pracovní sešit 110-112 mi pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Opakování a procvičování:
Didakta-geometrie1 - tam si vyberte a nastavte, to co jsme probírali
https://www.umimematiku.cz/pocitani-vrcholy-strany-hrany-2-uroven/3939
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3344
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3351
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslechové cvičení.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4.
DĚJEPIS
vypracuj pracovní list - opakování Řecko. Zašli mi ho zpět do 4.5.
PV
Je jaro, počasí je kráné a kolem domu či bytu je pořád co dělat. Protože máme téma, které se zabývá rostlinami a bylinkami, dám i vám za úkol zasadit nějakou rostlinu (nebo rozsadit odnože) a udělejte si fotku rostlin(y), kterou mi posílejte na email aboz@seznam.cz.
FYZIKA
Tento týden už začneme nové učivo, protože čas už máme procvičený.
Zápis do ŠS
Síla
= vzájemné působení těles
síla – gravitační
- magnetická
- elektrická
(opiš si do sešitu na str. 24 žlutý rámeček a nakresli si jeden obrázek ze str. 25)
Přírodopis 6. ročník
Zápis do ŠS
Hmyz s proměnou dokonalou
Vajíčko – larva – kukla – dospělec
Síťokřídlí – protáhlé, štíhlé tělo, kousací ústní ústrojí, 2 páry stejně velkých křídel –hustě protkána žilkami
Zlatoočka obecná –zlatě třpytivé oči, dlouhá tykadly, zelenavé zbarvení
larvy se živí mšicemi
Mravkolev – suché písčité půdy, larva si vyhrabává v půdě nálevkovitou
jamku, na dně číhá na kořist, usmrtí ji a vysaje
zopakování učiva. www.skolasnadhledem.cz , přírodopis 6.ročník(blechy síťokřídlí)
20. 4. - 24. 4. 2020
Sloh- napiš si do slohu poznámky
Výtah
- vytahujeme důležité informace z textu
- přehlednost
- píše se v celých větách (ne v bodech jako výpisky)
- píšeme chronologicky (=jak jdou myšlenky v textu za sebou)
Mluvnice- napiš si poznámky do sešitu
Shoda podmětu s přísudkem
Podmět:
-rod muž.živ.- i (Psi štěkali.)
- rod muž.než., žens.- y (Knihy ležely na stole. Stoly stály v kuchyni.)
- rod stř.- a (Kuřata šla.)
Pozor! děti- rod žens.- y (Děti běžely.)
draci- rod muž. živ. – i (Papíroví draci létali.)
- cvičení (doplňovačku) vytiskni nebo přepiš do mluvnice, doplň i/y, vyfoť mi a pošli ke kontrole i s poznámkami do 24. dubna
Na ulici si hrál__ malé děti. Neposední kluci zlobil__ maminku. Silné stromy se kymácel__ ve větru. Moderní města nám vyrostl__ přímo před očima. První květiny nám rozkvetl__ za okny. Legrační klauni vystupoval__ v cirkusu. Někteří ptáci se vrátil__ z teplých krajin. Odešl__ jsme velmi brzy. Modelky byl__ opravdu hezké. Uši se zajíčkovy kymácel__ ze strany na stranu. Po silném mrazu rybníky zamrzl_. Posiloval_ jsme nohy. Opice poskakoval_ v kleci. Poslední dni se velice vlekl_. Na plochých kamenech se vyhříval_ ještěrky. Požádal_ jsme rodiče, aby nás doprovodil_ na nádraží. Děvčata přinesl_ v košíku houby. Nejvíce se mi líbil_ historické příběhy.
Literatura- přečti si ukázku v Čítance- str. 145- 149- do sešitu literatury napiš autora, nadpis, na str. 149 odpověz písemně na 2 otázky za textem (rozepiš i historku z dětství Tvých rodičů)- pošli mi ke kontrole do 26. 4.
MATEMATIKA
Na online cvičení vypracujte úkoly (těžnice, těžiště, výšky, budou přístupné od úterý 21. 4. 2020) do 26. 4. 2020.
Podívejte se na kružnici vepsanou trojúhelníku - https://www.youtube.com/watch?v=Bf9C8iHhL1c
Potom prostudujte na str. 49 cv. E v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Kružnice vepsaná trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 50.
Procvičte si kružnici opsanou a vepsanou v pracovním sešitě str. 107-108, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci.
V rámci opakování vypracujete v pracovním sešitě str. 109.
Strany 107-109 z PS mi pošlete ke kontrole.Návod na řešení PS
Opakování a procvičování:
https://www.youtube.com/watch?v=jy1lapZ3RU8
Didakta-Geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte.
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-pojmy-trojuhelnik-1-uroven/6354
https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid – vyberte si probírané učivo.
Pokud budete procvičovat, můžete výsledek cvičení zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.
ZEMĚPIS
- pokračujeme v tématu Afrika, tentokrát nový nadpis OBLASTI AFRIKY
- opište si do sešitu (je to jen část zápisu, budeme v něm pokračovat i další týden):
- Afrika byla dlouho kolonie – území patřila různým státům z Evropy
- osamostatnění Afriky – 2. polovina 20. století
- dnes je zde 55 států
- většina států jsou chudé země
- státy jsou rozděleny do 3 oblastí:
1. SEVERNÍ ARABSKÁ OBLAST
- u Středozemního moře
- obyvatelstvo tvoří převážně Arabové
- těží se zde ropa a zemní plyn
- jezdí sem mnoho turistů (do Egypta)
- státy: MAROKO, ALŽÍRSKO, TUNISKO, LIBYE, EGYPT
- vyhledejte v učebnici, v atlase nebo na internetu názvy hlavních měst všech států ze severní Afriky – dopište si dvojice (stát + hlavní město) do sešitu
- ve svém atlase si najdi všechny státy severní Afriky a procvičuj si, kde leží – str. 7
- procvičovat můžeš i na následujícím webu (jsou tam všechny státy, trénuj postupně nebo i s atlasem)
https://www.umimefakta.cz/cviceni-afrika-staty
Dějepis - přečti si prezentaci Kultura v Řecku a do sešitu si opiš pouze - řecké divadlo (3 snímek), filozofie, olympijské hry (13 snímek), stavitelství (21 snímek). Učebnice str. 90-97.
FYZIKA
Tento týden ještě budeme procvičovat úlohy s časem.
1/ Obejdi váš dům – zaznamenej ČAS, kdy vycházíš ze dveří a kdy se vrátíš
zpět. Pak vypočítej, jak dlouho ti cesta trvala.
2/ Obejdi vaši zahradu(pokud ji nemáte, tak nějakou jinou travnatou plochu)
- zaznamenej ČAS, kdy vycházíš ze dveří a kdy se vrátíš
zpět. Pak vypočítej, jak dlouho ti cesta trvala.
3/ uč.str.117/3 návod na řešení: 4 h 30min = 4 +(30:60) = 4,5 h
Podobně pokračuj dále, pak si ověř správnost ve výsledkách str.189
Přírodopis
Učebnice str. 73 – 75, Stejnokřídlí, Ploštice -prohlédni si pozorně obrázky zástupců – nauč se je poznávat, pak si do sešitu napiš:
Stejnokřídlí - znaky stejnokřídlých(tučně vytištěný text)
pak zapiš zástupce, u každého nějakou zajímavost
Ploštice – znaky ploštic(tučně vytištěný text), pak zapiš zástupce, u každého nějakou zajímavost.
Nakresli obrázek štěnice nebo ruměnice.
Ústně si zopakuj odpovědi na otázky za textem, tím se přesvědčíš co sis zapamatoval(a).
......................................................................
14. 4. - 17. 4. 2020
ČESKÝ JAZYK
Sloh- napíšete všichni kontrolní slohovou práci /nebude stažena z internetu!!!/- popis osoby ( ve Wordu nebo rovnou do emailu,nadpis, pod to popis osoby, osnova, úvod, vzhled, povaha, koníčky, závěr) vyber si 1 téma, pošli do 17. 4.
1. Můj děda
2. Moje babička
3. Moje oblíbená herečka/můj oblíbený herec
Mluvnice- - procvičuj pravopis na internetu – www.pravopisne.cz
- do sešitu si napiš poznámky
Základní větné členy
Podmět- ptáme se kdo?co?
- vyjádřený – Martin si hrál.
- nevyjádřený- Hrál si. (on)
- několikanásobný- Martin a Petr šli do kina.
Přísudek- ptáme se co dělá podmět?
- slovesný - Táta pracuje.
- jmenný se sponou- Táta je lékař.- sponová slovesa- být , stát se (nesmí stát o samotě+podstatné nebo přídavné jméno)
Mamka je učitelka. - jmenný se sponou
Mamka učí. - slovesný
- učebnice- str.113/cv.3, str.114/cv.1- napiš si je do sešitu, zkontroluji ve škole
Literatura- čti si svou knihu na referát
MATEMATIKA
Někteří stále nepracujete! Kdo se ještě nezaregistroval, ať se dnes zaregistruje na online cvičení a do skupiny.
Na online cvičení vypracujte úkoly (druhy trojúhelníků a úhly v trojúhelníku, budou přístupné od středy 15. 4. 2020) do pátku 17. 4. 2020 – bude na známku.
Prostudujte str. 44 – 47 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Těžnice a těžiště trojúhelníku a opište si texty v modrých rámečcích na str. 45.
Ve videu (je to opakování všeho probraného o trojúhelnících) v čase 9:20 jsou těžnice:
Procvičit těžnice a těžiště v pracovním sešitě str. 105-106 (nově přikládám návod na řešení), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a PS pošlete ke kontrole do pátku 17. 4. 2020.
Podívejte se na kružnici opsanou -
Potom prostudujte str. 47 – 48 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Kružnice opsaná trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 48.
ZEMĚPIS
- budeme pokračovat v učení o Africe, tentokrát se zaměříme na OBYVATELSTVO
- do sešitu si udělej nadpis OBYVATELSTVO AFRIKY
- zkus vyhledat na internetu odpovědi na následující otázky (ty si opiš nebo vytiskni a nalep do sešitu):
1. Kolik obyvatel žije v Africe?
2. V jakých oblastech žije nejvíce lidí?
3. Kde naopak bude žít velmi málo lidí? Proč?
4. Které kmeny (názvy) žijí v Africe? (nepiš všechny)
5. Žije zde víc černochů nebo bělochů?
6. Co je to kolonie?
- posílám odkaz na video o životě lidí z kmene Tsamajů, podívej se na něj a zkus napsat, jak se liší život/ živobytí lidí tohoto kmene s živobytím lidí u nás
https://edu.ceskatelevize.cz/tsamajove-primitivni-kmen-v-etiopii-5e441a60f2ae77328d0a6b8a
- na této webové stránce najdeš spoustu dalších videí z tématu Afrika, klidně si můžeš nějaké pustit :-)
Dějepis - vypsat výpisky z prezentace o Makedonské nadvládě, uč. str. 86-89.
- vypracuj PL o A. Makedonským a zašli mi ho na mail do 20. 4.
Vo - téma: Masmédia
- na celou stránku A4 ve Wordu nebo ručně napiš, co jsou masmédia (využij internet), jeden z druhů masmedií si vyber a napiš, proč sis zrovna tento druh vybral, jaký k němu máš vztah, máš rád masmédia, s jakými druhy masmédií přicházíš do styku, atd. Referát doplň i obrázky. Hotový referát mi zašli na mail do 27. 4.
Informatika - vypracuj prezentaci do 27. 4. na téma: Moje vesnice, ve které bydlím.
- hotovou prezentaci mi zašli opět na mail
- prezentace bude obsahovat:
- 10 snímků s úvodním i závěrečným snímkem
- historie vesnice
- základní údaje o vesnici
- dále např. - kde se náchází tvůj dům, jak dlouho tam bydlíš, zda tam bydlí i další příbuzní, nezapomeň na obrázky. Snaž se vyvarovat chybám, které jsi udělal/a při poslední prezentaci.
........................................................................
6. 4. - 8. 4. 2020
Literatura- čtenářské deníky rušíme, test nebude
-ref. pošle Patrik (M. Pagnol)
Čítanka- přečti str. 140-142- zpracuj odpovědi na otázky a pošli mi je do 9.4.
Nezapomeň- Nadpis, autor + odpovědi
1. Napiš krátce (kolem 5 řádek) obsah ukázky (o čem byla).
2. Potkal ses někdy s postiženým člověkem, popiš situaci.
3. Jak by ses zachoval ty, kdybys byl na hřišti a přišel tam spolužák s postiženým bratem?
Mluvnice- nadále si ústně procvičuj číslovky a slovesa ze sešitu a učebnice, písemně urči mluvnické kategorie u sloves (slovesa vyznač)- již na známku, pošli mi na email do 12.4.
1. Vrátili jsme se včera v noci.
2. Malujte hezký obrázek!
3. Včera bychom za tebou bývali dorazili.
4. Za týden budeme zabíjet prase.
5. Petr by ti rád dal dárek.
Sloh - učebnice str. 161- 162- Planeta Mars
- do slohového sešitu udělej výpisky z tohoto článku (nadpis, přehledně vypisuješ důležité informace, v bodech, odrážky, obrázek, barevně zvýrazněná slova), zkontroluji ve škole
MATEMATIKA
Nabízím možnost komunikace přes Skype. Kdo bude mít zájem, tak mi napíše e-mail, já mu pošlu kontaktní číslo a domluvíme se na čase spojení.
Ještě nejste všichni zaregistrovaní na online cvičení.
Někteří mi ještě neposlali nic ke kontrole!
Dám vám opět na online cvičení úkol (úhly-převody ° a minut, sčítání a odčítání, budou přístupné od úterý 7. 4. 2020) do čtvrtka 9. 4. 2020 – bude na známku. Je to podobné jako minule, minulé bylo zkušební.
Vypracujte v PS na straně 94 cv. 2 a 3, vyfoťte a pošlete do 9. 4. 2020 - bude na známku.
Podívejte se na výšky trojúhelníku -
Potom prostudujte str. 41 – 44 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Výšky trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 42 a modře zvýrazněný text na str. 43-43.
Procvičit v pracovním sešitě str. 102-104, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole do pátku 10. 4. 2020.
Procvičovat můžete i zde – vyberte si úlohy na trojúhelník: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid
ANGLIČTINA
V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: 6n3wtsi, kdo jste tak ještě neučinil. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami. Tentokrát je úkol až do 19.4.2020, proto je tam toho trochu více. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.
ZEMĚPIS
- do sešitu si udělej nový nadpis: PŘÍRODNÍ ZDROJE AFRIKY
- pod něj si opiš následující krátký zápis:
- přírodní zdroje = něco, co člověk odebírá z přírody – např.: palivo (ropa), zdroj energie (slunce, vítr), nerostné suroviny (= co se těží – uhlí, zlato, ..)
- hlavní přírodní zdroje Afriky:
- dřevo
- vodní energie – energie řek – výroba elektřiny
- nerostné suroviny
- nerostné suroviny – oblasti těžby:
- severní Afrika – ropa, zemní plyn, fosfáty
- Guinejský záliv – především ropa a zemní plyn
- oblast zvaná Měděný pás – na jihu Afriky – těží se měď, železo, mangan, uran, zlato a diamanty
- pod tento zápis si obkresli mapu s nerostnými surovinami – učebnice str. 135
- poté se podívej do svého atlasu Afriky – str. 9 – zde si prohlédni i další nerostné suroviny, které se v Africe těží (nic nezapisuj do sešitu, jen se podívej)
- do sešitu si udělej ještě jeden nový nadpis: ZEMĚDĚLSTVÍ V AFRICE
- zkus svými slovy a pomocí atlasu Afriky – str. 8 napsat, co to je zemědělství (hned pod nadpis)
- poté si udělej do sešitu tabulku (dva sloupce – viz. Níže) a doplň je podle údajů v atlase – str. 8 – v tabulce je vzor, jak informace doplnit, stačí naspat ty nejčastěji se objevující plodiny
Rostlinná výroba = co se pěstuje | Živočišná výroba = chov zvířat |
- kakao (Guinejský záliv, kolem řeky Kongo)
| - ovce (jižní Afrika) |
FYZIKA 6. ročník 6.4. – 17.4.2020
Dobrý den šesťáci, tak už nám uplynul další týden co se učíte sami.
Posílám vám úkoly na dva týdny, protože máme Velikonoce – prázdniny.
Stále se učíme ČAS, v učebnici str.116 – 117
Do ŠS vypracuj odpovědi na otázky 116/1,2,3
Dále vyřeš písemně úkoly 116/1,2 a 117/5
Po výpočtu si ověř správnost (výsledky jsou na str.189)
Dokázali byste výsledky v sešitě ofotit mobilem a poslat mi na e mail?
bozena.pelcnerova@seznam.cz Budu se moc těšit.
PŘÍRODOPIS 6. ročník 6.4. – 17.4.2020
Budeme se učit o strašilkách a pakobylkách najdi si na YouTube
Strašilky ve světě hmyzu(Safari Park Dvůr Králové) a Pakobylky,
Video trvá jen několik minut a dozvíš se mnoho zajímavostí.
Dále si přečti v uč. str.72 Vši do ŠS si opiš ZNAKY silně vytistěno,
Namaluj obrázek – veš dětská
Poslední úkol bude opakování učiva : www.skolasnadhledem.cz
Cizopasní ploštěnci, přesvědčíš se co zůstalo uloženo v tvé paměti.
Přeji vám hezké nadcházející dny, učte se průběžně a nenechávejte si
mnoho předmětů na jeden den. Loučí se s vámi B. Pelcnerová
DĚJEPIS
...................................................................
30. 3. - 3. 4. 2020
ČESKÝ JAZYK
Literatura- referáty pošlou - Barča (Z. Bezděková), Nikča V. (M. Drijverová)
- čtěte si svou vlastní knihu na referát- do konce dubna
- do sešitu si opiš poznámky, v Čítance si přečti ukázku - Říkali mi Leni- str. 135-139
Zdeňka Bezděková
(1907- 1999)
- narodila se v Českých Budějovicích
- vystudovala gymnázium a literaturu v Praze a Paříži
dílo: „Říkali mi Leni“- přeložena do mnoha jazyků, osudy malé holčičky Leni (10 let), smutné dětství v německé rodině, byla odebrána za 2. sv. války rodičům v Čechách a odvlečena do Německa, hodná babička Matylda, kamarádka Toni, Leni postupně zjišťuje svou pravou totožnost, jmenuje se Alena Sýkorová, vrací se do Čech a setkává se s matkou
Mluvnice- - procvičovat pravopis na stránkách https://www.umimecesky.cz/doplnovacka
- do Wordu napiš cvičení z učebnice str.79/cv.9a)
- pod pravopisné cvičení urči mluvnické kategorie u sloves (sloveso vyznač):
1. Venku jsme si hráli vybíjenou.
2. Odešli by klidně sami.
3. Zazpívej nám!
4. Budeš se mnou kamarádit?
5. Včera byste se bývali seznámili.
- vše pošli do 3. 4. na můj email
Sloh- napiš si poznámky do slohového sešitu
Výpisky
- vypisujeme z textu nejdůležitější informace
- klíčová slova- nejdůležitější hesla a slovní spojení v textu
- psány v bodech nebo ve větách
- stručné, výstižné, přehledné, barvy, obrázky
MATEMATIKA
Zopakujte si:
Druhy úhlů - https://www.youtube.com/watch?v=qbkwZEQvxPI
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů - https://www.youtube.com/watch?v=ITyFVCvxIHs
Osovou souměrnost - https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
Doplňte si úlohy v pracovním sešitě str. 84-86, 89-93, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci.
Stránky vyfoťte či naskenujte a pošlete mi je do středy 1. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz
Pošlete mi i vyfocené zápisky ze školního sešitu.
Opravím je, abyste měli zpětnou vazbu, a já viděla, jak vám to jde.
Kdo se ještě nepřihlásil do online cvičení (pokyny jste měli minulý týden), tak to udělá do úterý 31. 3. 2020, abyste potom mohli vyplnit test.
Na online cvičení vypracujte úkoly (úhly-druhy, převody stupňů a minut, sčítání a odčítání, budou přístupné od středy 1. 4. 2020) do pátku 3. 4. 2020 – na známku.
Dále si můžete procvičovat úhly v trojúhelníku:
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-uhly-trojuhelnik-2-uroven/4904
https://www.umimematiku.cz/pocitani-uhly-trojuhelnik-2-uroven/2115
https://www.umimematiku.cz/odvozovani-uhly-v-trojuhelniku-2-uroven/384
https://www.umimematiku.cz/presouvani-uhly-v-trojuhelniku-2-uroven/135
Podívejte se na druhy trojúhelníků podle velikosti úhlu - https://www.youtube.com/watch?v=E30ex-yM8jg
Potom prostudujte str. 38-41 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Druhy trojúhelníků a opište si text v modrém rámečku na str. 39 (oba), 40.
Procvičit v pracovním sešitě str. 100-102. Stránky 98-102 mi také pošlete ke kontrole i zápisky ze sešitu, do pondělí 6. 4. 2020.
Procvičovat můžete na stránkách, které máte v přípravách pro minulý týden, ale i zde – vyberte si úlohy na trojúhelník: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid
Přihlaste se (dobrovolné) do učebny na: https://classroom.google.com/h (musíte mít účet na googlu) vpravo nahoře je + a vyberte „zapsat se do kurzu“ vložte kód: rt3r4sw
Budete tam mít stejné pokyny jako na stránkách školy, ale můžete si tam navzájem psát. Psát můžete i mě, když budete chtít něco konzultovat.
ANGLIČTINA
Prosím, vypracujte interaktivní pracovní listy v třídě na Google classroom a vypracujte poslech. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: 6n3wtsi. Opakujte si také slovní zásobu na aplikaci WocaBee. Termíny jsem vám prodloužila.
NÁVOD PRO PŘIHLÁŠENÍ NA ÚČET GOOGLE
PŘÍRODOPIS
Přírodopis 6.ročník
Krásné dny milí šesťáci, už se mi po vás stýská. Pracujete pilně uložené úkoly?
V tomto týdnu vám zadávám opakování –pročtěte si korýši, členovci, včela - pak si otevřete www.skolasnadhledem.cz test Členovci přesvědčte se co všechno už umíte.
Dále si projděte prezentaci Včela medonosná, na konci jsou otázky k zodpovězení.
ZEMĚPIS
1. Do sešitu na celou volnou stranu (klidně i dvě) nebo na čistý list papíru vytvoř velký přehled (shrnutí) na téma POVRCH AFRIKY. V přehledu by se měla objevit velká mapa a v ní vyznačené části povrchu Afriky – pohoří, vodstvo, pouště, poloostrovy, ostrovy, moře, oceány. Mapa bude vybarvená pomocí mapových barev. Údaje do mapy vyznač pomocí čísel a vedle mapy udělej vysvětlivky (legendu) z čísel.
Celý přehled barevně zvýrazni.
Pracovat můžeš s učebnicí, sešitem nebo i internetem. Vše z této kapitoly máme již probráno a byly k tomu úkoly v předchozích týdnech.
Hotový přehled vyfoť a fotku mi zašli na email fejtovakatka@seznam.cz do pátku 3. 4. Pozor, fotka musí být čitelná, abych mohla přehled oznámkovat.
DĚJEPIS
Opakování řecko-perské války. Vypracuj pracovní list - .DOC . PDF do 6.4. za pomocí sešitu, knížky nebo internetu. Vypracovaný list mi zašlete na mail. PL bude na známky.
VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Vypracuj pracovní listy (kulturní chování A - DOC PDF B - DOC PDF) a do 12.4. mi je zašli zpět na mail. Budou na známky. Výchova ke zdraví - pročti si prezentaci a vypiš si do sešitu základní pojmy (sebepoznání, sebehodnocení, seberealizace, atd.). Prezentaci si přečti s rodiči a diskutujte o jednotlivých úkolech. V posledním snímku je úkol, který vypracuj ve Wordu a zašli mi ho zpět do 12.4. na můj mail - bude na známky.
FYZIKA
Byli jste pilní? Zjistili jste průměrnou denní teplotu?
Tento týden nás čeká Měření času
učebnice str.117-118 (přečíst)
Zápis do ŠS Měření času
sluneční hodiny (otáčení Země kolem své osy)
vodní hodiny (vytékala voda)
přesýpací hodiny (přesýpání písku)
kyvadlové hodiny (pravidelné pohyby kyvadla- natahovat závažím)
kapesní hodiny –kolečko s pérkem „nepokoj“
náramkové hodiny – krystal křemíku poháněný el. energií z baterie
atomové hodiny – kmity atomů (nejpřesnější)
stopky – měření krátkých dějů
metronom (k odměřování stejných dob, v hudbě)
Čas je fyzikální veličina (dá se změřit)
značka t jednotka 1s (sekunda)
TĚLESNÁ VÝCHOVA - KLUCI
Vypracuj referát na jakoukoliv sportovní hru do 5.4. a zašli mi jí na mail. Referát je na známky.
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Možná Vám není úplně do zpěvu, ale můžete si zkusit vyrobit vlastní hudební nástroj, kterým se budete doprovázet při našem společném zpívání. Nápady najdete na https://tchiboblog.cz/zalozte-si-doma-detskou-kapelu/ nebo si vymyslete vlastní. Těším se na Vás a Vaše nápady!
...................................................................................
23. 3. - 27. 3. 2020
Mluvnice - do sešitu si napiš nadpis Slovesa a opiš si poznámky, nauč se
Slovesa
- vyjadřují činnost, stav
- jsou ohebná, časují se
- určujeme mluvnické kategorie- osoba, číslo, způsob, čas
- osoba- 1. já, my
2. ty, vy
3. on, ona, oni, ony
- - jednotné, množné
- - oznamovací- Zpívám.
- rozkazovací- Zpívej. Zpívejte. Zpívejme.
- podmiňovací- Zpíval bych. Zpívali bychom.
- minulý- Zpíval jsem.
- přítomný- Zpívám.
- budoucí- Zazpívám. Budu zpívat.
Pozor! U rozk.zp. neurčujeme čas.
U podm. zp. určujeme pouze čas přítomný (zpíval bych) a minulý (býval bych zpíval).
ukázka: Šel bys se mnou do kina? os.2., č.j., zp.podm., č. př.
Sám urči mluv. kategorie u sloves ve větách, zpracuj ve Wordu a pošli mi ke kontrole na email jana.vrsecka@seznam.cz do 27.března.
- Budeme malovat obrázek.
- Pavel by rád pracoval jako zedník.
- Bývali bychom se vám zítra ozvali.
- Plav rychleji!
- Krásně se na mě podívala.
- Uvařil bys guláš?
- stále opakuj číslovky, slovesa, pravopis v učebnici – ústně
Literatura- referát mi pošlou na email Natálka (M. Macourek), Martin (R. Těsnohlídek), Mariánek (E. Knight)- do 27. března
Čítanka- přečíst str. 124- 128- do sešitu napiš autora a nadpis ukázky a odpověz písemně na první dvě otázky na str.128, zkontroluji
MATEMATIKA
Vše budu kontrolovat – dopsání sešitů i z předešlých týdnů.
Vypracovat do sešitu úlohu 3 na str. 28 v 3. díle učebnice.
Prostudovat str. 33 - 38 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Trojúhelník a opsat text v modrém rámečku na str. 33, 35 (nahoře), 36. Vypracovat do sešitu úlohu 3 na str. 36.
Procvičit v pracovním sešitě str. 98-99
Dále se podle pokynů k přihlášení na online cvičení zaregistrujte na příslušných stránkách a přidejte se do skupiny 6. ročník-dříve úkoly neuvidíte. Budete tam mít úkoly k vyplnění a odevzdání. Tento týden budou úkoly na úhly, termín vyplnění je do neděle 29. 3. 2020.
Jak se přihlásit do online cvičení
K opakování využijte zmíněné webové stránky např. https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid
Dále procvičujte:
https://www.umimematiku.cz/pexeso-poznavani-uhlu
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-otazky-uhly
Osová souměrnost - https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1646-osova-soumernost?scroll=232
https://www.umimematiku.cz/presouvani-osova-soumernost-2-uroven
https://www.umimematiku.cz/mrizkovana-osova-soumernost-tezsi
Trojúhelník - https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1636-geometricke-utvary/1641-trojuhelnik?scroll=232
ANGLIČTINA
Do gramatiky se přepište následující:
Stupňování přídavných jmen
1. Jednoslabičná přídavná jména a dvouslabičná přídavná jména s kocovkou "-y"
- 2. stupeň stupňování u jednoslabičných a dvouslabičných přídavných jmen tvoříme pomoci koncovky "-er", končí-li příd.jm. na "y", přetvoří se na kocovku "-ier" (např. small - smaller, happy - happier)
- 3. stupeň tvoříme pomoci koncovky "-est", u příd.jm. s kocovkou "-y" přetvoříme koncovku na
"-iest", před přídavné jméno v 3. stupni píšeme vždy člen určitý "the" (např. small - the smallest, happy - the happiest)
- Opět zde platí "pravidlo 1+1=2", tedy je-li v jedoslabičném příd. jménu jedna samohláska a jedna souhláska, souhlásku zdvojíme (např. big - bigger - the biggest)
2. Stupňování ostatních příd. jmen
- 2. stupeň utvoříme pomoci slova "more" před příd.jménem, přídavné jméno pak nemá zvláštní koncovku (např. beautiful - more beautiful)
- 3. stupeň utvoříme pomoci vazby "the most" před příd.jménem a i tentokrá nemá přídavné jméno žádnou zvláštní koncovku (difficult - the most difficult)
3. Vyjímky
V anglickém jazyce se najdou samozřejmě i vyjímky. Níže je seznam vyjímek:
good - better - the best - dobrý - lepší - nejlepš
bad - worse - the worst - špatný - horší - nejhorší
a lot of / a lot / many / much - more - the most - hodně - více - nejvíce
a little / a few - less - the least - málo - méně - nejméně
clever - cleverer - the cleverest - chytrý - chytřejší - nejchytřejší
far - further - the furthest - daleký, vzdálený - dále - nejvzdálenější
- V aplikaci WocaBee jsem přidala balíčky na procvičování stupňování, vypracujte prosím nové balíčky.
DĚJEPIS
přikládám prezentaci na Řecko-perské války. Vše z prezentaci si žáci vypíšou do sešitu jako výpisky a o dané látce si přečtou v učebnici na str. 83-86. V učebnici jsou pod každou kapitolou vždy otázky, které si žáci vypracují. Je to příprava na test. Každý žák si vybere jedno z témat a udělá referát ve Wordu. Zkusí najít nějakou zajímavost o dané bitvě. Nechci jen opsat, to co je v učebnici! Referát mi pošlou na mail do 31.3.
Témata:
-
bitva u Thermopyl
-
bitva u Marathonu
-
bitva u Salaminy
PŘÍRODOPIS
Hmyz s proměnou nedokonalou (uč. str.69-71)
Zápis do ŠS Hmyz s proměnou nedokonalou
vajíčko, larva(nymfa), dospělý jedinec
Rybenky
Rybenka domácí –spíž, koupelny,(vlhko)
Vážky
znaky-2páry dlouhých křídel,složené oči, kousací ústní ústrojí
larva =najáda(základy křídel), žije ve vodě
vážka ploská- krátký zadeček
šídlo velké- dlouhý zadeček
motýlice lesklá- pohlavní dvojbarevnost,samec- stříbřitě modrá křídla
samice- zelenožlutá křídla
Švábi
šváb obecný –zploštělé tělo, dlouhá tykadla, za hlavou štít, černý
samci –křídla, samice – jen malé pahýly,v domácnostech, ve skladech, v pekárnách
rus domácí – hnědý,křídla –samec i samice, v ubytovnách, bytech, pekárnách
Saranče
saranče čárkovaná :hlava -kousací úst., krátká tykadla
hruď -2 páry křídel(1.p.kožovitý,2.p.blanitý),3 páry nohou
zadeček – na 1.článku sluch
saranče stěhovavá - v tropech, velké škody
saranče modrokřídlá – u nás
saranče vrzavá – u nás
jsou výhradně býložravé
Kobylky
kobylka zelená- dlouhá tykadla, zelené zbarvení,sluch na holeni 1.páru nohou
poslední pár nohou přizpůsoben ke skákání
cvrček polní - na loukách, polích, sameček cvrká
krtonožka obecná - žije v zemi, vyhrabává chodby,ožírá kořeny zahradních rostlin
(nakresli 2 obrázky – vybarvi)
FYZIKA
Změna teploty vzduchu v průběhu času (uč.str.134-136)
Změř denní teplotu vzduchu po 2 hodinách a ZAPIŠ do narýsované tabulky
Čas | 8h | 10h | 12h | 14h | 16h | 18h |
Teplota | oC | oC | oC | oC | oC | oC |
Vypočítej průměrnou denní teplotu-sečti naměřené hodnoty v oC a vyděl počtem měření(6)
ZEMĚPIS
zadání zde
....................................................................................
16. 3. - 20. 3. 2020
ČESKÝ JAZYK
Mluvnice- procvičovat číslovky z učebnice
- napiš si poznámky do sešitu
Číslovky- určité- vyjadřují přesný počet – tři, padesát, troje
- neurčité- při jejich zápisu nelze užít číslici – kolikrát, několikátý, mnoho
str. 102/cv.5 – napiš písemně do sešitu zepředu
str. 79/cv.9b)- zezadu do sešitu (procvičuj pravopis)- zkontroluji ve škole
str. 103/cv.7a – ústně!
Literatura- napiš si poznámky do sešitu a přečti si v Čítance ukázku, str.113-116 ( do sešitu literatury napiš krátce, o čem ukázka byla)- zkontroluji
Rudolf Těsnohlídek
(1882- 1928)
- narodil se v Čáslavi
- vystudoval gymnázium
- otec pohodný /likvidace uhynulých zvířat/
- nalezl v lese malou holčičku- zakládá tradici- pomoc dětem bez domova
- tragické životní situace (smrt ženy a kamaráda) – odrazilo se v jeho tvorbě, spáchal sebevraždu
.dílo: „Liška Bystrouška“- zhudebnil Leoš Janáček
Sloh- kdo ještě neodevzdal pozvánku na narozeniny, udělá ji (na známku)
- ve Wordu napiš vyprávění na téma V nouzi poznáš přítele- pošli na email jana.vrsecka@seznam.cz do neděle 22. března, na známku, nezapomeň na přímou řeč, zápletku, odstavce, osnovu
MATEMATIKA
Prostudovat str. 23 - 25 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Shodné útvary a opsat modře zvýrazněný text z uč. str. 24 a 25. Procvičit v pracovním sešitě str. 89
Prostudovat str. 26 - 29 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Osová souměrnost a opište si následující:
Body, které leží na ose souměrnosti, zůstávají namístě. Takové body nazýváme samodružné body.
Dále si do sešitu narýsujte libovolný trojúhelník a osu souměrnosti mimo trojúhelník a podle návodu konstrukce obrazu v osové souměrnosti sestrojte jeho obraz. Procvičit v pracovním sešitě str. 90-91.
Prostudovat str. 29 - 32 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Osově souměrné útvary a opsat text v modrém rámečku nahoře v uč. na str. 30. Procvičit v pracovním sešitě str. 92-93.
ANGLIČTINA
PŘÍRODOPIS
Učebnice str. 63 Shrnutí –Korýši vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky(1-7)
str. 68 Shrnutí –včela medonosná- vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky(1-9)
FYZIKA
Učebnice str. 124 (Změna objemu těles při zahřívání nebo při ochlazování)
Shrnutí : vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky 1-4
str. 126 Shrnutí : vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky 1-3
Vyber si 2 obrázky a nakresli je do sešitu (i vybarvi)
ZEMĚPIS
- Procvičuj si slepé mapy z minulých hodin – pobřeží, povrch (posílala jsem minulý týden). Po návratu z toho bude test.
- Nový nadpis: VODSTVO AFRIKY
- Pomocí učebnice – str. 129-130 odpověz na následující otázky – opiš si je pod nadpis.
- Jak se jmenuje nejdelší řeka Afriky?
- Kolik pramenů má řeka Nil?
- Do kterého moře se Nil vlévá?
- Na které řece leží Viktoriiny vodopády?
- Do kterého oceánu se vlévá řeka Kongo?
- Je jezero Tanganika hlubší než Bajkal?
- Jak se nazývá největší africké jezero?
- Obkresli si do sešitu mapu vodstva ze str. 130. Pod mapu si přepiš následující údaje a pomocí čísel je zakresli do překreslené mapy.
1 NIL
2 BÍLÝ NIL
3 MODRÝ NIL
4 KONGO (řeka)
5 NIGER (řeka)
6 ZAMBEZI (řeka)
7 VIKTORIINY VODOPÁDY
8 VIKTORIINO JEZERO – UKEREWE
9 TANGANIKA (jezero)
10 ČAD (jezero)
DĚJEPIS
prezentace ke stažení Sparta Athény
Ať si vše z prezentace opíší. Spartu už jsme dělali ve škole, ale někteří chyběli, proto jí raději také přikládám. Ostatní budou pokračovat Athénama. Bude test po příchodu do školy na Spartu a Athény.
INFORMATIKA
udělat prezentaci na téma Já (min. 5 snímků), poslat mi jí na mail: Svob.Peta@email.cz
PRACOVNÍ VÝCHOVA
- vytvořte prezentaci na vámi minule zvolené 4 profese, ve kterých popíšete jejích náplň práce, předpokládané vzdělávání a plat (zjistěte na internetu), prezentaci posílejte na email: aboz@seznam.cz (na známky)
........................................................................................
11. 3. - 13. 3. 2020
6. ročník
ČESKÝ JAZYK
- učebnice str. 102- přepsat žlutý rámeček do sešitu Mluvnice- naučit!
- přepsat do sešitu Mluvnice toto skloňování číslovek - DVĚ, TŘI a naučit!
1. dvě sestry 2. dvou sester 3. dvěma sestrám 4. dvě sestry 5. dvě sestry 6. dvou sestrách 7. dvěma sestrami | 1. tři chlapci 2. tří, třech chlapců 3. třem chlapcům 4. tři chlapce 5. tři chlapci 6. třech chlapcích 7. třemi chlapci |
MATEMATIKA
Do sešitu si zapsat:
B) POČETNĚ
Početní sčítání a odčítání sčítáme a odčítáme zvlášť jednotlivé jednotky, pokud je nutné, převedeme nějaké stupně na minuty a naopak:
168°27´ + 56°48´= (168°+ 56°) + (27´+ 48´) = 195°75´= 196°15´ (60´= 1°)
168°27´ - 56°48´= (168°- 56°) + (27´- 48´) = (167°- 56°) + (87´- 48´) = 111°39´
Procvičovat v pracovním sešitě str. 84-86
ANGLICKÝ JAZYK
- Pracovat v pracovním sešitě (dokončit první díl celý, po návratu do školy je budu vybírat na kontrolu)
- Pokračovat s cvičením v aplikaci Wocabee (denně je třeba procvičovat, práci zkontroluji v aplikaci)
PŘÍRODOPIS
Učebnice str. 61 – 68(Korýši, Hmyz (včela medonosná) přečíst a výpisky do sešitu
Namalovat a popsat obrázky – rak, včela
FYZIKA
Učebnice str. 121 – 126 (Změna objemu těles při zahřívání nebo při ochlazování) –přečíst a výpisky do sešitu
ZEMĚPIS 6
- Překresli si do sešitu mapu Afriky (obrys) z učebnice – str. 125. Pokud máš možnost, můžeš si slepou mapu Afriky vytisknout z internetu a nalepit.
- Pod mapu si přepiš tyto zeměpisné údaje a pomocí čísel je zakresli do mapy. Pracuj s atlasem Afrika, Austrálie, Oceánie (máš doma).
1 ROVNÍK
2 NULTÝ POLEDNÍK
3 OBRATNÍKY RAKA
4 OBRATNÍK KOZOROHA
5 GIBRALTARSKÝ PRŮLIV
6 GUINEJSKÝ ZÁLIV
7 STŘEDOMZEMNÍ MOŘE
8 RUDÉ MOŘE
9 SUEZSKÝ PRŮPLAV
10 SOMÁLSKÝ POLOOSTROV
11 MADAGASKAR
12 KANÁRSKÉ OSTROVY
13 KAPRVERDSKÉ OSTROVY
14 MOSAMBICKÝ PRŮLIV
15 ATLANTSKÝ OCEÁN
16 INDICKÝ OCEÁN
- Vyhledej v učebnici a zapiš si do sešitu rozlohy Afriky – str. 125-127.
- Opiš si shrnutí z učebnice – str. 126 (u modrého pruhu)
- Udělej si nadpis POVRCH AFRIKY
- Znovu si překresli nebo vytiskni a nalep slepou mapu Afriky- str. 125
- Pod ní přepiš s čísly následující údaje a zakresli pomocí čísel do mapy:
1 ČADSKÁ PÁNEV
2 KONŽSKÁ PÁNEV
3 POHOŘÍ KILIMANDŽÁRO
4 ETIOPSKÁ VYSOČINA
5 POHOŘÍ ATLAS
6 DRAČÍ HORY
- Na závěr najdi v učebnici a zapiš do sešitu název a výšku nejvyšší hory Afriky