Obsah

Stránky tříd

6. ročník 

Třídní učitel: Mgr. Petra Svobodová

 

 Přístup k výukovým materiálům DIDAKTA  - ZDARMA

ke spouštění výukových materiálů důrazně doporučujeme využít aplikaci DidaktaCZ projektor.

Aplikaci DidaktaCZ projektor je možné stahovat z tohoto linku 

http://www.didakta.cz/DidaktaCZ-Setup-1.0.0.zip

zasíláme vám jednotný přístupový kód pro žáky vaší školy: 

Login: crna2250@didakta.cz          heslo: 27M2

 Akce platí do odvolání - předpokládáme, že do doby nástupu žáků zpět do škol.

15. 6. - 19. 6. 2020

Závěrečné opakování-  webové stránky- https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-6-trida

- procvičuj si podle svého tempa

 

MATEMATIKA

Poslední úkoly v tomto školním roce.

Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:

Téma: Geometrie (rovinné útvary, o, S, tělesa, úhel, trojúhelník)

Všichni vypracují úkoly (do neděle, potom už to nepůjde) na www.onlinecviceni.cz–které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY, když jste přihlášeni a přidáni ve skupině, tak na úvodní stránce vidíte „tlačítko“ ÚKOLY červeně. Když na něj kliknete, tak tam máte úkoly.

 

Didakta - nastavte si tam geometrii - rovinné útvary, o, S, tělesa, úhel, trojúhelník

nebo

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1636-geometricke-utvary?scroll=0

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3359

https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-53

Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

PRACOVNÍ SEŠIT i školní sešit si schovejte na příští školní rok, budeme v nich pokračovat.

Anglický jazyk pro 6. ročník

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).

 

 

DĚJEPIS

  Vypsat výpisky z prezentací na téma: DominátZánik římské říše. Na konci prezentace je shrnutí, tak stačí si vypsat do sešitu jen toto. A na posledy vypracuj PL, který mi zašli zpět do mailu do neděle 21.6.

FYZIKA 

Dobrý den šesťáci, stále ještě nemám úkol od 7 žáků, prosím o jeho zaslání.

Tento týden bude úloha na vaší volbě:

Vytvoř myšlenkovou mapu – téma si zvolí každý žák sám(např. síla)

Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz

                                                          

PŘÍRODOPIS  

Tento týden si zopakujeme,  zda jsme si zapamatovali názvy motýlů:

1/ Které babočky znáš?

2/ Které dva otakárky si pamatuješ?

3/ Jak se jmenuje náš největší motýl ?

4/ Který motýl způsobuje červivost jablek?

Nové učivo najdeš na str.97

Zápis do ŠS:

OSTNOKOŽCI

- žijí na naší Zemi od prvohor, paprsčitě souměrné tělo

- žijí na mořském dně

- na povrchu těla mají vápenaté destičky nebo ostny

- pohyb pomocí panožek nebo ramen

ježovky, hvězdnice, sumýši a hadice

Namaluj si obrázek jednoho zástupce, který se ti nejvíc líbí

 

 

ZEMĚPIS

zde

8. 6. - 12. 6. 2020

Mluvnice- vypiš z textu podstatná jména, vypiš je do tabulky a urči u nich mluvnické kategorie – pošli ke kontrole do 12.6.

V zoologické zahradě jsem zahlédl krásné šimpanze. Usmívali se na mě z klece a mávali mi. Od svého ošetřovatele zrovna dostávali mrkev. Jeden z nich si stavěl na stromě hnízdo. Spatřil však ve mně nepřítele a začal křičet.

podst. jméno

pád

číslo

rod

vzor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Literatura- čti si svou vlastní knihu

MATEMATIKA

Možnost konzultací přes Skype ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa

 

Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:

Téma: Desetinná čísla, převody jednotek

V PS strany 50-51.

Všichni vypracují úkoly (do neděle, potom už to nepůjde) na www.onlinecviceni.cz–které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY, když jste přihlášeni a přidáni ve skupině, tak na úvodní stránce vidíte „tlačítko“ ÚKOLY červeně. Když na něj kliknete, tak tam máte úkoly.

 

dále si procvičujte na:

Didakta - nastavte si tam desetinná čísla, převody jednotek

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=01.+P%C5%99irozen%C3%A1+%C4%8D%C3%ADsla#selid

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=02.+Zlomky#selid

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=03.+Desetinn%C3%A1+%C4%8D%C3%ADsla#selid

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1606-opakovani-z-1-stupne/1667-prirozena-cisla?scroll=0

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1608-desetinna-cisla

https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-40

Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

Dějepis - vypiš si výpisky z prezentací nebo knížky na téma: Principát, Adoptivní císaři a Krize Říma za principátu. Učebnice str. 117-122. Vypracuj PL Císařský Řím a zašli mi ho na mail do neděle 14.6. Konec školního roku se nám blíží, ale zkuste ještě vydržet a nepolevovat :)

ZEMĚPIS

zde

Anglický jazyk

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).

 

Pracovní výchova pro 6.+7.ročník

 

Od tohto týdne vám budu posílat nápady a recepty, které si můžete vyzkoušet. Nechte se inspirovat a vyzkoušejte si některý z námětů zde. Pokud se vám dílo povede a budete s jim chtít pochlubit, posílejte fotku na email aboz@seznam.cz.

 

FYZIKA   

Dobrý den šesťáci, i tento týden se budeme věnovat procvičování.

Úkol bude na vaší volbě:

Najdi doma: a) těleso (nádobu) o objemu 1,5 dm3

                      b) těleso o délce 2 m

                      c) těleso o hmotnosti 1 kg

                      d) vypočítej  jak dlouho  trvá tvůj spánek v minutách

                      e) vypočítej  jakou Fg je přitahováno tvoje tělo k Zemi

 Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz

                   

PŘÍRODOPIS 

Tento týden poznáme nejkrásnější hmyz Motýly.

Čím se nám líbí? Odpověď získáš, když si prohlédneš uč. str.87-97

Zápis do ŠS:

Motýli

znaky: 2 páry křídel-kryté šupinami,

           larvy=housenky,oddělené pohlaví

           ústní ústrojí – sací

DENNÍ – kyjovitá tykadla,pestré zbarvení

bělásci - bělásek zelný, řepkový, řepový, řeřichový

babočky - babočka paví oko, kopřivová, admirál,

                   osiková, bílé C

otakárci-otakárek  fenyklový, ovocný

perleťovci - perleťovec stříbropásek, perl. malý

okáči - okáč luční, bojínkový

modrásci - modrásek jetelový

NOČNÍ – vějířovitá tykadla, šedé zbarvení

                na spodu křídel,( „můry“)

lišajové - lišaj smrtihlav, paví oko, borový, svlačcový

martináč hruškový – náš největší motýl

můry (zavalité chlupaté tělo)

stužkonoska modrá, přástevník medvědí,

bourec morušový- hedvábí, bekyně mniška, mol šatní,

obaleč jablečný - červivost jablek

1. 6. - 5. 6. 2020

 

Sloh- napiš závěrečnou kontrolní slohovou práci /nebude stažena z internetu!!!/, vyber si jedno téma, piš do Wordu nebo rovnou do emailu /ne do sešitu/, zkus 160 – 180 slov, napiš Závěrečná kontrolní práce, nadpis, slohový útvar, odstavce, bez osnovy, oslovení, pozdrav…

Dopis kouzelnému dědečkovi

Dopis známé osobnosti

Mluvnice - webové stránky- https://www.umimecesky.cz/rozbory-6-trida

                 - procvičuj si mluvnici – každý den alespoň dvě cvičení

Literatura- čti si v Čítance str. 120-123

- ke kontrole pošli jen kontrolní slohovou práci do 5.6.

 

MATEMATIKA

Možnost konzultací přes Skype ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa

 

Kdo neodevzdal úkoly, tak je dodělá a pošle ke kontrole na email: strnadova.pavlina@centrum.cz

 do 20. 6. 2020. Zde je přehled všech úkolů. Každému pošlu na email informace o tom, co od něj mám a co mu chybí.

 

Procvičujte si a opakujte si látku dle zadání.

Opakování a procvičování učiva 6. ročníku:

Téma: Přirozená a desetinná čísla, zlomky

V PS strany 27-28.

Všichni vypracují úkoly na www.onlinecviceni.cz – které máte pod „tlačítkem“ ÚKOLY

 

dále si procvičujte na:

Didakta – nastavte si tam přirozená čísl, desetinná čísla, zlomky

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=01.+P%C5%99irozen%C3%A1+%C4%8D%C3%ADsla#selid

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=02.+Zlomky#selid

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=03.+Desetinn%C3%A1+%C4%8D%C3%ADsla#selid

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1606-opakovani-z-1-stupne/1667-prirozena-cisla?scroll=0

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1608-desetinna-cisla

https://www.umimematiku.cz/matematika-podrobne-6-trida#kc-40

Výsledek procvičování zašlete na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

ANGLICKÝ JAZYK

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/eUXAFMsYqQf4 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu od čtvrtka).

 

DĚJEPIS - z prezentací si vypiš výpisky na téma: Prvnídruhý triumvirát. Stačí jen to nejdůležitější. Pomůže ti knížka str. 112-115. Poté vypracuj PL, který mi zašli do neděle 7.6.

FYZIKA    

Dobrý den šesťáci, chválím vás, za vypracování a odeslání úkolů.

Musím ještě vyzvat 4 žáky, k odeslání úkolu. Tento týden se budeme

 věnovat  procvičování.

1) 16 min =           s

2) 2 h =         min =          s

3) 21 dm =       cm =       mm

4) 200cm =       dm =         m =       km

5) 0,2 dm =        m =        cm =      mm =     km     

6) 5 m3  =         dm3=       cm3=           mm3

7) 15 dm3  =      l =        cm3=          m3

8) 26 cm3 =        dm3=           m3       

9) 25 kg =          dkg 

10)  400 kg =       q =       t

11)  0,5 t =         kg 

12)  Vyjádři v hodinách a minutách: 147 min=

Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz

 

PŘÍRODOPIS 

Tento týden poznáme dvoukřídlí hmyz – přečti si v uč. str.85-87.

Prohlédni si v učebnici obrázky a připiš zajímavosti do zápisu

Zápis:    Dvoukřídlí

znaky:jeden pár blanitých křídel

           druhý pár - kyvadélka

ústní ústrojí - lízavě sací, bodavě sací

beznohé larvy, proměna dokonalá

moucha domácí

bodalka stájová

masařka obecná

bzučivka

ovád bzučivý

střeček hovězí

komár

pakomár kouřový

pestřenka pruhovaná

vrtule třešňová

 

ZEMĚPIS

zde

 

25. 5. - 29. 5. 2020

Mluvnice- učebnice str. 131/cv. 6a), doplň čárky do vět, do sešitu písemně

                 - ústně procvičuj pravopis na str. 45- 48

Sloh- obě následující cvičení vypracuj do slohového sešitu, vše i s mluvnicí pošli ke kontrole do 29.5.

a) Uspořádej věty tak, aby vzniklo souvislé vypravování. Vymysli vhodný nadpis.

1. Pes se obrátil a běžel proti směru, kterým jsme přicházeli.

2. Za chvíli zavolal Broka, uhodil několikrát na kapsu a rozhlížel se po zemi.

3. V tlamě přinesl strýčkův kapesník.

4. Při jedné cestě z lesa upustil strýček nepozorovaně na zem kapesník.

5. Strýčkův pes je vycvičený a leccos dovede.

6. O prázdninách bývám u svého strýce, který je lesníkem.

7. Dával tím psovi na srozuměnou, že něco ztratil.

8. Za chvilku se vrátil.               

 

b) Doplň chybějící znaménka v přímé řeči.

Pracujte pomalu a přesně vybízel žáky učitel

Maminka vždycky říkala Nech toho psa, kousne tě

Co vám mohu doporučit k obědu zeptala se servírka

Přijď domů  volal na Jirku otec dříve než se setmí

 

Literatura- čti si svou vlastní knihu

 

MATEMATIKA

Možnost konzultací přes Skype v pondělí a ve středu od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa

 

Kdo ještě není, tak se zaregistruje na online cvičení (návod minulý týden), přihlásí na příslušných stránkách a přidá se do skupiny 6. ročník-dříve mnou zadané úkoly neuvidí. Budete tam mít další týdny úkoly k vyplnění - budeme opakovat učivo 6. ročníku. Ve skupině jsou: Nikol V., Bára, Patrik, Marian, Nelča, Pepa, Nikola12, Martin.

 

Procvičování PS 123-124 (návod), pošlete ke kontrole.

 

Opakování a procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3343

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3348

https://www.skolasnadhledem.cz/game/5239

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3361

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3345

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3347

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3346

https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-objem-povrch-2-uroven/1167

https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-objem-povrch-3-uroven/961

Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

Anglický jazyk 

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).

Dějepis 

vypsat výpisky z prezentací - Krize římské republikyPunské války (opravené). Stačí jen to důležité. Na konci prezentací je shrnutí, tak stačí to. O kapitolách si pročtěte v knížce a poté vypracujte PL zdezde, které mi zpět zašlete do 31.5. Jeden PL je i na opakování látky z minulého týdne.

ZEMĚPIS 6. ROČNÍK

Do sešitu si udělejte nový nadpis PODNEBÍ V AUSTRÁLII.

Přečtěte si v učebnici str. 149-150. Dozvíte se zde informace k podnebí.

Poté si do sešitu opište nebo vytiskněte a vlepte následující otázky. Písemně na ně odpovězte na základě přečteného textu z učebnice.

Otázky:

  1. Ve kterém podnebném pásu leží většina Austrálie?
  2. Jaká je průměrná teplota během roku?
  3. Prší zde (na celém území Austrálie) pravidelně?
  4. Ve kterých oblastech Austrálie je dostatek srážek během roku?
  5. Které oblasti patří mezi ty nejsušší (neprší téměř vůbec)?
  6. Co mají za následky období sucha?
  7. Ohrožují Austrálii i povodně?
  8. Čím jsou povodně v Austrálii způsobené?
  9. Co v posledních letech hodně ohrožuje obyvatelé Austrálie?
  10. Co je to creek?

 

Až budete mít hotové otázky k podnebí, vyfoťte je a pošlete mi vypracované otázky na email fejtovakatka@seznam.cz do 1. 6. 

 

Do sešitu si udělejte ještě jeden nový nadpis AUSTRALSKÁ PŘÍRODA.

Pod něj si opište nebo vytiskněte a vlepte následující zápis. Ilustrace k zápisu je dobrovolná.

  • Přírodní krajiny v Austrálii:
    • Tropický deštný les – S a SV Austrálie
      • Dostatek srážek, vysoké teploty
    • Tropický suchý les – S Austrálie a část vnitrozemí (středu)
      • Málo srážek
    • Savany – vnitrozemí, V pobřeží
    • Subtropické lesy a křoviny – na V straně
      • Rostou zde blahovičníky – typické australské stromy, potrava koaly
    • Pouště a polopouště – celé vnitrozemí (střed) Austrálie
      • Téměř beze srážek, vysoké teploty, sucho
    • Listnaté a smíšené lesy – na ostrově Tasmánie

 

  • Fauna a flóra (zvířata a rostliny):
    • Typický strom – blahovičník (eukalyptus) – tvoří rozsáhlé porosty – říká se jim buš
    • Zvířata
      • Žije zde hodně endemitů = zvířata, která žijí pouze v Austrálii
        • Klokani, koaly, ptakopysk a ježura (mláďata se líhnout z vajec a poté sají mateřské mléko)
  • Hodně druhů ptáků – pštros, papoušci
  • Velký výskyt plazů

FYZIKA    6. ročník  25.5. – 29.5.2020

Dobrý den šesťáci, už jsme probrali všechno učivo co jsme měli v učebním plánu pro 6. ročník, proto se budeme nyní věnovat procvičování.

1/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahováno jízdní kolo

    o hmotnosti 18 kg?  ( Zápis, řešení, výpočet a odpověď) 

2/ Opakování – fyzikální veličiny

Veličina

Jednotka

Název měřidla

Název

Značka

Název

Značka

(čím měřím)

délka

 

metr

 

 

 

V

 

m3

 

 

 

 

kg

 

 

t

 

 

 

3/ Převeď jednotky:

      5 km =               m

    16 dm3 =              m3

       4 t =                  kg

   640 cm3 =             dm3

     10 dm3  =            l

   Řešení prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz

 

PŘÍRODOPIS   6. ročník   25.5. – 29.5.2020

Tento týden poznáme další zástupce brouků.

Prohlédni si v učebnici obrázky a přečti si zajímavosti str.82-85

Zápis: zapiš čeleď – zástupce (a zajímavost o něm)

          pak namaluj jednoho brouka, který se Ti líbí

(Naučíme se poznávat naše brouky – napiš kolik brouků bezpečně poznáš?)

 

 

Pracovní výchova

 

Kromě užitkových rostlin můžeme pěstovat i okrasné rostliny. Máte nějakou doma nebo na zahradě? Udělejte fotku a napište mi do emailu, jak se rostlina jmenuje a jak jí správně pěstovat (např. ve stínu nebo na slunci, kolik potřebuje vody apod.). V minulosti jsem poslala 8. a 9. ročníku dvakrát za sebou úkol, proto teď posílám vám také druhý úkol, aby se to srovnalo.Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.

18. 5. - 22. 5. 2020

Literatura- v Čítance si přečti ukázku na str. 185- 188, do sešitu napiš název ukázky, autora a převyprávěj obsah, o čem ukázka byla (minimálně 6 řádek), pošli ke kontrole do 21.5.

Mluvnice- do sešitu si napiš poznámky, snaž se je pochopit

Věta jednoduchá a souvětí

Věta jednoduchá- obsahuje pouze 1 přísudek (Petr nepřišel.)

Souvětí- obsahuje 2 a více přísudků (Pes štěkáběhá po zahradě.)

            - věty mohou být spojeny: spojkou (ale, a, protože, když…)

                                                      příslovcem ( kde, kam, jak,…)

                                                      vztažným zájmenem ( kdo, co, jaký, který, čí, jenž)

                                                      žádným spojovacím výrazem, pouze čárkou

            - věty v souvětí se oddělují čárkou (čárka se nepíše před a, i , ani, nebo)

- do sešitu napiš cvičení 3/str. 130 v učebnici (spojuj věty v souvětí), pošli ke kontrole do 22.5.

Sloh- do sešitu si napiš tři slova pod sebe- babička, les, prstýnek, vymysli ke každému 12 přídavných jmen (příklad- holka- vysoká, milá…), procvičuješ tím slovní zásobu, pošli ke kontrole společně s mluvnicí do 22.5.

MATEMATIKA

Možnost konzultací přes Skype tento týden ve středu od 11:00 a v pátek od 9:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa

 

Kdo ještě není, tak se podle pokynů k přihlášení na online cvičení zaregistruje na příslušných stránkách a přidá se do skupiny 6. ročník-dříve mnou zadané úkoly neuvidí. Budete tam mít další týdny úkoly k vyplnění - budeme opakovat učivo 6. ročníku. Ve skupině jsou: Nikol V., Bára, Patrik, Marian, Nelča, Pepa, Nikola12, Martin.

 

Procvičování převodů jednotek objemu v PS 120-122, (návod), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

Opakování a procvičování:

Didakta – Matematika 1, Geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte to, co probíráme

nebo

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid – povrch a objem krychle a kvádru

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1655-mnohouhelniky-a-hranoly?scroll=1923

https://programalf.com/alfbook/index.html?lng=cz – zadejte do přihlášení ucimesedoma a pokračujte bez přihlášení, vyberte 6.ročník-matematika-Krychle a kvádr, Jednotky.

Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

Anglický jazyk 

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).

Pracovní výchova

Tentokrát využijeme rostliny a plody v praxi. Z ovoce, zeleniny a bylinek si můžeme vyrobit báječné pokrmy. Vytvořte recept na některý pokrm z plodů či bylinek, recept můžete psát ve Wordu a vložit obrázek, napsat na čtvrtku s ilustrací nebo vytvořit formou prezentace.Vaše práce posílejte na email aboz@seznam.cz.

 

FYZIKA 

Dobrý den šesťáci, už víme, co je to síla, umíme ji změřit pružinovým siloměrem, jako fyzikální veličina má označení F a jednotka je 1N

Tento týden se seznámíme s výpočtem gravitační síly

Výpočet  gravitační  síly

 

Fg = m . g       m = hmotnost  tělesa

                        g = gravitační konstanta 

                              (g =10N/kg)

Příklad 1/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahována aktovka o 

                 hmotnosti 12 kg?

Zápis: m = 12 kg

           g =10N/kg

           Fg = ?

 

Výpočet: Fg = m . g       

               Fg = 12 . 10 =120 N       

Odpověď: Aktovka je přitahována gravitační silou 120 N.

 

Podle vzoru vypočítej zadaný příklad:

Příklad 2/ Vypočítej jakou gravitační silou Fg je přitahován cestovní kufr o 

                 hmotnosti 21 kg?

Zápis, řešení, výpočet a odpověď,  prosím, ofoť a zašli na bozena.pelcnerova@seznam.cz

PŘÍRODOPIS   

Tento týden se dozvíme zase něco nového.

Téma: Brouci

Prohlédni si v učebnici obrázky a přečti si zajímavosti str.79-81

Zápis:Brouci – u nás žije asi 7000 druhů  brouků

Znaky:kousací ústní ústrojí, na prvním článku hrudi mají štít,

           1.pár křídel přeměněn v krovky

           2. pár je blanitý

           při letu jsou krovky roztaženy a blanitá křídla vysunuta

           býložraví i masožraví, proměna dokonalá(vajíčko,larva, kukla, dospělec)

dále si zapiš čeleď – zástupce( a zajímavost o něm)

          je to celkem 5 čeledí, pak namaluj do ŠS jednoho brouka,který se Ti líbí

Přeji hodně trpělivosti při práci.

Dějepis - přečíst prezentaci na téma: Římská republika. Opsat do sešitu poslední snímek - shrnutí Řím v době republiky. V učebnici přečíst str. 105-106.

ZEMĚPIS 6. ROČNÍK

Pokračujeme v učivu o Austrálii. Do sešitu si udělejte malý podnadpis POVRCH A VODSTVO AUSTRÁLIE.

Opište si do sešitu zápis:

  • Povrch:
    • Plochá, placatá krajina – povrch tvoří plošiny
    • Jih a východ – vysoká pohoří
    • Pobřeží málo členité
  • Vodstvo:
    • Velmi málo řek – suchý kontinent
    • V období sucha řeky vysychají – říká se jim creek (krík)

Pod nadpis a zápis si obkreslete obrys Austrálie – str. 148 (nebo vytiskněte a nalepte). Pod něj si opište následující zeměpisné údaje a pak je pomocí čísel zapište do mapy. Pomůže Vám učebnice (str. 148) a atlas (str. 12). Všechny tyto údaje si zkoušejte ukazovat na mapě.

1 VELKÝ AUSTRALSKÝ ZÁLIV

2 CARPENTARSKÝ ZÁLIV

3 TASMÁNIE (ostrov)

4 AUSTRALSKÉ ALPY

5 VELKÉ PŘEDĚLOVÉ POHOŘÍ

6 YORSKÝ POLOOSTROV

7 MURRAY (řeka)

8 DARLING (řeka)

 

11. 5. - 15. 5. 2020 

Sloh- učebnice str. 164/cv. 4, Laos, udělej do sešitu výpisky z textu, nadpis, přehledně a krasopisně vypiš důležité informace, barevné vyznačení, odrážky, v bodech, pošli ke kontrole do 14.5.

Mluvnice- přepiš do sešitu doplňovačku, pošli do 15. 5.

lékařov__ předpis__, Jendov__ spolužáci, tatínkov__ bratři, sousedov__ králíci, pro tatínkov__ bratry, Karlov__ sestry, pro Milanov__ přátele, školákov__ znalosti, včelařov__ úl__, Ferdov__ kamarádi, Žižkov__ vojáci, krtkov__ zásob__,s čerstv__m__ květinam__, žab__ kuňkání, v minul__ dnech, filmov__ fanoušci, bíl__ tulipán, vesel__ klauni

- pravopis si průběžně opakuj (každý den 2 cvičení) - www.diktáty.cz

 

MATEMATIKA

Možnost konzultací přes Skype v úterý a ve čtvrtek od 10:00, najdete mě tam: Pavlína Strnadová Ostrov-Březnice, nebo přes link: https://join.skype.com/invite/bXiCM2Od5oQa

 

Zopakujte si:

Povrch krychle -

Povrch kvádru - https://www.youtube.com/watch?v=efQ13WKPgE0

 

Na odvození objemu krychle a kvádru se podívejte na: https://www.youtube.com/watch?v=PFU7xL0qY8M

https://www.youtube.com/watch?v=gR12GCOIp8s

https://www.youtube.com/watch?v=1GsdPSvDS30

najdete také v učebnici na str. 66.

Do sešitu si udělej nadpis: Objem krychle a kvádru a napište si tam:

Objem se značí: V

Krychle: V = a . a . a

Kvádr: V = a . b . c

 

Dále nás budou zajímat převody jednotek objemu nebo v učebnici je najdete na str. 69. Do sešitu si opište nebo nalepte obrázek viz soubor.

 

Vše si procvičte v pracovním sešitě na str. 116-119 (návod), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

Opakování a procvičování:

Didakta-geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte to, co probíráme

nebo

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-objemu-2-uroven/4694

https://www.umimematiku.cz/pocitani-prevody-jednotky-objem-2-uroven/5265

https://www.skolasnadhledem.cz/game/5239

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3361

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3345

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3347

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3346

DĚJEPIS

vypsat výpisky z prezentace - Etruskové a římští králové. Poté vypracovat otázky (viz. příloha) a zpět mi je zaslat na mail do 17. 5. Prosím o dodržení termínu.

FYZIKA   

Tento týden se budeme učit o měření síly

Uč. str. 31 - 36 – prohlédni si obrázky a opiš si zápis

Měření síly

Síla je fyzikální veličina, dá se změřit

označení  F       jednotka   1 N (newton, čti ňútn)

Jeden newton je roven síle, kterou Země přitahuje těleso o hmotnosti100gramů (tabulka čokolády)

Sílu měříme pružinovým siloměrem

(prodloužení pružiny siloměru je přímo úměrné působící síle)

Nákres siloměru s popisem str.35

 

 

 

 

PŘÍRODOPIS   

Zopakujeme si  co víme o Blanokřídlých (znaky, zástupci +zajímavost z jejich života)

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/881-prirodopis/10-6-rocnik?scroll=408

 

(Otevři www.skolasnadhledem.cz, procvičování přírodopisu 2.stupeň, 6.ročník,

Blanokřídlí charakteristika– doplňte text, až budeš mít vše bez chyby, tak máš velkou pochvalu).

 

Anglický jazyk 

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. 5. - 8. 5. 2020

Literatura- pošli mi referát z přečtené knihy, napiš název knihy, autora, podrobný obsah min. na 15 řádek, hodnocení knihy, nakladatelství, rok a místo vydání – všichni kromě Saši, ta už poslala, do 8. 5.

Nelča- pošle referát - K. Poláček

Mluvnice--  na internetu si zadej www.alfbook.cz, do přihlašovacího okénka zadej tento kód- ucimesedoma, neregistruj se. Najeď na 6. třídu, český jazyk, tvarosloví, mluvnice opakování a další… Projeď si testy. Opakuj si učivo, které jsme si vysvětlili.

MATEMATIKA

Do sešitu si udělejte nadpis: Povrch krychle a kvádru a napište si tam:

Krychle: S=6.a.a = 6.a2

Kvádr. S = 2.a.b+2.b.c+2.a.c = 2.(a.b+b.c+a.c)

Jistě si na oba vzorce vzpomínáte.

Vysvětlení a odvození najdete v učebnici na str. 59-61.

Dále si připomeňte převody jednotek obsahu https://www.youtube.com/watch?v=lOmGUQcfNIY&list=PLSqKJP6W-MUYN2wIbomc6gmvCPPBRVqAK&index=12&t=0s nebo v učebnici je najdete na str. 62-63. Do sešitu si opište nebo nalepte obrázek s převodem jednotek obsahu.

 

Vše si procvičte v pracovním sešitě na str. 113-115, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

Návod k řešení PS.

 

Opakování a procvičování:

Didakta-geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte.

https://www.umimematiku.cz/presouvani-jednotky-obsahu-2-uroven/236

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-obsahu-2-uroven/4672

https://www.umimematiku.cz/pexeso-jednotky-obsahu-2-uroven/1130

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-jednotky-obsah-zivot-2-uroven/8118

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3343

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3807

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3348

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-pojmy-trojuhelnik-1-uroven/6341

Výsledek procvičování můžete zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

 

ANGLIČTINA

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4, stačí ale i zadat následující odkaz, který vás navede, jak se připojit ke konzultaci: https://join.skype.com/kBi6utsEx9r2 . (Odkaz je stejný jako v minulým týdnu).

FYZIKA 

Dobrý den, šesťáci, tento týden se budeme učit o gravitační síle.

Najdi na internetu kdo to byl Isaac Newton, zapiš do ŠS.

Přečti si str. 26-29

Zápis do ŠS

Gravitační  síla     Fg

= síla, která přitahuje tělesa k Zemi

   má svislý směr  (pokus s olovnicí)

Okolo Země je gravitační pole.

(Na každé těleso v něm působí gravitační síla)

Čím je hmotnost tělesa větší, tím větší

gravitační sílou na něj Země působí.

Gravitační síla se zmenšuje se vzdáleností od Země.

Nakresli ze str.27 obrázek 1.19

 

ZEMĚPIS

ZDE

 

PŘÍRODOPIS  

V tomto týdnu se dozvíme, kdo jsou Blanokřídlí

Uč.str.76-78 , přečti si a prohlédni obrázky

Zápis do ŠS si udělejte sami

Blanokřídlí (znaky, zástupci +zajímavost z jejich života)

Zopakování  učiva podle otázek str. 79/1-6

Odpovědi ofoťte a pošlete na e mail bozena.pelcnerova@seznam.cz

 

27. 4. - 1. 5. 2020 

sloh- do slohového sešitu si napiš poznámky k novému slohovému útvar

                             Dopis

- osobní, úřední

- osobní- píšeme ho nějaké známé osobě (kamarádovi, babičce,…)

             - oslovení (Ahoj Adame, Milá babi…)

             - text dopisu rozdělený na odstavce

             - rozloučení

             - podpis

            - místo a datum

            - adresa

- úkol- napiš mi na email dopis- jak prožíváš doma karanténu, co děláš, jak stíháš psát úkoly, zda bys šel raději do školy…nechám to na Tobě- nezapomeň- oslovení, odstavce, rozloučení, podpis, místo a datum (minimálně 15 řádek)- do 1.5.

mluvnice-napiš si poznámky do sešitu, zkus to pochopit

            Rozvíjející větné členy

Předmět-Pt

- závisí na slovese a příd.jméně

- ptáme se na něj všemi pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu

                                   Pt         Pt

Petra poslala babičce dopis.

Příslovečné určení

- závisí na slovese nebo příd. jméně

a) místa- Pum- Kde, kam?

b) času – Puč- Kdy? Jak často? V kolik?

c) způsobu-  Puz- Jak?

d) míry- Pumíry- Jak moc?

 

Včera se na mě Martin ve škole hezky usmál.

Martin   ------------------    se usmál

                                   

                                        Pt              Pum           Puz           Puč

                           na mě       ve škole    hezky     včera

Pokus se do sešitu udělat rozbor vět jednoduchých podle mé věty a pošli mi je ke kontrole, opravím Ti chyby, popř. vysvětlím, do 1.5.

1. Babička mi zítra objedná knihu.

2. Eva šla večer s Mirkem do divadla.

3. Hezky se na mě usmál.

4. Auto jelo rychle na parkoviště.

MATEMATIKA

Vypracuj v pracovním sešitě stranu 110 a 111.

Potom si do sešitu udělej nadpis Krychle a kvádr a narýsuj si tam krychli podle strany 55 v učebnici a kvádr, ten je na straně 56. A podle strany 57 si do narýsovaných obrázků zakresli stěnovou a tělesovou úhlopříčku a popiš si je.

Procvič si tuto látku v pracovním sešitě na straně 112.

 

Pracovní sešit 110-112 mi pošlete ke kontrole na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

Návod k řešení PS.

 

Opakování a procvičování:

Didakta-geometrie1 - tam si vyberte a nastavte, to co jsme probírali

https://www.umimematiku.cz/pocitani-vrcholy-strany-hrany-2-uroven/3939

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3344

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3351

ANGLIČTINA

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy a poslechové cvičení.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee. Budu ale ráda, když ze připojíte k online konzultaci vždy v pondělí a středu od 10:30 na Skypu, kde mě najdete pod mým jménem Andrea Boženiková nebo pod skypovým jménem andeki4.

DĚJEPIS

vypracuj  pracovní list - opakování Řecko. Zašli mi ho zpět do 4.5.
 

PV

Je jaro, počasí je kráné a kolem domu či bytu je pořád co dělat. Protože máme téma, které se zabývá rostlinami a bylinkami, dám i vám za úkol zasadit nějakou rostlinu (nebo rozsadit odnože) a udělejte si fotku rostlin(y), kterou mi posílejte na email aboz@seznam.cz.

FYZIKA 

Tento týden už začneme nové učivo, protože čas už máme procvičený.

Zápis do ŠS

Síla

= vzájemné působení těles

síla – gravitační

       - magnetická

       - elektrická

(opiš si do sešitu na str. 24 žlutý rámeček a nakresli si jeden obrázek ze str. 25)

 

 

Přírodopis 6. ročník  

Zápis do ŠS

Hmyz s proměnou dokonalou

Vajíčko – larva – kukla – dospělec

Síťokřídlí – protáhlé, štíhlé tělo, kousací ústní ústrojí, 2 páry stejně velkých křídel –hustě protkána žilkami

Zlatoočka obecná –zlatě třpytivé oči, dlouhá tykadly, zelenavé zbarvení

                                larvy se živí mšicemi

Mravkolev – suché písčité půdy, larva si vyhrabává v půdě nálevkovitou 

                     jamku, na dně číhá na kořist, usmrtí ji a vysaje

zopakování učiva. www.skolasnadhledem.cz , přírodopis 6.ročník(blechy síťokřídlí)

 

20. 4. - 24. 4. 2020 

Sloh- napiš si do slohu poznámky

                    Výtah

- vytahujeme důležité informace z textu

- přehlednost

- píše se v celých větách (ne v bodech jako výpisky)

- píšeme chronologicky (=jak jdou myšlenky v textu za sebou)

Mluvnice- napiš si poznámky do sešitu

                  Shoda podmětu s přísudkem

Podmět:

-rod muž.živ.- i (Psi štěkali.)

- rod muž.než., žens.- y (Knihy ležely na stole. Stoly stály v kuchyni.)

- rod stř.- a (Kuřata šla.)

Pozor! děti- rod žens.- y (Děti běžely.)

           draci- rod muž. živ. – i (Papíroví draci létali.)

- cvičení (doplňovačku) vytiskni nebo přepiš do mluvnice, doplň i/y, vyfoť mi a pošli ke kontrole i s poznámkami do 24. dubna

Na ulici si hrál__ malé děti. Neposední kluci zlobil__ maminku. Silné stromy se kymácel__ ve větru. Moderní města nám vyrostl__ přímo před očima. První květiny nám rozkvetl__ za okny. Legrační klauni vystupoval__ v cirkusu. Někteří ptáci se vrátil__ z teplých krajin. Odešl__ jsme velmi brzy.  Modelky byl__ opravdu hezké. Uši se zajíčkovy kymácel__ ze strany na stranu. Po silném mrazu rybníky zamrzl_. Posiloval_ jsme nohy. Opice poskakoval_ v kleci. Poslední dni se velice vlekl_. Na plochých kamenech se vyhříval_ ještěrky. Požádal_ jsme rodiče, aby nás doprovodil_ na nádraží. Děvčata přinesl_ v košíku houby. Nejvíce se mi líbil_ historické příběhy.

Literatura- přečti si ukázku v Čítance- str. 145- 149- do sešitu literatury napiš autora, nadpis, na str. 149 odpověz písemně na 2 otázky za textem (rozepiš i historku z dětství Tvých rodičů)- pošli mi ke kontrole do 26. 4.

MATEMATIKA

Na online cvičení vypracujte úkoly (těžnice, těžiště, výšky, budou přístupné od úterý 21. 4. 2020) do 26. 4. 2020.

 

Podívejte se na kružnici vepsanou trojúhelníku - https://www.youtube.com/watch?v=Bf9C8iHhL1c

Potom prostudujte na str. 49 cv. E v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Kružnice vepsaná trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 50.

Procvičte si kružnici opsanou a vepsanou v pracovním sešitě str. 107-108, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci.

 

V rámci opakování vypracujete v pracovním sešitě str. 109.

Strany 107-109 z PS mi pošlete ke kontrole.Návod na řešení PS

Opakování a procvičování:

https://www.youtube.com/watch?v=jy1lapZ3RU8

Didakta-Geometrie1, 2 - tam si vyberte a nastavte.

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1636-geometricke-utvary/1641-trojuhelnik?scroll=102

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-pojmy-trojuhelnik-1-uroven/6354

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid – vyberte si probírané učivo.

 

Pokud budete procvičovat, můžete výsledek cvičení zaslat na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

ANGLIČTINA

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami.Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.

 

ZEMĚPIS

 

- pokračujeme v tématu Afrika, tentokrát nový nadpis OBLASTI AFRIKY

- opište si do sešitu (je to jen část zápisu, budeme v něm pokračovat i další týden):

 

- Afrika byla dlouho kolonie – území patřila různým státům z Evropy

- osamostatnění Afriky – 2. polovina 20. století

- dnes je zde 55 států

- většina států jsou chudé země

- státy jsou rozděleny do 3 oblastí:

 

1. SEVERNÍ ARABSKÁ OBLAST

- u Středozemního moře

- obyvatelstvo tvoří převážně Arabové

- těží se zde ropa a zemní plyn

- jezdí sem mnoho turistů (do Egypta)

- státy: MAROKO, ALŽÍRSKO, TUNISKO, LIBYE, EGYPT

 

 

- vyhledejte v učebnici, v atlase nebo na internetu názvy hlavních měst všech států ze severní Afriky – dopište si dvojice (stát + hlavní město) do sešitu

 

- ve svém atlase si najdi všechny státy severní Afriky a procvičuj si, kde leží – str. 7

- procvičovat můžeš i na následujícím webu (jsou tam všechny státy, trénuj postupně nebo i s atlasem)

https://www.umimefakta.cz/cviceni-afrika-staty

Dějepis - přečti si prezentaci Kultura v Řecku a do sešitu si opiš pouze - řecké divadlo (3 snímek), filozofie, olympijské hry (13 snímek), stavitelství (21 snímek). Učebnice str. 90-97. 

 

FYZIKA

Tento týden ještě budeme procvičovat úlohy s časem.

1/ Obejdi váš dům – zaznamenej ČAS,  kdy vycházíš ze dveří a kdy se vrátíš

                                 zpět. Pak vypočítej, jak dlouho ti cesta trvala.

2/ Obejdi vaši zahradu(pokud ji nemáte, tak nějakou jinou travnatou plochu)

                               -  zaznamenej ČAS,  kdy vycházíš ze dveří a kdy se vrátíš

                                  zpět. Pak vypočítej, jak dlouho ti cesta trvala.

3/ uč.str.117/3  návod na řešení:     4 h 30min = 4 +(30:60) = 4,5 h

   Podobně pokračuj dále, pak si ověř správnost ve výsledkách str.189

 

Přírodopis

Učebnice str. 73 – 75,  Stejnokřídlí, Ploštice  -prohlédni si pozorně obrázky zástupců – nauč se je poznávat, pak si do sešitu napiš:

 Stejnokřídlí  - znaky stejnokřídlých(tučně vytištěný text)

pak zapiš zástupce, u každého nějakou zajímavost

Ploštice – znaky ploštic(tučně vytištěný text), pak zapiš zástupce, u každého nějakou zajímavost.

Nakresli  obrázek štěnice nebo ruměnice.

Ústně si zopakuj odpovědi na otázky za textem, tím se přesvědčíš co sis zapamatoval(a).

 

 

......................................................................

14. 4. - 17. 4. 2020 

ČESKÝ JAZYK

Sloh- napíšete všichni kontrolní slohovou práci /nebude stažena z internetu!!!/- popis osoby ( ve Wordu nebo rovnou do emailu,nadpis, pod to popis osoby, osnova, úvod, vzhled, povaha, koníčky, závěr) vyber si 1 téma, pošli do 17. 4.

1. Můj děda

2. Moje babička

3. Moje oblíbená herečka/můj oblíbený herec

Mluvnice- - procvičuj pravopis na internetu – www.pravopisne.cz 

                  - do sešitu si napiš poznámky

Základní větné členy

Podmět- ptáme se kdo?co?

           - vyjádřený – Martin si hrál.

          - nevyjádřený- Hrál si. (on)

         - několikanásobný- MartinPetr šli do kina.

Přísudek- ptáme se co dělá podmět?

             - slovesný - Táta pracuje.

            - jmenný se sponou- Táta je lékař.- sponová slovesa- být , stát se (nesmí stát o samotě+podstatné nebo přídavné jméno)

Mamka je učitelka. - jmenný se sponou

Mamka učí. - slovesný

- učebnice- str.113/cv.3, str.114/cv.1- napiš si je do sešitu, zkontroluji ve škole

Literatura- čti si svou knihu na referát

 

MATEMATIKA

Někteří stále nepracujete! Kdo se ještě nezaregistroval, ať se dnes zaregistruje na online cvičení a do skupiny.

 

Na online cvičení vypracujte úkoly (druhy trojúhelníků a úhly v trojúhelníku, budou přístupné od středy 15. 4. 2020) do pátku 17. 4. 2020 – bude na známku.

 

Prostudujte str. 44 – 47 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Těžnice a těžiště trojúhelníku a opište si texty v modrých rámečcích na str. 45.

Ve videu (je to opakování všeho probraného o trojúhelnících) v čase 9:20 jsou těžnice:

Procvičit těžnice a těžiště v pracovním sešitě str. 105-106 (nově přikládám návod na řešení), úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a PS pošlete ke kontrole do pátku 17. 4. 2020.

 

Podívejte se na kružnici opsanou -

Potom prostudujte str. 47 – 48 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Kružnice opsaná trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 48.

 

ZEMĚPIS

- budeme pokračovat v učení o Africe, tentokrát se zaměříme na OBYVATELSTVO

- do sešitu si udělej nadpis OBYVATELSTVO AFRIKY

 

- zkus vyhledat na internetu odpovědi na následující otázky (ty si opiš nebo vytiskni a nalep do sešitu):

 1. Kolik obyvatel žije v Africe?

2. V jakých oblastech žije nejvíce lidí?

3. Kde naopak bude žít velmi málo lidí? Proč?

4. Které kmeny (názvy) žijí v Africe? (nepiš všechny)

5. Žije zde víc černochů nebo bělochů?

6. Co je to kolonie?

 - posílám odkaz na video o životě lidí z kmene Tsamajů, podívej se na něj a zkus napsat, jak se liší život/ živobytí lidí tohoto kmene s živobytím lidí u nás

https://edu.ceskatelevize.cz/tsamajove-primitivni-kmen-v-etiopii-5e441a60f2ae77328d0a6b8a

 - na této webové stránce najdeš spoustu dalších videí z tématu Afrika, klidně si můžeš nějaké pustit :-)

Dějepis - vypsat výpisky z prezentace o Makedonské nadvládě, uč. str. 86-89.
               - vypracuj PL o A. Makedonským a zašli mi ho na mail do 20. 4.

Vo - téma: Masmédia
      - na celou stránku A4 ve Wordu nebo ručně napiš, co jsou masmédia (využij internet), jeden z druhů masmedií si vyber a napiš, proč sis zrovna tento druh vybral, jaký k němu máš vztah, máš rád masmédia, s jakými druhy masmédií přicházíš do styku, atd. Referát doplň i obrázky. Hotový referát mi zašli na mail do 27. 4. 

Informatika - vypracuj prezentaci do 27. 4. na téma: Moje vesnice, ve které bydlím.
                        - hotovou prezentaci mi zašli opět na mail
                        - prezentace bude obsahovat:

  1. 10 snímků s úvodním i závěrečným snímkem
  2. historie vesnice
  3. základní údaje o vesnici
  4. dále např. - kde se náchází tvůj dům, jak dlouho tam bydlíš, zda tam bydlí i další příbuzní, nezapomeň na obrázky. Snaž se vyvarovat chybám, které jsi udělal/a při poslední prezentaci.

........................................................................

6. 4. - 8. 4. 2020 

Literatura- čtenářské deníky rušíme, test nebude

-ref. pošle Patrik (M. Pagnol)

Čítanka- přečti str. 140-142- zpracuj odpovědi na otázky a pošli mi je do 9.4.

Nezapomeň- Nadpis, autor + odpovědi

1. Napiš krátce (kolem 5 řádek) obsah ukázky (o čem byla).

2. Potkal ses někdy s postiženým člověkem, popiš situaci.

3. Jak by ses zachoval ty, kdybys byl na hřišti a přišel tam spolužák s postiženým bratem?

Mluvnice- nadále si ústně procvičuj číslovky a slovesa ze sešitu a učebnice, písemně urči mluvnické kategorie u sloves (slovesa vyznač)- již na známku, pošli mi na email do 12.4.

1. Vrátili jsme se včera v noci.

2. Malujte hezký obrázek!

3. Včera bychom za tebou bývali dorazili.

4. Za týden budeme zabíjet prase.

5. Petr by ti rád dal dárek.

Sloh - učebnice str. 161- 162- Planeta Mars

 - do slohového sešitu udělej výpisky z tohoto článku (nadpis, přehledně vypisuješ důležité informace, v bodech, odrážky, obrázek, barevně zvýrazněná slova), zkontroluji ve škole

MATEMATIKA

Nabízím možnost komunikace přes Skype. Kdo bude mít zájem, tak mi napíše e-mail, já mu pošlu kontaktní číslo a domluvíme se na čase spojení.

 

Ještě nejste všichni zaregistrovaní na online cvičení.

Někteří mi ještě neposlali nic ke kontrole!

 

Dám vám opět na online cvičení úkol (úhly-převody ° a minut, sčítání a odčítání, budou přístupné od úterý 7. 4. 2020) do čtvrtka 9. 4. 2020 – bude na známku. Je to podobné jako minule, minulé bylo zkušební.

 

Vypracujte v PS na straně 94 cv. 2 a 3, vyfoťte a pošlete do 9. 4. 2020 - bude na známku.

 

Podívejte se na výšky trojúhelníku -

Potom prostudujte str. 41 – 44 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Výšky trojúhelníku a opište si text v modrém rámečku na str. 42 a modře zvýrazněný text na str. 43-43.

Procvičit v pracovním sešitě str. 102-104, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci a pošlete ke kontrole do pátku 10. 4. 2020.

 

Procvičovat můžete i zde – vyberte si úlohy na trojúhelník: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid

ANGLIČTINA

V Google classroom najdete další materiály a úkoly. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu  a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: 6n3wtsi, kdo jste tak ještě neučinil. Najdete tam interaktivní pracovní listy, poslechové cvičení a video s otázkami. Tentokrát je úkol až do 19.4.2020, proto je tam toho trochu více. Pokud budete mít ještě chvilku, můžete si procvičit na WocaBee.

 

ZEMĚPIS 

- do sešitu si udělej nový nadpis: PŘÍRODNÍ ZDROJE AFRIKY

- pod něj si opiš následující krátký zápis:

- přírodní zdroje = něco, co člověk odebírá z přírody – např.: palivo (ropa), zdroj energie (slunce, vítr), nerostné suroviny (= co se těží – uhlí, zlato, ..)

- hlavní přírodní zdroje Afriky:

  • dřevo
  • vodní energie – energie řek – výroba elektřiny
  • nerostné suroviny

- nerostné suroviny – oblasti těžby:

  • severní Afrika – ropa, zemní plyn, fosfáty
  • Guinejský záliv – především ropa a zemní plyn
  • oblast zvaná Měděný pás – na jihu Afriky – těží se měď, železo, mangan, uran, zlato a diamanty

- pod tento zápis si obkresli mapu s nerostnými surovinami – učebnice str. 135

- poté se podívej do svého atlasu Afriky – str. 9 – zde si prohlédni i další nerostné suroviny, které se v Africe těží (nic nezapisuj do sešitu, jen se podívej)

- do sešitu si udělej ještě jeden nový nadpis: ZEMĚDĚLSTVÍ V AFRICE

- zkus svými slovy a pomocí atlasu Afriky – str. 8 napsat, co to je zemědělství (hned pod nadpis)

- poté si udělej do sešitu tabulku (dva sloupce – viz. Níže) a doplň je podle údajů v atlase – str. 8 – v tabulce je vzor, jak informace doplnit, stačí naspat ty nejčastěji se objevující plodiny

 

Rostlinná výroba = co se pěstuje

Živočišná výroba = chov zvířat

- kakao (Guinejský záliv, kolem řeky Kongo)

 

 

- ovce (jižní Afrika)

 

FYZIKA     6. ročník   6.4.  –  17.4.2020

Dobrý den šesťáci, tak už nám uplynul další týden co se učíte sami.

Posílám vám úkoly na dva týdny, protože máme Velikonoce – prázdniny.

Stále se učíme ČAS, v učebnici str.116 – 117

Do ŠS vypracuj odpovědi na otázky 116/1,2,3

          Dále vyřeš písemně úkoly   116/1,2  a 117/5

Po výpočtu si ověř správnost (výsledky  jsou na str.189)   

Dokázali byste výsledky v sešitě ofotit mobilem a poslat mi na e mail?

bozena.pelcnerova@seznam.cz   Budu se moc těšit.

 

PŘÍRODOPIS     6. ročník   6.4.  –  17.4.2020

Budeme se učit o strašilkách a pakobylkách najdi si na YouTube

Strašilky ve světě hmyzu(Safari Park Dvůr Králové) a  Pakobylky,

Video trvá jen několik minut a dozvíš se mnoho zajímavostí.

Dále si přečti v uč. str.72 Vši  do ŠS si opiš ZNAKY silně vytistěno,

Namaluj obrázek – veš dětská

Poslední úkol bude opakování učiva : www.skolasnadhledem.cz

 Cizopasní ploštěnci, přesvědčíš se co zůstalo uloženo v tvé paměti.

Přeji vám hezké nadcházející dny, učte se průběžně a nenechávejte si

mnoho předmětů na jeden den. Loučí se s vámi B. Pelcnerová

DĚJEPIS

 z prezentace vypsat výpisky na téma: Rozkvět Athén po řecko-perských válkách. Učebnice str. 84-86 jsou otázky pod kapitolami, které si po přečtení látky projděte. 

...................................................................

30. 3. - 3. 4. 2020 

ČESKÝ JAZYK

Literatura- referáty pošlou - Barča (Z. Bezděková), Nikča V. (M. Drijverová)

- čtěte si svou vlastní knihu na referát- do konce dubna

- do sešitu si opiš poznámky, v Čítance si přečti ukázku - Říkali mi Leni- str. 135-139

Zdeňka Bezděková

(1907- 1999)

  • narodila se v Českých Budějovicích
  • vystudovala gymnázium a literaturu v Praze a Paříži

dílo: „Říkali mi Leni“- přeložena do mnoha jazyků, osudy malé holčičky Leni (10 let), smutné dětství v německé rodině, byla odebrána za 2. sv. války rodičům v Čechách a odvlečena do Německa, hodná babička Matylda, kamarádka Toni, Leni postupně zjišťuje svou pravou totožnost, jmenuje se Alena Sýkorová, vrací se do Čech a setkává se s matkou

Mluvnice- - procvičovat pravopis na stránkách https://www.umimecesky.cz/doplnovacka

- do Wordu napiš cvičení z učebnice str.79/cv.9a)

- pod pravopisné cvičení urči mluvnické kategorie u sloves (sloveso vyznač):

1. Venku jsme si hráli vybíjenou.

2. Odešli by klidně sami.

3. Zazpívej nám!

4. Budeš se mnou kamarádit?

5. Včera byste se bývali seznámili.

- vše pošli do 3. 4. na můj email

Sloh- napiš si poznámky do slohového sešitu

                             Výpisky

- vypisujeme z textu nejdůležitější informace

- klíčová slova- nejdůležitější hesla a slovní spojení v textu

- psány v bodech nebo ve větách

- stručné, výstižné, přehledné, barvy, obrázky

 

MATEMATIKA

Zopakujte si:

Druhy úhlů - https://www.youtube.com/watch?v=qbkwZEQvxPI

Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů - https://www.youtube.com/watch?v=ITyFVCvxIHs

Osovou souměrnost - https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE

Doplňte si úlohy v pracovním sešitě str. 84-86, 89-93, úlohy s ozubenými kolečky jen dobrovolníci.

Stránky vyfoťte či naskenujte a pošlete mi je do středy 1. 4. 2020 na e-mail: strnadova.pavlina@centrum.cz

Pošlete mi i vyfocené zápisky ze školního sešitu.

Opravím je, abyste měli zpětnou vazbu, a já viděla, jak vám to jde.

 

Kdo se ještě nepřihlásil do online cvičení (pokyny jste měli minulý týden), tak to udělá do úterý 31. 3. 2020, abyste potom mohli vyplnit test.

 

Na online cvičení vypracujte úkoly (úhly-druhy, převody stupňů a minut, sčítání a odčítání, budou přístupné od středy 1. 4. 2020) do pátku 3. 4. 2020 – na známku.

 

Dále si můžete procvičovat úhly v trojúhelníku:

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-uhly-trojuhelnik-2-uroven/4904

https://www.umimematiku.cz/pocitani-uhly-trojuhelnik-2-uroven/2115

https://www.umimematiku.cz/odvozovani-uhly-v-trojuhelniku-2-uroven/384

https://www.umimematiku.cz/presouvani-uhly-v-trojuhelniku-2-uroven/135

 

Podívejte se na druhy trojúhelníků podle velikosti úhlu - https://www.youtube.com/watch?v=E30ex-yM8jg

Potom prostudujte str. 38-41 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Druhy trojúhelníků a opište si text v modrém rámečku na str. 39 (oba), 40.

Procvičit v pracovním sešitě str. 100-102. Stránky 98-102 mi také pošlete ke kontrole i zápisky ze sešitu, do pondělí 6. 4. 2020.

 

Procvičovat můžete na stránkách, které máte v přípravách pro minulý týden, ale i zde – vyberte si úlohy na trojúhelník: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid

 

Přihlaste se (dobrovolné) do učebny na: https://classroom.google.com/h (musíte mít účet na googlu) vpravo nahoře je + a vyberte „zapsat se do kurzu“ vložte kód: rt3r4sw

Budete tam mít stejné pokyny jako na stránkách školy, ale můžete si tam navzájem psát. Psát můžete i mě, když budete chtít něco konzultovat.

 

ANGLIČTINA

Prosím, vypracujte interaktivní pracovní listy v třídě na Google classroom a vypracujte poslech. Do třídy se přihlásíte tím, že zadáte adresu: https://classroom.google.com/h, udělejte si účet na Google pomocí emailu  a kliknete nahoře na značku "+". Z nabídky si vyberete "Zapsat se do kurzu" a zadáte kód: 6n3wtsi. Opakujte si také slovní zásobu na aplikaci WocaBee. Termíny jsem vám prodloužila.

NÁVOD PRO PŘIHLÁŠENÍ NA ÚČET GOOGLE

PŘÍRODOPIS

Přírodopis  6.ročník

Krásné dny milí šesťáci, už se mi po vás stýská. Pracujete pilně uložené úkoly?

V tomto týdnu vám zadávám opakování –pročtěte si korýši, členovci, včela - pak si otevřete www.skolasnadhledem.cz   test Členovci  přesvědčte se co všechno už umíte.

Dále si projděte prezentaci Včela medonosná, na konci jsou otázky k zodpovězení.

ZEMĚPIS

1. Do sešitu na celou volnou stranu (klidně i dvě) nebo na čistý list papíru vytvoř velký přehled (shrnutí) na téma POVRCH AFRIKY. V přehledu by se měla objevit velká mapa a v ní vyznačené části povrchu Afriky – pohoří, vodstvo, pouště, poloostrovy, ostrovy, moře, oceány. Mapa bude vybarvená pomocí mapových barev. Údaje do mapy vyznač pomocí čísel a vedle mapy udělej vysvětlivky (legendu) z čísel.

Celý přehled barevně zvýrazni.
Pracovat můžeš s učebnicí, sešitem nebo i internetem. Vše z této kapitoly máme již probráno a byly k tomu úkoly v předchozích týdnech.
Hotový přehled vyfoť a fotku mi zašli na email fejtovakatka@seznam.cz do pátku 3. 4. Pozor, fotka musí být čitelná, abych mohla přehled oznámkovat.

DĚJEPIS

Opakování řecko-perské války. Vypracuj pracovní list - .DOC  . PDF do 6.4. za pomocí sešitu, knížky nebo internetu. Vypracovaný list mi zašlete na mail. PL bude na známky. 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Vypracuj pracovní listy (kulturní chování A - DOC  PDF   B - DOC  PDF) a do 12.4. mi je zašli zpět na mail. Budou na známky. Výchova ke zdraví - pročti si prezentaci a vypiš si do sešitu základní pojmy (sebepoznání, sebehodnocení, seberealizace, atd.). Prezentaci si přečti s rodiči a diskutujte o jednotlivých úkolech. V posledním snímku je úkol, který vypracuj ve Wordu a zašli mi ho zpět do 12.4. na můj mail - bude na známky.

FYZIKA

Byli jste pilní? Zjistili jste průměrnou denní teplotu?

Tento týden nás čeká  Měření času

učebnice str.117-118 (přečíst)

Zápis do ŠS      Měření  času

sluneční hodiny (otáčení Země kolem své osy)

vodní hodiny (vytékala voda)

přesýpací hodiny (přesýpání písku)

kyvadlové hodiny (pravidelné pohyby kyvadla- natahovat závažím)

kapesní hodiny –kolečko s pérkem „nepokoj“

náramkové hodiny – krystal křemíku poháněný  el. energií z baterie

atomové hodiny – kmity atomů (nejpřesnější)

stopky – měření krátkých dějů

metronom (k odměřování stejných dob, v hudbě)

 

Čas je fyzikální  veličina  (dá se změřit)

značka     t              jednotka    1s   (sekunda)

TĚLESNÁ VÝCHOVA  - KLUCI

Vypracuj referát na jakoukoliv sportovní hru do 5.4. a zašli mi jí na mail. Referát je na známky.

HUDEBNÍ VÝCHOVA

Možná Vám není úplně do zpěvu, ale můžete si zkusit vyrobit vlastní hudební nástroj, kterým se budete doprovázet při našem společném zpívání. Nápady najdete na https://tchiboblog.cz/zalozte-si-doma-detskou-kapelu/ nebo si vymyslete vlastní. Těším se na Vás a Vaše nápady!

...................................................................................

23. 3. - 27. 3. 2020

Mluvnice - do sešitu si napiš nadpis Slovesa a opiš si poznámky, nauč se

Slovesa

- vyjadřují činnost, stav

- jsou ohebná, časují se

- určujeme mluvnické kategorie- osoba, číslo, způsob, čas

  • osoba- 1. já, my

2. ty, vy

3. on, ona, oni, ony

  • - jednotné, množné
  • - oznamovací- Zpívám.

- rozkazovací- Zpívej. Zpívejte. Zpívejme.

- podmiňovací- Zpíval bych. Zpívali bychom.

  • minulý- Zpíval jsem.

- přítomný- Zpívám.

- budoucí- Zazpívám. Budu zpívat.

Pozor! U rozk.zp. neurčujeme čas.

            U podm. zp. určujeme pouze čas přítomný (zpíval bych) a minulý (býval bych zpíval).

ukázka: Šel bys se mnou do kina? os.2., č.j., zp.podm., č. př.

 

Sám urči mluv. kategorie u sloves ve větách, zpracuj ve Wordu a pošli mi ke kontrole na email jana.vrsecka@seznam.cz do 27.března.

  1. Budeme malovat obrázek.
  2. Pavel by rád pracoval jako zedník.
  3. Bývali bychom se vám zítra ozvali.
  4. Plav rychleji!
  5. Krásně se na mě podívala.
  6. Uvařil bys guláš?

 

- stále opakuj číslovky, slovesa, pravopis v učebnici – ústně

 

Literatura- referát mi pošlou na email Natálka (M. Macourek), Martin (R. Těsnohlídek), Mariánek (E. Knight)- do 27. března

Čítanka- přečíst str. 124- 128- do sešitu napiš autora a nadpis ukázky a odpověz písemně na první dvě otázky na str.128, zkontroluji

MATEMATIKA

Vše budu kontrolovat – dopsání sešitů i z předešlých týdnů.

 

Vypracovat do sešitu úlohu 3 na str. 28 v 3. díle učebnice.

 

Prostudovat str. 33 - 38 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Trojúhelník a opsat text v modrém rámečku na str. 33, 35 (nahoře), 36. Vypracovat do sešitu úlohu 3 na str. 36.

Procvičit v pracovním sešitě str. 98-99

 

Dále se podle pokynů k přihlášení na online cvičení zaregistrujte na příslušných stránkách a přidejte se do skupiny 6. ročník-dříve úkoly neuvidíte. Budete tam mít úkoly k vyplnění a odevzdání. Tento týden budou úkoly na úhly, termín vyplnění je do neděle 29. 3. 2020.

Jak se přihlásit do online cvičení

K opakování využijte zmíněné webové stránky např. https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=Matematika&search1=08.+Geometrie#selid

 

Dále procvičujte:

Úhel - https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1636-geometricke-utvary/1640-uhel?scroll=204

https://www.umimematiku.cz/pexeso-poznavani-uhlu

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-otazky-uhly

 

Osová souměrnost - https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1646-osova-soumernost?scroll=232

https://www.umimematiku.cz/presouvani-osova-soumernost-2-uroven

https://www.umimematiku.cz/mrizkovana-osova-soumernost-tezsi

 

Trojúhelník - https://www.skolasnadhledem.cz/profil/2-stupen/88-matematika/10-6-rocnik/1636-geometricke-utvary/1641-trojuhelnik?scroll=232

ANGLIČTINA

Do gramatiky se přepište následující:

 

Stupňování přídavných jmen

 

1. Jednoslabičná přídavná jména a dvouslabičná přídavná jména s kocovkou "-y"

 

- 2. stupeň stupňování u jednoslabičných a dvouslabičných přídavných jmen tvoříme pomoci koncovky "-er", končí-li příd.jm. na "y", přetvoří se na kocovku "-ier" (např. small - smaller, happy - happier)

- 3. stupeň tvoříme pomoci koncovky "-est", u příd.jm. s kocovkou "-y" přetvoříme koncovku na

"-iest", před přídavné jméno v 3. stupni píšeme vždy člen určitý "the" (např. small - the smallest, happy - the happiest)

- Opět zde platí "pravidlo 1+1=2", tedy je-li v jedoslabičném příd. jménu jedna samohláska a jedna souhláska, souhlásku zdvojíme (např. big - bigger - the biggest)

 

2. Stupňování ostatních příd. jmen

 

- 2. stupeň utvoříme pomoci slova "more" před příd.jménem, přídavné jméno pak nemá zvláštní koncovku (např. beautiful - more beautiful)

- 3. stupeň utvoříme pomoci vazby "the most" před příd.jménem a i tentokrá nemá přídavné jméno žádnou zvláštní koncovku (difficult - the most difficult)

 

3. Vyjímky

 

V anglickém jazyce se najdou samozřejmě i vyjímky. Níže je seznam vyjímek:

good - better - the best - dobrý - lepší - nejlepš

bad - worse - the worst - špatný - horší - nejhorší

a lot of / a lot / many / much - more - the most - hodně - více - nejvíce

a little / a few - less - the least - málo - méně - nejméně

clever - cleverer - the cleverest - chytrý - chytřejší - nejchytřejší

far - further - the furthest - daleký, vzdálený - dále - nejvzdálenější

 

- V aplikaci WocaBee jsem přidala balíčky na procvičování stupňování, vypracujte prosím nové balíčky.

DĚJEPIS

přikládám prezentaci na Řecko-perské války. Vše z prezentaci si žáci vypíšou do sešitu jako výpisky a o dané látce si přečtou v učebnici na str. 83-86. V učebnici jsou pod každou kapitolou vždy otázky, které si žáci vypracují. Je to příprava na test. Každý žák si vybere jedno z témat a udělá referát ve Wordu. Zkusí najít nějakou zajímavost o dané bitvě. Nechci jen opsat, to co je v učebnici! Referát mi pošlou na mail do 31.3.

Témata:

  1. bitva u Thermopyl

  2. bitva u Marathonu

  3. bitva u Salaminy

 

PŘÍRODOPIS

 Hmyz s proměnou nedokonalou (uč. str.69-71)

Zápis do ŠS Hmyz s proměnou nedokonalou

vajíčko, larva(nymfa), dospělý jedinec

Rybenky

Rybenka domácí –spíž, koupelny,(vlhko)

Vážky

znaky-2páry dlouhých křídel,složené oči, kousací ústní ústrojí

larva =najáda(základy křídel), žije ve vodě

vážka ploská- krátký zadeček

šídlo velké- dlouhý zadeček

motýlice lesklá- pohlavní dvojbarevnost,samec- stříbřitě modrá křídla

                                                                          samice- zelenožlutá křídla

Švábi

šváb obecný –zploštělé tělo, dlouhá tykadla, za hlavou štít, černý

samci –křídla, samice – jen malé pahýly,v domácnostech, ve skladech, v pekárnách

rus domácí – hnědý,křídla –samec i samice, v ubytovnách, bytech, pekárnách

Saranče

saranče čárkovaná :hlava -kousací úst., krátká tykadla

                                    hruď -2 páry křídel(1.p.kožovitý,2.p.blanitý),3 páry nohou

                                    zadeček – na 1.článku sluch

saranče stěhovavá - v tropech, velké škody

saranče modrokřídlá – u nás

saranče vrzavá – u nás

jsou výhradně býložravé

Kobylky

kobylka zelená- dlouhá tykadla, zelené zbarvení,sluch na holeni 1.páru nohou

                              poslední pár nohou přizpůsoben ke skákání

cvrček polní - na loukách, polích, sameček cvrká

krtonožka obecná - žije v zemi, vyhrabává chodby,ožírá kořeny zahradních rostlin

(nakresli 2 obrázky – vybarvi)

FYZIKA

Změna teploty vzduchu v průběhu času (uč.str.134-136)

Změř denní teplotu vzduchu po 2 hodinách a ZAPIŠ do narýsované tabulky

Čas

8h

10h

12h

14h

16h

18h

Teplota

           oC

           oC        

            oC

        oC

         oC

         oC

Vypočítej průměrnou denní teplotu-sečti naměřené hodnoty v oC a vyděl počtem měření(6)

ZEMĚPIS

zadání zde

                              

....................................................................................

16. 3. - 20. 3. 2020 

ČESKÝ JAZYK

Mluvnice- procvičovat číslovky z učebnice

                 - napiš si poznámky do sešitu

Číslovky- určité- vyjadřují přesný počet – tři, padesát, troje

               - neurčité- při jejich zápisu nelze užít číslici – kolikrát, několikátý, mnoho

 

                str. 102/cv.5 – napiš písemně do sešitu zepředu

                str. 79/cv.9b)- zezadu do sešitu (procvičuj pravopis)- zkontroluji ve škole

                str. 103/cv.7a – ústně!

Literatura- napiš si poznámky do sešitu a přečti si v Čítance ukázku,  str.113-116 ( do sešitu literatury napiš krátce, o čem ukázka byla)- zkontroluji

Rudolf Těsnohlídek

(1882- 1928)

- narodil se v Čáslavi

- vystudoval gymnázium

- otec pohodný /likvidace uhynulých zvířat/

- nalezl v lese malou holčičku- zakládá tradici- pomoc dětem bez domova

- tragické životní situace (smrt ženy a kamaráda) – odrazilo se v jeho tvorbě, spáchal sebevraždu

.dílo: „Liška Bystrouška“- zhudebnil Leoš Janáček

 

Sloh- kdo ještě neodevzdal pozvánku na narozeniny, udělá ji  (na známku)

        - ve Wordu napiš vyprávění na téma V nouzi poznáš přítele- pošli na email jana.vrsecka@seznam.cz do neděle 22. března, na známku, nezapomeň na přímou řeč, zápletku, odstavce, osnovu

MATEMATIKA

Prostudovat str. 23 - 25 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Shodné útvary a opsat modře zvýrazněný text z uč. str. 24 a 25. Procvičit v pracovním sešitě str. 89

Prostudovat str. 26 - 29 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Osová souměrnost a opište si následující:

OSSOU

Body, které leží na ose souměrnosti, zůstávají namístě. Takové body nazýváme samodružné body.

 

Dále si do sešitu narýsujte libovolný trojúhelník a osu souměrnosti mimo trojúhelník a podle návodu konstrukce obrazu v osové souměrnosti sestrojte jeho obraz. Procvičit v pracovním sešitě str. 90-91.

Prostudovat str. 29 - 32 v uč. 3. díl a do sešitu nadpis: Osově souměrné útvary a opsat text v modrém rámečku nahoře v uč. na str. 30. Procvičit v pracovním sešitě str. 92-93.

ANGLIČTINA

- Vytvořte prezentaci na téma "Sport a zdravý životní styl" (slovíčka máte v pracovním sešitě), prezentace by měla mít alespoň 8 slidů + příp. odkazy, prezentace posílejte na email: aboz@seznam.cz (na známky)
 
- Cvičte v aplikaci WocaBee - během týdne přidám další balíčky

 

PŘÍRODOPIS

Učebnice str. 63 Shrnutí –Korýši vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky(1-7)

                  str. 68 Shrnutí –včela medonosná- vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky(1-9)

FYZIKA

Učebnice str. 124  (Změna objemu těles při zahřívání nebo při ochlazování)

                  Shrnutí : vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky 1-4

                 str. 126  Shrnutí : vypracuj zezadu do ŠS odpovědi na otázky 1-3

Vyber si 2 obrázky a nakresli je do sešitu (i vybarvi)

ZEMĚPIS

 

  1. Procvičuj si slepé mapy z minulých hodin – pobřeží, povrch (posílala jsem minulý týden). Po návratu z toho bude test.
  2. Nový nadpis: VODSTVO AFRIKY
  3. Pomocí učebnice – str. 129-130 odpověz na následující otázky – opiš si je pod nadpis.
  • Jak se jmenuje nejdelší řeka Afriky?
  • Kolik pramenů má řeka Nil?
  • Do kterého moře se Nil vlévá?
  • Na které řece leží Viktoriiny vodopády?
  • Do kterého oceánu se vlévá řeka Kongo?
  • Je jezero Tanganika hlubší než Bajkal?
  • Jak se nazývá největší africké jezero?

 

  1. Obkresli si do sešitu mapu vodstva ze str. 130. Pod mapu si přepiš následující údaje a pomocí čísel je zakresli do překreslené mapy.

1 NIL

2 BÍLÝ NIL

3 MODRÝ NIL

4 KONGO (řeka)

5 NIGER (řeka)

6 ZAMBEZI (řeka)

7 VIKTORIINY VODOPÁDY

8 VIKTORIINO JEZERO – UKEREWE

9 TANGANIKA (jezero)

10 ČAD (jezero)

 

DĚJEPIS

prezentace ke stažení   Sparta    Athény

Ať si vše z prezentace opíší. Spartu už jsme dělali ve škole, ale někteří chyběli, proto jí raději také přikládám. Ostatní budou pokračovat Athénama. Bude test po příchodu do školy na Spartu a Athény.

INFORMATIKA

udělat prezentaci na téma Já (min. 5 snímků), poslat mi jí na mail: Svob.Peta@email.cz

PRACOVNÍ VÝCHOVA

- vytvořte prezentaci na vámi minule zvolené 4 profese, ve kterých popíšete jejích náplň práce, předpokládané vzdělávání a plat (zjistěte na internetu), prezentaci posílejte na email: aboz@seznam.cz (na známky)

........................................................................................

11. 3. - 13. 3. 2020

6. ročník

ČESKÝ JAZYK

- učebnice str. 102- přepsat žlutý rámeček do sešitu Mluvnice- naučit!

- přepsat do sešitu Mluvnice toto skloňování číslovek  - DVĚ, TŘI a naučit!

1. dvě sestry                           

2. dvou sester

3. dvěma sestrám

4. dvě sestry

5. dvě sestry

6. dvou sestrách

7. dvěma sestrami

1. tři chlapci

2. tří, třech chlapců

3. třem chlapcům

4. tři chlapce

5. tři chlapci

6. třech chlapcích

7. třemi chlapci

 

MATEMATIKA

Do sešitu si zapsat:

B) POČETNĚ

Početní sčítání a odčítání sčítáme a odčítáme zvlášť jednotlivé jednotky, pokud je nutné, převedeme nějaké stupně na minuty a naopak:

168°27´ + 56°48´= (168°+ 56°) + (27´+ 48´) = 195°75´= 196°15´   (60´= 1°)

168°27´ - 56°48´= (168°- 56°) + (27´- 48´) = (167°- 56°) + (87´- 48´) = 111°39´

 Procvičovat v pracovním sešitě str. 84-86

 

ANGLICKÝ JAZYK

- Pracovat v pracovním sešitě (dokončit první díl celý, po návratu do školy je budu vybírat na kontrolu)

- Pokračovat s cvičením v aplikaci Wocabee (denně je třeba procvičovat, práci zkontroluji v aplikaci)

PŘÍRODOPIS

Učebnice str. 61 – 68(Korýši, Hmyz (včela medonosná) přečíst a výpisky do sešitu

Namalovat a popsat obrázky – rak, včela

 

 

FYZIKA

Učebnice str. 121 – 126 (Změna objemu těles při zahřívání nebo při ochlazování) –přečíst a výpisky do sešitu

ZEMĚPIS 6

  1. Překresli si do sešitu mapu Afriky (obrys) z učebnice – str. 125. Pokud máš možnost, můžeš si slepou mapu Afriky vytisknout z internetu a nalepit.
  • Pod mapu si přepiš tyto zeměpisné údaje a pomocí čísel je zakresli do mapy. Pracuj s atlasem Afrika, Austrálie, Oceánie (máš doma).

1 ROVNÍK

2 NULTÝ POLEDNÍK

3 OBRATNÍKY RAKA

4 OBRATNÍK KOZOROHA

5 GIBRALTARSKÝ PRŮLIV

6 GUINEJSKÝ ZÁLIV

7 STŘEDOMZEMNÍ MOŘE

8 RUDÉ MOŘE

9 SUEZSKÝ PRŮPLAV

10 SOMÁLSKÝ POLOOSTROV

11 MADAGASKAR

12 KANÁRSKÉ OSTROVY

13 KAPRVERDSKÉ OSTROVY

14 MOSAMBICKÝ PRŮLIV

15 ATLANTSKÝ OCEÁN

16 INDICKÝ OCEÁN

 

  1. Vyhledej v učebnici a zapiš si do sešitu rozlohy Afriky – str. 125-127.
  2. Opiš si shrnutí z učebnice – str. 126 (u modrého pruhu)
  3. Udělej si nadpis POVRCH AFRIKY
  • Znovu si překresli nebo vytiskni a nalep slepou mapu Afriky- str. 125
  • Pod ní přepiš s čísly následující údaje a zakresli pomocí čísel do mapy:

1 ČADSKÁ PÁNEV

2 KONŽSKÁ PÁNEV

3 POHOŘÍ KILIMANDŽÁRO

4 ETIOPSKÁ VYSOČINA

5 POHOŘÍ ATLAS

6 DRAČÍ HORY

 

  • Na závěr najdi v učebnici a zapiš do sešitu název a výšku nejvyšší hory Afriky